Re: doświadczona pani dziekan

From: "michal" <6...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: doświadczona pani dziekan
Date: Thu, 24 Apr 2008 15:48:45 +0200
<9...@m...googlegroups.com>
<1b5y9be3vygu7$.10r02l015oxvv$.dlg@40tude.net>
<d...@a...googlegroups.com>
<funer6$s6q$1@inews.gazeta.pl>
<8...@8...googlegroups.com>
<fuodd1$krp$1@inews.gazeta.pl>
<b...@l...googlegroups.com>

J-23 wrote:

> Tia, podwaliny jak mowisz, to: Kain zabil Abla. Albo, Giordano Bruno
> na stosie. Albo papieze co to truli sie na potege, vide Lukrecja
> Borgia z cala rodzina.

Nie. To te normy i zasady postępowania, które umożliwiają pełny rozwój
człowieka i chronią przed wyrządzaniem krzywdy innym a także sobie.
Poza symbolami i zasadami wyznania na przykład to jeszcze: polegają też na
pomaganiu innym, na uznaniu i ochronie godności ludzkiej, prawa do
światopoglądu, na poczuciu sprawiedliwości, współczuciu, odpowiedzialności,
przyjaźni i jeszcze paru innych ważnych sprawach.

> Religia to nie tylko, i wylacznie chrzescijanstwo. Niedawno na forum
> ktos umiescil film z ucinania glowy jencowi przez kilkuletniego
> chlopca. Naklaniali go do tego czynu, i asystowali Mudzahedini.

Mówmy o tym, jaki przekaz religie świata niosą ze sobą, a nie o odłamach
fundamentalistów. Żadne liczące się i uznane za religię wyznanie nie zawiera
w swoich zasadach propagowania ludzkiej krzywdy i zabijania.

Żyjesz przecież dzisiaj.

michał