dynia

1. Data: 2005-10-28 12:56:23

Temat: dynia
Od: "Profil1" <L...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dynie zakupilam - pieeeekny okaz 6 kilo z hakiem.
Wydraze w ten weekend- ale co z zawartoscia zrobic????
ciasto? zupe?
co polecacie?

2. Data: 2005-10-28 13:39:21

Temat: Re: dynia
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Profil1 napisał(a):
> Dynie zakupilam - pieeeekny okaz 6 kilo z hakiem.
> Wydraze w ten weekend- ale co z zawartoscia zrobic????
> ciasto? zupe?
> co polecacie?

Wyrzucić. Pestki możesz zachować i zjeść, ale tę "gąbkę" się wyrzuca. Z
dyni jadalna jest ta część bezpośrednio pod skórką, a raczej jej nie
wydrążysz, jeśli chcesz mieć dynię na Helloween ;-).

Ewa

3. Data: 2005-10-28 14:18:47

Od: Krzysztof <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dyni jadalna jest ta część bezpośrednio pod skórką, a raczej jej nie
> wydrążysz, jeśli chcesz mieć dynię na Helloween ;-).

Ale mi rada!!

DŻEM Z DYNI

2,40kg dyni (obrana0-zetrzeć na tarce o grubych oczkach i
zasypać2 kg cukru(ja daje troszkę mniej)i odstawić na noc,zagotowć
i powoli niech sie gotuje ok 30 min-tak aby była dobrze rozgotowana,dodać
3 łyżeczki kwasku cytrynowego i 3 łyżeczki aromatu do ciast(ja dodaje
pomarańczowy lub cytr.)zamieszać i dodoać 3 żelfiksy-zagotować razem,
wkładać
do słoików i zagoować 5 min
Krzysztof

ps.
Jest tez sposob na DOSKONALY dzem z dyni z dodatkiem jablek.
Jesli Cie interesuje. pisz!

--
Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
http://www.opera.com/

4. Data: 2005-10-28 14:23:03

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dyni jadalna jest ta część bezpośrednio pod skórką, a raczej jej nie
> wydrążysz, jeśli chcesz mieć dynię na Helloween ;-).

Kiedyś jadłem dynie w syropie na słodko..jako dodatek do lodów..

przepisu niestety nie udało mi sie uzyskac..:((

a musze przyznac że sprawdzała sie doskonale...kolorystycznie i smakowo

poza tym mozna zamarynować w occie jak kabaczka czy cukinie
tez jest smaczna no i tem kolor...;))))))))))))))

Marek

5. Data: 2005-10-28 22:10:06

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:djt9m1$bk2$3@proxy.provider.pl, medea wrote:
> Wyrzucić. Pestki możesz zachować i zjeść, ale tę "gąbkę" się wyrzuca.
> Z dyni jadalna jest ta część bezpośrednio pod skórką, a raczej jej nie
> wydrążysz, jeśli chcesz mieć dynię na Helloween ;-).

Ja postąpiłam sprytniej, nabyłam mianowicie dwie dynie: dużą z zamiarem
wydrążenia i małą z zamiarem ugotowania. Nigdy nie jadłam dyni, więc też
mam problem, co z niej zrobić. Hamerykanie to chyba robią "pumpkin pie"?
Może ktoś ma jakiś sprawdzony przepis?

Hania

--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

6. Data: 2005-10-29 08:55:15

Od: "Gocha" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Polecam zupe w dyni.

Potrzeba pokrojona dynie bez pestek i skorki, cebyla i czosnek.
Zalac wrzatkiem, tak, aby pokryl krajanke, dodac kostke rosolowa lub
warzywna, galke muszkatolowa, doprawic do smaku wg swego smaku. Ugotowac.
Zmiksowac.
Podawac z prazonymi pestkami dyni lub grzankami i natka.
Smacznego

Pozdrawiam
Gocha

7. Data: 2005-10-30 07:57:16

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Profil1 napisał(a):
> Dynie zakupilam - pieeeekny okaz 6 kilo z hakiem.
> Wydraze w ten weekend- ale co z zawartoscia zrobic????
> ciasto? zupe?
> co polecacie?
> pozdrawiam

moja mama robi dynie marynowana w occie z gozdzikami...
moge zjadac sloikami i jakos zawsze wychodzi taka rewelacyjnie chrupiaca...
pozdrawiam (siegajac po sloik dyni marynowanej)
dogma

8. Data: 2005-10-30 14:18:06

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dogma" <d...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
chrupiaca...
> pozdrawiam (siegajac po sloik dyni marynowanej)

Na słodko to jest czy na kwasno??

jak na słodko to moze rzuc przepisik na grupe...prosze :)))))))))))))

Marek

9. Data: 2005-10-30 16:35:01

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof napisał(a):

> Ale mi rada!!

Zrozumiałam, że Profil1 chce zrobić przede wszystkim lampion na
Helloween, a z wydrążonej reszty "coś". Otóż to, co się z dyni wydrąży,
nie nadaje się do niczego, bo ten dżem, o którym piszesz, robi się
właśnie z tego, co jest bezpośrednio pod skórką.

Ewa

10. Data: 2005-10-30 19:01:15

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:dk2sn8$8cb$1@proxy.provider.pl, medea wrote:
> [...]
> wydrąży, nie nadaje się do niczego, bo ten dżem, o którym piszesz,
> robi się właśnie z tego, co jest bezpośrednio pod skórką.

A ty widziałaś, jak niektórzy potrafią dynię wydrążyć?
http://www.zombiepumpkins.com/winners-2004.php?cat=a
ccuracy

Ja właśnie wykonałam dość prymitywną dyniową rzeźbę: oczy, nos i dość
krzywe usta z trzema zębami. Dziecku powiedziałam, że Pan Dynia ma takie
zęby, bo ich nie mył. Zawsze jest dobry moment na dydaktyczny smrodek.
Jutro będę próbować robić placek dyniowy wg przepisu znalezionego w
archiwum grupy. Jak dobry wyjdzie, to się pochwalę. Jak wyjdzie paskudny,
to udam, że sprawy nie było.

Hania

--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

Pysio - małe info
Pigwa - gdzie można kupić w Warszawie?
zielonki kiszone - JAK?!
Obiad piątkowy (pyt)