drozsze panele czy tansze drewno?

1. Data: 2007-09-25 15:34:52

Temat: drozsze panele czy tansze drewno?
Od: "Sebek" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

podpowiedzcie mi z doświadczenia
czy lepiej kupić droższe panele czy tańsze drewno
do wydania max 80-90 zł/m2

2. Data: 2007-09-25 15:55:32

Temat: Re: drozsze panele czy tansze drewno?
Od: orbitt <o...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebek napisał/a:

> podpowiedzcie mi z doświadczenia
> czy lepiej kupić droższe panele czy tańsze drewno
> do wydania max 80-90 zł/m2

Zdecydowanie droższe panele. Jednakże uważam że nie ma sensu ładować w
nie tyle kasy - bardzo dobrej jakości panele Kronopola lub Classena o
klasie AC4 można kupić za 35-55 zł/mkw.
Są niemalże nie do zdarcia, polecam.

--
o.

3. Data: 2007-09-25 16:48:15

Od: "Sebek" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Zdecydowanie droższe panele. Jednakże uważam że nie ma sensu ładować w
>nie tyle kasy - bardzo dobrej jakości panele Kronopola lub Classena o
>klasie AC4 można kupić za 35-55 zł/mkw.
>Są niemalże nie do zdarcia, polecam.

o! myślałem, że takie rzeczy sa droższe ...
a dobre drewno to jaki koszt?
z tym, ze koszt drewna to jedna sprawa, a koszt położenia druga, nie?
drewno sam połoze jak panele czy to juz pan fachowiec musi być?

4. Data: 2007-09-25 17:00:58

Od: orbitt <o...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebek napisał/a:

> o! myślałem, że takie rzeczy sa droższe ...
> a dobre drewno to jaki koszt?
> z tym, ze koszt drewna to jedna sprawa, a koszt położenia druga, nie?
> drewno sam połoze jak panele czy to juz pan fachowiec musi być?

Deskę barlinecką kładzie się prawie identycznie jak panele - nawet
wymiary mają identyczne ;-) Tak naprawdę barlinek to panel, tyle że
z klejonych warstwowo kawałków drewna.

Inne podłogi drewniane - parkiety, mozaiki, itp - to lepiej już żeby
położyła osoba zorientowana w temacie. Natomiast panele lub barlinka
możesz śmiało sam układać.

Nie wiem gdzie w Polsce mieszkasz, ale w warszawskim Praktikerze
panele AC4 Kronopola o wyjątkowo ładnym wzorze jabłoni/gruszy
widziałem wczoraj za 39 zł/mkw.

--
o.

5. Data: 2007-09-26 08:57:41

Od: Adam Foton <usun_litery_k_adamkfotok1_@_gazetak.plk> szukaj wiadomości tego autora

> podpowiedzcie mi z doświadczenia
> czy lepiej kupić droższe panele czy tańsze drewno
> do wydania max 80-90 zł/m2

Piszac drewno masz na mysli drewniane panele czy parkiet ?
Ja po kilku latach uzywania paneli mowie: parkiet.

Bardziej podobaja mi sie tansze gatunki bo maja ciekawszy wyglad niz
idealny dab kat.1.

AF

6. Data: 2007-09-27 13:01:48

Od: "gregor" <p...@g...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> podpowiedzcie mi z doświadczenia
> czy lepiej kupić droższe panele czy tańsze drewno
> do wydania max 80-90 zł/m2

to zależy gdzie chcesz je położyć...

panele są tańsze, można samemu położyć ale są głośne i nie wyglądają tak
dobrze jak drewno

deska podłogowa "gotowa" - jest droższa, w tej cenie kupisz coś na
promocjach, także sam położysz, wygląda lepiej niż panele i są cichsze, ale
mniej odporne na wgniecenia

deska podłogowa (lite drewno), parkiet,itp - to już sam nie położysz, musisz
fachowców do tego (cyklinowanie, malowanie) - cena od 55-70zł za m2 (mówie o
tanszych produktach) + zapewne drugie tyle za robocizne - jak dobrzy
fachowcy to i efekt najlepszy...

jeśli masz zamiar np położyc podłoge a na to duży dywan to najlepiej jednak
panel bo i tak nie docenisz walorów drewna jeśli go przykryjesz....
jeśli pomieszczenie z odkrytą podłogą to lepiej bedzie wyglądać deska lub
parkiet....

pozdr
gregor

Stosuje ktoś jonizator powietrza