dowod ubezpieczenia

1. Data: 2002-09-04 16:51:59

Temat: dowod ubezpieczenia
Od: "ubezpieczona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem studentka,jeszcze nigdzie nie pracuje.Jaki dokument jest w moim
wypadku dowodem ubezpieczenia.Dlaczego w jednych placowkach sluzby zdrowia
wystarczy legitymacja studencka,a w innych kaza mi sie zarejestrowac jako
bezrobotnej.Sprawdzalam na stronie kasy chorych i jestem na liscie
ubezpieczonych,co jest wiec na to dowodem?Bede wdzieczna za podpowiedz.

2. Data: 2002-09-04 19:41:48

Temat: Re: dowod ubezpieczenia
Od: "vad" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ubezpieczona <f...@p...onet.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:al5dnd$poa$...@n...onet.pl...
> [...]
na liscie
> ubezpieczonych,co jest wiec na to dowodem?Bede wdzieczna

Jako niepracująca jesteś na utrzymaniu np.rodziców i jesteś
zadeklarowana do lekarza rodzinnego jako osoba ubezpieczana
(kod 31) przez posiadającego dochody lub zarejestrowanego
bezrobotnego (odprowadzana składka zdrowotna).
W takiej sytacji Twoja deklaracja figuruje w Twojej Kasie
Ch. i wszystkie placówki winny ją honorować . W przypadku
wizyty u specjalisty albo masz skierowanie albo podajesz
pani w kartotece namiar na swoją placówkę POZ gdzie jesteś
zadeklarowana i ewentualnie lekarza POZ . Oczywiście nie
dotyczy to placówek nie mających podpisanego kontraktu z
R.K.Ch.
pozdr.vad

3. Data: 2002-09-05 06:09:49

Od: "big mama" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bezrobotnej.Sprawdzalam na stronie kasy chorych i jestem na liscie
> ubezpieczonych,co jest wiec na to dowodem?Bede wdzieczna za podpowiedz.

Zakładam, że nie pracujesz i nie masz żadnych umów cywilnoprawnych:
Jeżeli jesteś studentką do 26 roku życia to dowodem ubezpieczenia jest
książeczka rodzinna (wydana w zakładzie pracy któregoś z rodziców) - ew druk
ZUS ZCZA lub ZUS ZCNA
Jeżeli jesteś studentką powyżej 26 roku życia (np. doktorantka) to
ubezpiecza Cię uczelnia. Wtedy dokumentem jest książeczka wydana przez
uczelnię.- ew. druk ZUS ZZA lub RMUA z potwierdzeniem opłacenia przez
uczelnię składki.
Pozdrawiam
BM

4. Data: 2002-09-05 07:20:08

Od: "ubezpieczona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam nadzieje,ze takowa rodzinna ksiazeczke posiadam,bo nigdy przedtem nikt
mnie o nia nie prosil.Fakt,ze nie chorowalam zbyt czesto,ale i tak to troche
dziwne.Moi koledzy ze studiow byli do tej pory swiecie przekonani,ze
studenci sa ubezpieczani z tytulu bycia studentami i przezyli szok
dowiedziawszy sie,ze przez 5 lat nie byli nigdzie ubezpieczeni.Dziekuje
bardzo za odpowiedz.

5. Data: 2002-09-05 09:42:58

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 5 Sep 2002, big mama wrote:

> [...]
> książeczka rodzinna (wydana w zakładzie pracy któregoś z rodziców) - ew druk

prawde mowiac nie ma dowodow ubezpieczenia. Kasy chorych poza
Slaska, ktora wprowadzila karty chipowe, nie wywiazaly sie z obowiazku
wydania wszystkim ubezpieczonym tj. placacym poprzez ZUS skladki
dokumentu potwierdzajacego fakt ubezpieczenia. Tak wiec na 100%
taki dowod posiadaja tylko rencisci, ktorzy na odcinku renty
maja wpis do ktorej kasy odprowadzana jest ich skladka zdrowotna.
W pozostalych przypadkach z wyj. kasy slaskiej panuje raczej
bezkrolewie. Warto dodac, ze studenci maja pelne prawo korzystania
z uslug medycznych w placowkach kasy chorych dzialajacej w miejscu
stalego zamieszkania a takze w miejscu studiow.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz