drozdze?

1. Data: 2003-03-26 09:40:27

Temat: drozdze?
Od: "Krzysztof" <K...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Witam
czy warto pic np co drugi dzien niewielka ilosc drozdzy rozpuszczonych we
wrzacym mleku.slyszalem ze sa warosciowe i znajduje sie w nich wiele
witamin.Jednak w internecie nie moge na ich temat zbyt wiele znalezc.

2. Data: 2003-03-26 18:25:29

Temat: Re: drozdze?
Od: esta <f...@n...cmok.us> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof <K...@g...de> napisał(a):
> czy warto pic np co drugi dzien niewielka ilosc drozdzy rozpuszczonych we
> wrzacym mleku.slyszalem ze sa warosciowe i znajduje sie w nich wiele
> witamin.Jednak w internecie nie moge na ich temat zbyt wiele znalezc.
Może spożywanie co drugi dzień to lekka przesada, ale na pewno co jakiś warto.
Składniki w nich zawarte są pomocne w leczeniu wielu schorzeń.
Korzystnie wpływają na poprawę wzroku, wzmocnienie włosów, zębów oraz dziąseł.
Regulują także trawienie. W drożdzach występują m.in. witaminy z grupy B (B1,
B2, B6, B15), biotyna, kwas foliowy.

--
esta

3. Data: 2003-03-29 10:17:41

Od: Michauer <m...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

26 mar 2003 Krzysztof wrote:

> czy warto pic np co drugi dzien niewielka ilosc drozdzy rozpuszczonych
> we wrzacym mleku.[...]

Drozdze bardzo dobrze dzialaja na cere, wlasnie z powodu duzej ilosci
witamin z grupy B. Ja mam jednak inny sporob na przygotowanie drozszy.
Bierzesz ok 1/4 paczki drozdzy (25g) rozpuszczasz je w lekko! cieplej
wodzie (ok 1 szklanki) i dodajesz 2 plaskie lyzeczki cukru. Calosc
pozostawiasz na 2.5 godziny do fermentacji. Po tym czasie wystarczy
zamieszac, zeby wartosciowe drozsze nie zostaly na dnie i mozna juz pic.
Napoj jest bardzo oryginalny, troche jak piwo, troche jak szampan. Na
pewno o niebo lepszy niz drozsze zalane goracym mlekiem czy woda. Warto
wspomniec, ze drozsze podczas tej procedury nie traca swoich leczniczych
wlasciwosci, a szczegolnie witamin. Ulegaja zabiciu pod wplywem
zwiekszajacego sie stezenia alkoholu (to jest normalna fermentacja) i w
takiej postaci moga byc spozywane przez organizm bez zadnych problemow.

--
Michal Nejman * e-mail: michauer (at) retsat1.com.pl *
http://michauer.prv.pl/

4. Data: 2003-03-29 22:17:35

Od: "Gazeta Wyborcza" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wrzacym mleku.slyszalem ze sa warosciowe i znajduje sie w nich wiele
> witamin.Jednak w internecie nie moge na ich temat zbyt wiele znalezc.

Doczytaj czy nie zdechna od wrzatku...

5. Data: 2003-04-08 14:42:41

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

drozdze przed spozyciem trzeba zabic. w przeciwnym przypadku zabieraja
a nie dostarczaja do organizmu witaminy B

6. Data: 2003-04-08 17:27:35

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

8 kwiecień 2003 (wtorek).Patrzę,a tu o 16:42 *Jack Szaniawski*
<i...@4...com> namalował/a:

> drozdze przed spozyciem trzeba zabic. w przeciwnym przypadku zabieraja
> a nie dostarczaja do organizmu witaminy B

W lekko letniej wodzie.Nie gorącej!

--
Z pozdrowieniami,
Kaja

7. Data: 2003-04-09 17:04:42

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> wrote:

>8 kwiecień 2003 (wtorek).Patrzę,a tu o 16:42 *Jack Szaniawski*
><i...@4...com> namalował/a:

>W lekko letniej wodzie.Nie gorącej!

zabja sie letnia woda? jaka temperatura?

8. Data: 2003-04-09 22:38:50

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

9 kwiecień 2003 (środa).Patrzę,a tu o 19:04 *Jack Szaniawski*
<8...@4...com> namalował/a:

Nie wiem.Nie mierzyłam termometrem

--
Z pozdrowieniami,
Kaja

9. Data: 2003-04-11 09:56:48

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> wrote:

>Nie wiem.Nie mierzyłam termometrem

ale pewna jestes ze letnia woda je zabija. letnia tzn. okolo 30C,
wydawalo mi sie, ze taka temperatura tylko wzmaga prace drozdzy.

10. Data: 2003-04-11 15:31:36

Od: Kaja <k...@B...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

11 kwiecień 2003 (piątek).Patrzę,a tu o 11:56 *Jack Szaniawski*
<b...@4...com> namalował/a:

> ale pewna jestes ze letnia woda je zabija. letnia tzn. okolo 30C,
> wydawalo mi sie, ze taka temperatura tylko wzmaga prace drozdzy.

Jak zabijesz drożdże gorącą wodą,to już nie są drożdze,tylko coś
śmierdzącego... np.ciasto już by nie urosło(to tylko tak na marginesie).
Ale może Ty wiesz lepiej,więc eot.

--
Z pozdrowieniami,
Kaja