drzwi antywłamaniowe i montaż - jaki VAT ?

1. Data: 2005-06-07 16:33:43

Temat: drzwi antywłamaniowe i montaż - jaki VAT ?
Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaki VAT jest na same drzwi a jaki na usługę instalacyjną ?

Na stronie jednego z instalatorów przeczytałem, że "do ceny drzwi należy
doliczyć podatek VAT" (ale nie podali, jaki - czyżby dla różnych osób -
fizycznych i prawnych - był inny ?)
a także, że "standardowa cena usługi montażu wynosi 300PLN (uwzględniając
VAT=7%)"

Czyli - jaki VAT za co i dla kogo ?

rokko

2. Data: 2005-06-07 16:54:14

Temat: Re: drzwi antywłamaniowe i montaż - jaki VAT ?
Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko wrote:
> Jaki VAT jest na same drzwi

22%

> a jaki na usługę instalacyjną ?

7%

> [...]
> różnych osób - fizycznych i prawnych - był inny ?)
> a także, że "standardowa cena usługi montażu wynosi 300PLN

Jak zamówisz _usługę_ montażu drzwi to 7%, jak kupisz same drzwi to 22%. Ze
wszystkim tak jest: okna, parkiety itp.

3. Data: 2005-06-07 17:11:23

Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Jak zamówisz _usługę_ montażu drzwi to 7%, jak kupisz same drzwi to 22%.
Ze
> wszystkim tak jest: okna, parkiety itp.

a jak drzwi z montażem to za drzwi 22% a za montaż 7% ?
to czemu nie informują o 22% VAT za drzwi na stronie ? żeby nie przestraszyć
klienta ?

rokko

4. Data: 2005-06-07 21:44:57

Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zamówisz _usługę_ montażu drzwi to 7%, jak kupisz same drzwi to 22%.
> Ze
> wszystkim tak jest: okna, parkiety itp.

a jak drzwi z montażem to tez 7% na wszystko

JR

5. Data: 2005-06-07 22:57:03

Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyR" <j...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

> a jak drzwi z montażem to tez 7% na wszystko

czyli firma dając mi cenę netto i pisząc "plus VAT" (bez podania stawki)
próbuje mnie kiwnąć na te 15% ceny drzwi ?
czy też pozostawia sobie pole do negocjacji ?
A wiem że liczą sobie VAT oddzielnie za usługę i materiał bo znam cenę drzwi
z montażem brutto a także ceny netto montażu i drzwi...

rokko

6. Data: 2005-06-08 09:14:06

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko wrote:

> a jak drzwi z montażem to za drzwi 22% a za montaż 7% ?
> to czemu nie informują o 22% VAT za drzwi na stronie ? żeby nie
> przestraszyć klienta ?

Specjalnie napisałem "usługa montażu drzwi", żeby było jasno. Ale, jak widać
za słabo się starałem :-)

Przykład. Drzwi kosztują 2000, montaż 300.
Jak kupisz same drzwi to zapłacisz 2000 + 22% VAT = 2440.
Jak kupisz te drzwi z montażem to zapłacisz (2000 + 300) + 7% VAT = 2461.

Wszystko jasne?

7. Data: 2005-06-08 09:19:21

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko wrote:

> [...]
> A wiem że liczą sobie VAT oddzielnie za usługę i materiał bo znam
> cenę drzwi z montażem brutto a także ceny netto montażu i drzwi...

Firma nie bardzo jak ma Cię kiwnąć bo przecież na fakturze będzie podana
zarówno wartość netto jak i stawka VAT. Jak napiszą 22% to będą to musieli
odprowadzić do US, nie mają w tym żadnego interesu. Być może boją się, że im
US zakwestionuje stawkę 7% na towar.

Najlepiej napisz konkrektne kwoty, skoro je znasz, to zobaczymy.

8. Data: 2005-06-10 15:53:02

Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
im
> US zakwestionuje stawkę 7% na towar.
>
> Najlepiej napisz konkrektne kwoty, skoro je znasz, to zobaczymy.

drzwi typu S kosztują 1635,25 PLN netto
montaż 300PLN (standard) + 130PLN (dodatek za wyjęcie starych) - obie ceny
brutto (z podaniem 7% VAT)

tymczasem sklep podaje mi kwotę 2430 brutto za drzwi z montażem - wynika z
tego że za drzwi liczą 22% VAT (1635,25 * 1,22 = 1995 PLN)
a powinno być 1,07 * 1635 = 1750 PLN ?

Może "w ostatniej chwili" powiedzą mi o "upuście" w kwocie 250 PLN ? ;))))

rokko

9. Data: 2005-06-10 20:00:46

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko wrote:
> [...]
>
> tymczasem sklep podaje mi kwotę 2430 brutto za drzwi z montażem -
> wynika z tego że za drzwi liczą 22% VAT (1635,25 * 1,22 = 1995 PLN)

Rzeczywiście na to wygląda. Najprawdopodobniej, jak już pisałem, po prostu
boją się, że jak dadzą 7% na towar to Urząd Skarbowy się przyczepi.

> Może "w ostatniej chwili" powiedzą mi o "upuście" w kwocie 250 PLN ?

To też możliwe :-) Najlepiej zapytaj ich o to wprost. Jak będą kręcić albo
powiedzą, że na drzwi nie mogą dać 7% to po prostu zmień sklep.

10. Data: 2005-06-10 20:03:47

Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odprowadzić do US, nie mają w tym żadnego interesu. Być może boją się, że

i jeszcze jedno:
firma która ma mi zainstalować drzwi nie jest ich producentem. W związku z
tym pewnie musieli je kupić - czyli z 22% VAT ????
I teraz w ich interesie nie jest mi odsprzedać ich z 7% - ewidentnie tracą
wówczas te 15%....
Czy coś pochrzaniłem ?

rokko

Lampy ogrodowe