dzialka

następny post »
From: Marx <s...@w...to.newsgroup>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: dzialka
Date: Tue, 04 May 2004 20:54:00 +0200

Hej
Stalem sie posiadaczem dzialki o pow. ok 300m2
Po poczytaniu archiwum troche nie badzo wiem co powinienem z nia zrobic
Dzialka jest troche zaniedbana.
Plan mialem taki, zeby wykarczowac wiekszosc radosnej tworczosci
poprzedniego wlasciciela (roze, winorosla itp), zasiac trawe i miec
swiety spokoj. Okazuje sie jednak ze utrzymanie trawy jest duzo bardziej
pracochlonne (!)
Aktualnie na dzialce rosnie sobie trawa nawet niespecjalnie
zachwaszczona, niestety powierzchnia jest nierowna. Pierwsza mysl to
bylo przekopac i zasiac trawe. Jednak jak poczytalem o zwalowaniu,
napowietrzaniu i nawozeniu to mi sie odechcialo trawnika w stylu
angielskim - ktos sugerowal zwykla "łąke" - jakieś szczegoly? Czy cos
oprocz koszenia powinienem robic?
Nastepny problem to kosiarka, najtansza i najlatwiejsza w noszeniu (z
powodu zlodziei musze ja nosic z domu) jest podkaszarka, nie zalezy mi
na jakims super wygladzie skoszonej trawy (wysokosc co do cm), jakie
minimalne parametry powinno miec to urzadzenie?
Na dzialce rosnie 8 drzew (jablonki itp), porzeczka czarna, bez. Czy
wymagaja jakichs specjalnych zabiegow w tej chwili?
Co to jest ściółkowanie?
Bede mial jeszcze kilka pytan ale na razie wracam do grzebania w archiwum
Pzdr
Marx