dzialka

1. Data: 2004-05-04 18:54:00

Temat: dzialka
Od: Marx <s...@w...to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Hej
Stalem sie posiadaczem dzialki o pow. ok 300m2
Po poczytaniu archiwum troche nie badzo wiem co powinienem z nia zrobic
Dzialka jest troche zaniedbana.
Plan mialem taki, zeby wykarczowac wiekszosc radosnej tworczosci
poprzedniego wlasciciela (roze, winorosla itp), zasiac trawe i miec
swiety spokoj. Okazuje sie jednak ze utrzymanie trawy jest duzo bardziej
pracochlonne (!)
Aktualnie na dzialce rosnie sobie trawa nawet niespecjalnie
zachwaszczona, niestety powierzchnia jest nierowna. Pierwsza mysl to
bylo przekopac i zasiac trawe. Jednak jak poczytalem o zwalowaniu,
napowietrzaniu i nawozeniu to mi sie odechcialo trawnika w stylu
angielskim - ktos sugerowal zwykla "łąke" - jakieś szczegoly? Czy cos
oprocz koszenia powinienem robic?
Nastepny problem to kosiarka, najtansza i najlatwiejsza w noszeniu (z
powodu zlodziei musze ja nosic z domu) jest podkaszarka, nie zalezy mi
na jakims super wygladzie skoszonej trawy (wysokosc co do cm), jakie
minimalne parametry powinno miec to urzadzenie?
Na dzialce rosnie 8 drzew (jablonki itp), porzeczka czarna, bez. Czy
wymagaja jakichs specjalnych zabiegow w tej chwili?
Co to jest ściółkowanie?
Bede mial jeszcze kilka pytan ale na razie wracam do grzebania w archiwum
Pzdr
Marx

2. Data: 2004-05-04 19:05:23

Temat: Re: dzialka
Od: "zagosia" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marx <s...@w...to.newsgroup> napisał(a):

> Nastepny problem to kosiarka

Co do roślinnosci nie będę się wypowiadać, bo sama jestem lajkonikiem w
temacie - to mój pierwszy sezon działkowy.

Przyszedł mi do głowy pewien pomysł co do kosiarki - może kupić po prostu
zwykłą mechaniczną, nie taką na prąd czy benzynę, tylko na "napęd" nożny i
ręczny właściciela. Oglądałam takie - małe toto, ale tnie od razu pasy szer.
28-30 cm, a z podkaszarką ciężko będzie obskoczyć 300 metrów.

Pozdrawiam

Gosia

3. Data: 2004-05-04 19:22:24

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hej
> Stalem sie posiadaczem dzialki o pow. ok 300m2
> Po poczytaniu archiwum troche nie badzo wiem co powinienem z nia zrobic

Nie dziwię się.

> Bede mial jeszcze kilka pytan ale na razie wracam do grzebania w archiwum

Wyrazy współczucia.

> Pzdr
> Marx

Pozdrawia boletus

4. Data: 2004-05-04 19:34:06

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marx" <s...@w...to.newsgroup> wrote in message
> [...]
> Plan mialem taki, zeby wykarczowac wiekszosc radosnej tworczosci
> poprzedniego wlasciciela (roze, winorosla itp), zasiac trawe i miec

Nie rob tak, to barbarzynstwo!!!

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2004-05-04 19:58:19

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c78ou7$r1a$1@nemesis.news.tpi.pl Marx
<s...@w...to.newsgroup> napisał(a):

> Stalem sie posiadaczem dzialki o pow. ok 300m2
> Po poczytaniu archiwum troche nie badzo wiem co powinienem z nia
> zrobic Dzialka jest troche zaniedbana.

Hejka. Odsprzedaj z zyskiem. ;-)

> [...]
> poprzedniego wlasciciela (roze, winorosla itp), zasiac trawe i miec
> swiety spokoj. Okazuje sie jednak ze utrzymanie trawy jest duzo

Od czego? Może od pielenia na kolanach w bylinach. :-(

> [...]
> napowietrzaniu i nawozeniu to mi sie odechcialo trawnika w stylu
> angielskim - ktos sugerowal zwykla "łąke" - jakieś szczegoly? Czy cos

Praktycznie wystarczy kosić raz w tygodniu i będzie porządny
trawniczek. A jak susza to podlać. :-)

> [...]
> mi na jakims super wygladzie skoszonej trawy (wysokosc co do cm),
> jakie minimalne parametry powinno miec to urzadzenie?

Tak jak napisała Zagosia - w zupełnosci wystarczy Ci kosiarka
mechaniczna za niecałe 200 zł.

> Na dzialce rosnie 8 drzew (jablonki itp), porzeczka czarna, bez. Czy
> wymagaja jakichs specjalnych zabiegow w tej chwili?

Może jakoś same dadzą sobie radę na razie.

Zacznij korzystać z wyszukiwarki www.google.com

> Bede mial jeszcze kilka pytan ale na razie wracam do grzebania...

My też mamy działeczkę o pow. 320 m2. Grunt to podział obowiazków.
Żona zajmuje się pieleniem a ja koszeniem trawniczka i podziwianiem
przyrody.
Pozdrawiam równoprawnie Ja...cki
H.Z.: "Jagna wyszła za Borynę, bo miał pasujące do niej morgi." :-)

6. Data: 2004-05-04 20:16:00

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Stalem sie posiadaczem dzialki o pow. ok 300m2
> Po poczytaniu archiwum troche nie badzo wiem co powinienem z nia zrobic
:)
witaj
:)
przede wszystkim dokupic troche wiecej
na 300 m.kw nie ma gdzie sie rozpedzic
:((

> Dzialka jest troche zaniedbana.
> Plan mialem taki, zeby wykarczowac wiekszosc radosnej tworczosci
> poprzedniego wlasciciela (roze, winorosla itp),
hehe
doprecyzuje
wyciales winorosle i roze z zamiarem posadzeni tam mlin
?

> [...]
> napowietrzaniu i nawozeniu to mi sie odechcialo trawnika w stylu
> angielskim - ktos sugerowal zwykla "łąke" - jakieś szczegoly? Czy cos
laki nie bedziesz musial nwet kosic
no ewentualnie z raz w roku
:)

> [...]
> na jakims super wygladzie skoszonej trawy (wysokosc co do cm), jakie
> minimalne parametry powinno miec to urzadzenie?
najtansza jest kosa
lekka
bardzo mobilna
i caly komplet w cenie podkaszarki
:)
z pozdrowienimi i usmiechmi
_hehehe

7. Data: 2004-05-04 20:17:12

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> My też mamy działeczkę o pow. 320 m2. Grunt to podział obowiazków.
> Żona zajmuje się pieleniem a ja koszeniem trawniczka i podziwianiem
> przyrody.
> Pozdrawiam równoprawnie Ja...cki

Co za barbarzyński podział:-(((
Powinieneś żonę nosić na rękach, a przy okazji
zająć się ogrodem od A do Z.

Pozdrawia mrówczo boletus

8. Data: 2004-05-04 20:47:34

Od: Marx <s...@w...to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> Nie dziwię się.

> Wyrazy współczucia.

Dziekuje za pomoc
Ale nie pisz juz nic wiecej
M.

9. Data: 2004-05-04 20:48:04

Od: Marx <s...@w...to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> "Marx" <s...@w...to.newsgroup> wrote in message

> Nie rob tak, to barbarzynstwo!!!

a niby czemu?
M.

10. Data: 2004-05-04 20:55:17

Od: Marx <s...@w...to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:
> przede wszystkim dokupic troche wiecej
> na 300 m.kw nie ma gdzie sie rozpedzic
> :((
Moze kiedys jak zakupie dom, ale wtedy juz bede madrzejszy, na razie
potrenuje na tych 300m

> hehe
> doprecyzuje
> wyciales winorosle i roze z zamiarem posadzeni tam mlin
> ?
nic jeszcze nie wycialem, zanim cos zrobie wole poczytac, wycinanie nie
ucieknie :)
A po co mi maliny? nieladne, schnie, czasem kluje, ktos to musi obrywac
bo bedzie gnilo :(

> laki nie bedziesz musial nwet kosic
> no ewentualnie z raz w roku
nie lubie trawy do kolan, samo koszenie wystarczy? a co z wyrownywaniem?
skoro nie moge miec super trawnika to chociaz chcialbym miec równą łąkę.
Mozna nadsypac ziemi i obsiac trawa czy trzeba sie bawic w zdejmowanie
wierzchniej warstwy, nadsypywanie itp?

> najtansza jest kosa
> lekka
> bardzo mobilna
> i caly komplet w cenie podkaszarki
Kosa reczna jest chyba tansza? ale czemu lepsza od podkaszarki?
Moze przydac sie do samoobrony, ale tam grasuje zlodzieje a nie bandyci :)

Tulipany - idenyfikacja
Zywoplo-t Irga blyszczaca
Żółknące liście u pelargonii ( co robic?)
Do Grzesia !
Do Dirka !