Re: dynie giganty

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: dynie giganty
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Date: Sun, 5 Jan 2014 13:40:59 +0100

Dnia Sun, 05 Jan 2014 11:06:33 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

> :)
> Jesienią dostałem od znajomej na nasiona Hokkaido.
> Ugotowałem z jej miąższu kompot i muszę przyznać,że ten z dyni
> olbrzymiej jednak jakby bardziej mi smakował: był klarowny i bardziej
> wyrazisty w smaku od tego z Hokkaido.
> Kostki z z Hokkaido bardzo szybko rozgotowały i kompot był bardzo
> mączysty, smakował jak rozgotowana czerwona marchewka.
> Hokkaido będzie dobra na dżemy, zupy kremy, zapiekanki itp ale na
> kompoty muszę poszukać odmiany o mniejszych owocach bo dynia olbrzymia
> [...]

Bo Hokkaido (podobnie jak np Butternut, piżmowa) to są mączyste dynie do
zapiekania i na zupy, a na ten kompot polecam zwyczajną odmianę Ambar
(wcale nie taka olbrzymia) i Bambino. Na sałatki, dżemy i na surowo - Lunga
di Napoli, jej miąższ jest pomarańczowy jak marchewka i soczysty jak
cukinia:
http://tiny.pl/qfddn
A tutaj moje własne:
http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/969608