Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Natek" <n...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: dramat pt "jest mi przykro" akt 2 - dla ciekawych
Date: 16 Oct 2004 16:22:34 GMT
Organization: news.onet.pl
Lines: 39
Sender: n...@o...pl@c121-251.icpnet.pl
Message-ID: <x...@n...onet.pl>
References: <3...@4...com>
<0...@4...com>
<x...@n...onet.pl> <ckr3fp$quv$1@nemesis.news.tpi.pl>
<x...@n...onet.pl> <ckrh37$ik4$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: c121-251.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1097943754 5099 62.21.121.251 (16 Oct 2004 16:22:34 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 16 Oct 2004 16:22:34 GMT
User-Agent: XanaNews/1.16.1.12
X-Ref: news.onet.pl ~XNS:000003C5
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:291584
Ukryj nagłówki
vonBraun w news:ckrh37$ik4$1@nemesis.news.tpi.pl:
> Scena z windy: dziecko bawi się kluczem od drzwi wejściowych,
> który dostało podczas oczekiwania na windę, aby 'było cicho',
> Dojeżdżają już na piętro. Matka - i teraz uwaga! - NIE MÓWI
> 'Daj mi klucz - muszę otworzyć drzwi' ale ku mojemu zdumieniu
> pyta z namaszczeniem: 'Czy dasz mi teraz kluczyk Adasiu'?
> :o
>
> Brawo! Tak oto nowoczesna matka pozwala dziecku aby samo
> decydowało co zrobi!!!!
>
> Ciąg dalszy jest niemal oczywisty, bowiem
> Adaś dostrzega swoją szansę na rozwój samostanowienia
> i niezależności i mówi 'Nie dam!:-)'
> 'Daj mamusi, mama musi otworzyć dzwiczki'.
> (odpowiedź wiadomo: 'NIE DAM!'
> dziecko wydaje się coraz bardziej zadowolone). 'No daj, bo zgubisz !'
> (sic!), [W tym momencie obracam się do ściany aby ukryć rozbawienie]
> NIE ZGUUUUBIĘ!!!!/+przytup nóżką/. 'Ale będziemy stali pod drzwiami i
> nie wejdziemy do domu', Odpowiedź... wiadomo. Niestety to już moje
> piętro muszę wysiąść z windy więc tracę koniec tej zabawnej sceny
> zakończonej prawdopodobnie szarpaniną. ;-)
:)
Niestety nierzadkie.
> To do jakiego modelu tego użyje zależeć będzie od dalszego ciągu
> wychowania:
> 1) 'Gryź kiedy mnie gryzą'
> 2) 'Nie gryź - to boli innych'
>
> Nadaje się do obu - i może dobrze, że istnieje taki wybór?.
>
> ;-)
Nie gryzie. W żadnym sensie :)
Natek
|