dynie giganty

11. Data: 2014-01-05 11:06:33

Temat: Re: dynie giganty
Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-03 00:15, Ikselka pisze:

> Tak własnie przypuszczałam. Jak coś szybko rośnie taaaakie wielkie, to na
> smak czasu już nie ma. Z doświadczenia wiem.

:)
Jesienią dostałem od znajomej na nasiona Hokkaido.
Ugotowałem z jej miąższu kompot i muszę przyznać,że ten z dyni
olbrzymiej jednak jakby bardziej mi smakował: był klarowny i bardziej
wyrazisty w smaku od tego z Hokkaido.
Kostki z z Hokkaido bardzo szybko rozgotowały i kompot był bardzo
mączysty, smakował jak rozgotowana czerwona marchewka.
Hokkaido będzie dobra na dżemy, zupy kremy, zapiekanki itp ale na
kompoty muszę poszukać odmiany o mniejszych owocach bo dynia olbrzymia
zajmuje za dużo miejsca w uprawie a ponadto jej owoce są zbyt wielkie
i zbyt cięzkie
--
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal

12. Data: 2014-01-05 13:40:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 05 Jan 2014 11:06:33 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

> [...]
> kompoty muszę poszukać odmiany o mniejszych owocach bo dynia olbrzymia
> zajmuje za dużo miejsca w uprawie a ponadto jej owoce są zbyt wielkie

Bo Hokkaido (podobnie jak np Butternut, piżmowa) to są mączyste dynie do
zapiekania i na zupy, a na ten kompot polecam zwyczajną odmianę Ambar
(wcale nie taka olbrzymia) i Bambino. Na sałatki, dżemy i na surowo - Lunga
di Napoli, jej miąższ jest pomarańczowy jak marchewka i soczysty jak
cukinia:
http://tiny.pl/qfddn
A tutaj moje własne:
http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/969608
:-)

--
XL

13. Data: 2014-01-05 13:45:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Jan 2014 13:40:59 +0100, Ikselka napisał(a):

> a na ten kompot polecam zwyczajną odmianę Ambar

i Karowita, szczególnie!
http://www.fotosik.pl/u/mazam/zdjecie/6/album/969608

--
XL

14. Data: 2014-01-05 18:36:28

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie muscade de Provence. Kupiłam w tym roku w Tesco, bo sprzedawali na kawałki.
Nasionka zachowałam ;-) Dynia pyszna, godna polecenia.

http://www.lacuisinedefabrice.fr/7207-dossier-courge
/

Ania

15. Data: 2014-01-05 23:28:44

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-05 18:36, czeremcha pisze:
> Pewnie muscade de Provence. Kupiłam w tym roku w Tesco, bo sprzedawali na kawałki.
Nasionka zachowałam ;-) Dynia pyszna, godna polecenia.

> [...]

Masz rację Aniu, to Muscade de Provence.
Dokładnie tak wygląda i też teraz zaczyna pojawiać się zółto
przebarwiona miejscami skórka.

Krycha.

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

16. Data: 2014-01-06 17:08:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Jan 2014 09:36:28 -0800 (PST), czeremcha napisał(a):

> Pewnie muscade de Provence. Kupiłam w tym roku w Tesco, bo sprzedawali na kawałki.
Nasionka zachowałam ;-) Dynia pyszna, godna polecenia.

Hmmm, tylko że jeśli to odmiana heterozyjna i w dodatku uprawiana obok
innych (tj na sąsiednich polach), to zupełnie nie wiadomo, co z tego
wyrośnie. Lepiej kupić certyfikowane nasiona, żeby się na próżno nie
napracować. Ja podobnie jak Ty z dyni wydłubałam nasiona z pewnej papryki z
Lidla, po prostu zaryzykowałam; kupiona papryka była wspaniała, ale to co
wyrosło, ech, zero miąższu, sama skóra, w dodatku twarda jak rzemień... Z
wyglądu tylko podobne owoce.
--
XL

17. Data: 2014-01-06 20:05:37

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 17:08:38 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:

> Lepiej kupić certyfikowane nasiona, żeby się na próżno nie
> napracować.

Szczerze mówiąc - ten rok i tak ogrodniczo przeznaczam na straty - za dużo pracy
jeszcze zostało z doprowadzeniem otoczenia do jako-takiego stanu. Nasiona dyni
najprawdopodobniej posadzę na czymś, co wygląda mi na starą stertę kompostową - i
niech sobie rośnie... Albo raczej przeniosę trochę ziemi z tej sterty w słoneczne
miejsce, bo sam kompost był w miejscu dość mocno zacienionym.

Ania

18. Data: 2014-01-07 23:25:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 6 Jan 2014 11:05:37 -0800 (PST), czeremcha napisał(a):

> [...]
niech sobie rośnie... Albo raczej przeniosę trochę ziemi z tej sterty w słoneczne
miejsce, bo sam kompost był w miejscu dość mocno zacienionym.

E tam, "stanu", za bardzo się przejmujesz estetyką czy czym tam jeszcze,
wszystkioego na raz się nie zrobi, trzeba pomalutku - a dynię możesz
wcisnąć byle gdzie, zasłoni co nieładne, zazieleni, byle miała na czym
rosnąć, wiec daj jej tego kompostu w dołek ile wlezie, skoro masz skarb na
miejscu :-)

--
XL

Radosnych Świąt!