drzwi do mieszkania - jakie ?

1. Data: 2005-06-01 11:18:13

Temat: drzwi do mieszkania - jakie ?
Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
chcę założyć do mieszkania w bloku drzwi antywłamaniowe (ściślej - zwiększyć
zabezpieczenie mieszkania przed włamaniem)
Przeglądam oferty w internecie (ze znajomych jakoś nikt nie pamięta, kto mu
zakładał ani za bardzo nie chce takich drzwi pokazywać) i widzę że drzwi
określane jako ANTYWŁAMANIOWE klasy C kosztują z montażem ok. 2000 PLN (np.
Gerda S).
Są też drzwi "wzmocnione" (np. Gerda WD) - rozumiem że bez żadnej klasy ?
W moim mieszkaniu są drzwi wewnętrzne, otwierane do wewnątrz mieszkania.

Mam pytania:
- czy jest sens zakładać drzwi w klasie C do mieszkania w bloku ?
- czy główny zamek (centralny) w drzwiach musi być otwierany łatwo od środka
? Chodzi o to, żeby np. złodzieje nie weszli przez balkon i otworzyli drzwi
od środka a potem wynieśli mieszkanie przez drzwi antywłamaniowe ? A z
drugiej strony musi być łatwe wyjście np. w przypadku pożaru...
- czy bolce antywyważeniowe mocowane od strony zawiasów są lepsze niż bolce
zamontowane na stałe ? Czemu ?
- czy lepsze są drzwi z płyty stalowej czy takie ze konstrukcją kratownicową
?
- czy niezbyt silne osoby (drobne kobiety) dadzą sobie radę z otwieraniem
drzwi wejściowych poprzez zamek centralny ?
- czy lepiej zainstalować dodatkowe drzwi otwierane na zewnątrz czy zastąpić
istniejące ?

Z góry wielkie dzięki za każdą pomoc, bo rozpiętość ofertowa (cenowa)
przyprawia o zawrót głowy....

rokko

2. Data: 2005-06-01 12:25:28

Temat: Re: drzwi do mieszkania - jakie ?
Od: "Smerf" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dolaczam sie do pytania.

Chcialem rowzniez spytac, czy przy wymianie drzwi - wymienia sie takze
futryny?
Czy po takiej czynnosci przedpokoj wymaga malowania?

Smerf

3. Data: 2005-06-01 20:30:58

Od: MM <mariusz@_USUN.TO_hat.pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko napisał(a):

> Mam pytania:
> - czy jest sens zakładać drzwi w klasie C do mieszkania w bloku ?

Sens na pewno jest, zwlaszcza gdy mieszkanie nie jest na parterze, czy
ostatnim pietrze

> [...]
> od środka a potem wynieśli mieszkanie przez drzwi antywłamaniowe ? A z
> drugiej strony musi być łatwe wyjście np. w przypadku pożaru...

Gerda Star S ma dwa zamki: centralny i pomocniczy. O ile z pomocniczym
sobie poradzi, o tyle z centralnym bez uciekania sie do brutalnych metod
juz nie, no chyba ze znajdzie klucz. A zamek centralny obsluguje sie
identycznie po obu stronach drzwi.

> - czy niezbyt silne osoby (drobne kobiety) dadzą sobie radę z otwieraniem
> drzwi wejściowych poprzez zamek centralny ?

Mechanizm "chodzi" bardzo lekko. Nie powinno byc najmniejszych
problemow. W przypadku zamku centralnego Gerdy nalezy jedynie zwracac
uwage na to, aby klucz nie ulegl zabrudzeniu w srodku. Moze to utrudnic
albo nawet uniemozliwic otwarcie zamka. Dlatego warto okresowo wyczyscic
otworek w kluczu przy pomocy np. igly

> - czy lepiej zainstalować dodatkowe drzwi otwierane na zewnątrz czy zastąpić
> istniejące ?

Pomysl o przychodzacych do Ciebie osobach.. moga oberwac takimi drzwiami
otwieranymi na zewnatrz ;)

4. Data: 2005-06-01 20:37:21

Od: MM <mariusz@_USUN.TO_hat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Smerf napisał(a):

> Chcialem rowzniez spytac, czy przy wymianie drzwi - wymienia sie takze
> futryny?

Najczesciej tak, zwlaszcza gdy miales zwykla oscieznice i skrzydlo, a
decydujesz sie na drzwi AW. Taka oscieznica ma otwory na bolce i czesto
jest osadzana na kotwach.

> Czy po takiej czynnosci przedpokoj wymaga malowania?

To juz zalezy od Ciebie. Na pewno trzeba odmalowac obszar w poblizu
oscieznicy - pas okalajacy ja, o szerokosci do 10 cm.

> Smerf

zmywarka Amica ZIS cos tam cos tam
płyta osb czy wiórowa pod panele HDF
[spam] panel natryskowy Hansgrohe