doxycyclinum na toxoplazmozę?

1. Data: 2007-02-01 20:25:53

Temat: doxycyclinum na toxoplazmozę?
Od: "mamma" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bliska mi osoba leczyła się na toxo choroba wróciła po 4 latach.
Lekarz prowadzący dopiero przyjmie chorą za miesiąc, więc zrobiła wyniki na
toxo i poszła do rodzinnej i dostała antybiotyk doxycyclinum czy zadziała?
Czytałam że zupełnie inne są na toxo?

proszę o odpowiedź to ważne!!!!

2. Data: 2007-02-01 21:34:40

Temat: Re: doxycyclinum na toxoplazmozę?
Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

mamma napisał/a:
> [...]
>toxo i poszła do rodzinnej i dostała antybiotyk doxycyclinum czy zadziała?
Obawiam się, że nie zadziała - zupełnie inne leki się stosuje.

3. Data: 2007-02-02 07:49:48

Od: kk11 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Drzewiecki napisał(a):
> Obawiam się, że nie zadziała - zupełnie inne leki się stosuje.

Jest to antybiotyk z grupy tetracyklin, silny lecz na toxo nie bardzo
zadziala.

Toxoplasme gondi leczy się:

1.Pirymetamina, sulfadiazyna, spiramycyna łącznie przez 3-4 tyg. Można
także domięśniowo kwas folinowy -hamuje toksycznosc pirymetaminy na
układ krwiotwórczy

2. Trymetoprym-sulfametoksazol, klindamycyna,

Zalecany 1 zwstaw

Wydrukuj tego maila i zanies temu rodzinnemu, powiedz mu ze jesli czegos
nie wie to niech doczyta, bo to jest nie wstydem ze rodzinny nie wie jak
leczyc toxo. Niestety to ze laduje tetracykline bo nie wie co zrobic to
juz wstyd i to wielki!!!

4. Data: 2007-02-02 12:50:11

Od: "mamma" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kk11" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> nie wie to niech doczyta, bo to jest nie wstydem ze rodzinny nie wie jak
> leczyc toxo. Niestety to ze laduje tetracykline bo nie wie co zrobic to

dzięki wielkie. sprawa dotyczy nie mnie ale i tak wydrukowałam i załatwiłam
wizytę u tej lekarki poprzez samą chorą i poszłam z częścią meila czyli czym
leczyć i grzecznie poprosiłam o zmianę antybiotyku.
Lekarka się zgodziła ale zapisała
Dalacin czyli klindamycynę plus kwas foliowy w tabletkach.
Mam nadzieję że choć ułamek z tego co zalecałeś to jednak pomoże zanim
będzie kolejna wizyta własnie u lekarza który zajmuje się tą chorobą.

Dzięki :)

5. Data: 2007-02-02 16:57:55

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

kk11 napisał/a:
>Jest to antybiotyk z grupy tetracyklin, silny lecz na toxo nie bardzo
>zadziala.
A owszem.

>1.Pirymetamina, sulfadiazyna,
Zamiast sulfadiazyny można podać inny sulfonamid - np. sulfadoksynę.
Dlatego też można stosować przeciwmalaryczny preparat złożony Fansidar.

>spiramycyna łącznie przez 3-4 tyg.
Wskazana u kobiet w ciązy, bo hamuje przechodzenie pasożytów przez
łożysko.
Jest to makrolid.

>Można
>także domięśniowo kwas folinowy -hamuje toksycznosc pirymetaminy na
>układ krwiotwórczy
Zgadza się.

>2. Trymetoprym-sulfametoksazol, klindamycyna,
Zestaw 2. rzutu.

>Zalecany 1 zwstaw
Zgadza się. :-)

> [...]
>nie wie to niech doczyta, bo to jest nie wstydem ze rodzinny nie wie jak
>leczyc toxo. Niestety to ze laduje tetracykline bo nie wie co zrobic to
Gdybyś wiedział, jakie błędy w antybiotykoterapii robią co niektórzy
klinicyści to...:-(
Najgorsze jest jednak to, że niewielu chce się z niej dokształcać.

6. Data: 2007-02-02 17:00:44

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

mamma napisał/a:
>Dalacin czyli klindamycynę
Już lepiej Biseptol.

>plus kwas foliowy w tabletkach.
Niepotrzebnie.

7. Data: 2007-02-02 18:02:01

Od: l...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2007-02-02 18:06:17

Od: l...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
lecze toxo od kilku lat.
Poczatkowo brałam Rovamycyne, Biseptol.

Po jakims czasie, gdy wyniki utrzymywały sie w tych samych mianach
lekarz przepisał mi
Sulfadiazynę i Daraprim.
Wykupiłam w aptece i łykałam sobie az do momentu gdy przeczytałam
dokladnie ulotke. Zamiast Sulfadiazyny brałam Sulfasalazin.
Wróciłam do apteki wymienic lek ale......pokazało się, że nie jest to
lek dostepny w Polsce.
Zapytam lekarza o leki, o któryc tu przeczytałam.

9. Data: 2007-02-03 18:05:39

Od: "mamma" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
napisał w wiadomości news:2gr6s2df5rmstc5fi04g60ek174149h18a@4ax.com...

I mail:
> [...]

AD> Już lepiej Biseptol.

>Jest to antybiotyk z grupy tetracyklin, silny lecz na toxo nie bardzo

3 sprzeczne wypowiedzi
ja już tej osobie wykupiłam ten dalacin czytałam w opisach że jest na toxo w
poprzednim antybiotyku nie ma o tym mowy więc jednak mam nadzieję że nie
było błędem zaprzestanie brania doxycyclinum na rzecz dalacinu. Tego
pierwszego wzięła 2 tabletki, nie jest w ciąży i jest osobą w średnim wieku
która nie choruje raczej nie powinna mieć osłabionego organizmu i
uodpornionego na działanie antybiotyków.

10. Data: 2007-02-03 19:49:08

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Na doksycyklinę T. gondii jest naturalnie oporny.
Klindamycynę można stosować, ale jest to gorsze rozwiązanie od
pyrymetaminy z solfonamidem czy kotrimoksazolu.

Próba wątrobowa
za mala trzustka
Potencja prosba interprtetacje wynikow
Lek na nadciśnienie