Re: doświadczona pani dziekan

From: tren R <t...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: doświadczona pani dziekan
Date: Thu, 24 Apr 2008 06:26:29 -0700 (PDT)
<fum0gj$av2$1@inews.gazeta.pl>
<e...@m...googlegroups.com>
<fuobjv$e9q$1@inews.gazeta.pl> <fuocnt$hbp$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<fuoebu$nue$1@inews.gazeta.pl>
<c...@x...googlegroups.com>
<fupvsh$e0n$1@inews.gazeta.pl>

On 24 Kwi, 14:53, "michal" <6...@g...pl> wrote:

> Szukasz krytyki, która jest przejawem pokory? ;)

"A jeśliby zgrzeszył brat twój, idź, upomnij go sam na sam; jeśliby
cię usłuchał, pozyskałeś brata swego (Mt 18:15)"

> Nie wierzę. Granice stawiają moje subiektywne przeświadczenia.

no ale gdzie twoja bezkrytyczność? gdzie twoja wiara?

> Dlatego wierzysz. Nie podejrzewasz go, że może nie mieć racji.

inaczej - dopuszczam możliwość, że się pomyli. mała szansa, ale
jednak.
wiara, o której ty mówisz, takiej możliwości nie zakłada,

> Bo jemu wierzysz bezkrytycznie, a michałowi nie.

nie. dlatego, że jest bardziej wiarygodnym źródłem informacji. sam
takie podejście stosujesz.
wiary w tym nie ma. aż się pod klawisze ciśnie twoje krytyczne
podejście w wątku o śmierci mózgowej.
tam wykazywałeś krytycyzm tutaj nie. dlatego pytam o granice.

> Tłumaczyłem Ci jedynie, co znaczy samo słowo "wiara". Ty znasz różne pojęcia
> tego słowa, jak widać.

znam różne pojęcia, bo "wiara" może być różnie definiowana.
w każdym razie mam wrażenie, że rozmawiamy o tym, gdzie wiara się
kończy a włącza rozum.
już ustaliliśmy, że nie wierzysz księżom :)

> Przeczytaj sobie Wyznanie wiary w katechiźmie kk zaczynające się od słów
> "Wierzę w Bog Ojca... " i będziesz wiedział, co tam jest zawarte. Chcesz
> wyznawać co innego, to szukaj innych credo. Nie chcesz być wyznawcą żadnej
> religii, to zapoznaj się z etyką. Masz tysiące wyborów. Fajnie jest na tym
> świecie. Dla każdego coś miłego. :)

nie chodzi mi o treść wiary. chodzi mi o *sposób* wiary.
właśnie o postawę krytyczną, analityczną.

"Przynaglany pragnieniem odkrycia ostatecznej prawdy swojego
istnienia, człowiek stara się zdobyć pewne elementy uniwersalnej
wiedzy, które pozwalają mu lepiej rozumieć samego siebie i coraz
pełniej się realizować. Ta podstawowa wiedza bierze początek z
zadziwienia, jakie budzi w nim kontemplacja tego, co stworzone:
człowiek odkrywa ze zdumieniem, że żyje w świecie i jest związany z
innymi istotami podobnymi do siebie, z którymi łączy go wspólne
przeznaczenie. W tym właśnie momencie wchodzi na drogę, którą będzie
potem zmierzał do odkrycia coraz to nowych horyzontów wiedzy. Bez
zadziwienia człowiek popadłby w rutynę, przestałby się rozwijać i
stopniowo stałby się niezdolny do życia naprawdę osobowego"

Zgaduj zgadula skąd to. Poguglasz, znajdziesz.