dywan wełna

1. Data: 2003-01-27 12:04:20

Temat: dywan wełna
Od: "mk" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem trzy dni temu wełniany dywan. Słyszałem, że ma z niego wyłazić
wełna,
ale są to całe kłaki - tak ma być? Nie wylezie aby cały?
--
Marcin
GG# 13349

1. Data: 2003-01-27 12:14:09

Temat: Re: dywan wełna
Od: A...@e...pl (Adamer) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-01-27 13:15:35

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <W...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale są to całe kłaki - tak ma być? Nie wylezie aby cały?

caly nie wylezie

nie odkurzac przez jakis czas (a juz na pewno nie szczotka)
przeciagnij reka po powierzchni to bedziesz mial
pojecie o skali zjawiska

pozdrawiam WM

1. Data: 2003-01-30 22:55:38

Od: "pg" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adamer" <A...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
Czy mógłby ktoś zaspokoić moją ciekawość i wyjaśnic, dlaczego należy
powstrzymać się od odkurzania przez pół roku. Czy to znaczy, że po tym
czasie leżenia na podłodze nastąpi cudowny, samoczynny proces wzmocnienia
konstrukcji dywanu i kłaczki, które wcześniej wyszłyby pod wpływem
podciśninia będą po tym czasie same z siebie trzymały się dywanu jak
przyklejone?
Pozdr.
pg

1. Data: 2003-01-31 06:11:08

Od: A...@e...pl (Adam) szukaj wiadomości tego autora

Dnia pewnego (Thursday, January 30, 2003 11:55 PM),
osoba znana jako... pg, wzięła się za pisanie
i oto co z tego wynikło:

> Czy mógłby ktoś zaspokoić moją ciekawość i wyjaśnic, dlaczego należy
> powstrzymać się od odkurzania przez pół roku. Czy to znaczy, że po tym

Czuję się trochę wywołany do tablicy :))
Jak napisałem "Kiedyś mówiono nawet o pół roku bez odkurzania", co nie
znaczy, że te stare "technologie" oswajania dywanu obowiązują do dziś.
_Nie_ napisałem z kolei, że jest to mus. Dawniej tłumaczono to tym, że
dywan musi się "ułożyć", udeptać. Splot dywanu po wyjściu z fabryki jest
(był?) niejako luźny i odkurzanie takiego dywanu może powodować jego
'linienie'. Być może dziś, gdy technologia poszła znacznie do przodu,
takie zabiegi nie są konieczne, ale ja nie chciałem kusić losu i nie
męczyłem dywanu od razu pełną mocą odkurzacza.
I co do drugiej części Twojego postu - nie należy w tym dopatrywać się
żadnej metafizyki. :)

* * * * *
A.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

Sierść, wókna i temu podobne - pytanie?
kłopotliwy sąsiad
wyposażenie szaf
Bohemia Gres i Keramika Hob
[spam] Jeśli męczy Cię chodzenie po sklepach i hurtowniach.