dzialka i domek - jak go doprowadzic do normalnego stanu

1. Data: 2005-07-14 11:42:38

Temat: dzialka i domek - jak go doprowadzic do normalnego stanu
Od: kornel gawecki <k...@N...gmail.NOSPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

witajcie!

na poczÂątku trochĂŞ o domku: drewniany (bele+obicie), + pÂłyta (dziwna, niby
papier, elastyczna, naturalna) do ocieplenia. gĂłra w gorszym stanie (nie
zagospodarowana).

plan jest taki: opalarkÂą zedrzeĂŚ farbĂŞ z zewnÂątrz (i drewno
zakonserwowaĂŚ - jak najlepiej?). gorzej jest z wnĂŞtrzem:

w jednym pomieszczeniu (schowek) Âściany sÂą z porzÂądnych Âładnych bel
ocieplonych mchem. wiĂŞc myÂślĂŞ, Âże caÂły dom jest z takich bel, lecz w
pomieszczeniach mieszkalnych(kuchnia+2 pokoje) wyglÂąda to inaczej.
sufit jest obity dyktÂą; Âściany po zerwaniu tapety pojawiÂła siĂŞ
wczeÂśniej opisana pÂłyta. Dykty z sufitu pozbĂŞdĂŞ siĂŞ (zeby zostaÂło samo
drewno). natomiast ze ÂścianÂą mam dylemat - nie wiem czy zrywaĂŚ pÂłytĂŞ czy
nie. pod pÂłytÂą sÂą bele, lecz bojĂŞ siĂŞ, iÂż Âściany utracÂą swoje
wÂłaÂściwoÂści termoizolujÂące (teraz w domku jest chÂłodno). a z drugiej
strony nie chcia³bym k³aœÌ tapety (imho kiczowato wygl¹da). na razie
jest to domek g³ównie letniskowy, lecz nie wykluczone ¿e i zim¹ bêdzie
siĂŞ tam przebywaĂŚ. poradzcie, jakie sÂą metody radzenia z takimi Âścianami,
co siĂŞ robi? jeÂżeli wywalĂŞ ze Âśrodka, to imho ocieplenie by naleÂżaÂło
naÂłozyĂŚ z zewnÂątrz (a na zewnÂątrz teÂż drewno - wiĂŞc szkoda :).

gĂłra:
caÂły dach bĂŞdzie do wymiany (na blachĂŞ?), i doprowadzenie miejsca do
zagospodarowania (stworzenie 2pokoi). ale to w przyszÂłym roku.

ogrzewanie:
ogrzewane sÂą 2 pomieszczenia: kuchnia+1pokĂłj poprzez piece kaflowe.
czytaÂłem o zastosowaniu ogrzewaniu na prÂąd w tego rodzaju piecach - jak
to wyglÂąda od strony praktycznej? jakie sÂą koszta instalacji tego typu
ogrzewania? czy to jest to samo, co montuje siĂŞ w podÂłodze?

kaÂżde uwagi sÂą cenne :)
na co zwrĂłciĂŚ uwagĂŞ, Âżeby nie zniszczyĂŚ, podczas gruntownego remontu
tego typu domĂłw?

Pozdrawiam,
kg

w domku o tej porze jest
ch³ód.

2. Data: 2005-07-14 12:31:49

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Jul 2005 11:42:38 +0000 (UTC)
kornel gawecki <k...@N...gmail.NOSPAM.com> wrote:

> witajcie!
>
> na poczÂątku trochĂŞ o domku: drewniany (bele+obicie), + pÂłyta
> (dziwna, niby papier, elastyczna, naturalna) do ocieplenia. gĂłra w
> gorszym stanie (nie zagospodarowana).

wyslij prosze to jeszcze raz z poprawnym kodowaniem
bo same krzaczki widze...

Sierp

3. Data: 2005-07-14 12:56:02

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"kornel gawecki" <k...@N...gmail.NOSPAM.com> wrote in message

> w jednym pomieszczeniu (schowek) Âściany sÂą z porzÂądnych Âładnych bel
> ocieplonych mchem. wiĂŞc myÂślĂŞ, Âże caÂły dom jest z takich bel, lecz w

Tego sie nie da czytac ;-)

Romek
=> http://www.rtj.republika.pl <= zapraszam do galerii fotografii

4. Data: 2005-07-14 13:35:50

Od: kornel gawecki <k...@N...gmail.NOSPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-07-14, Sierp <s...@s...sierp.net> wrote:

ech, ladne moje wejscie na grupe :), 1st post i wtopa.
wiec wysylam raz jescze.

na poczatku troche o domku: drewniany (bele+obicie), + plyta (dziwna,
niby papier, elastyczna, naturalna) do ocieplenia. gora w gorszym stanie
(nie zagospodarowana).

zewnetrzna czesc domku obita jest pomalowanymi deskami. pod nimi bele z
mchem. planowo opalarka zdarcie farby i zakonserwowanie drewna (jaki
sposob bylby najlepszy?).

w jednym pomieszczeniu (schowek) sciany sa z porzadnych, ladnych bel
ocieplonych mchem. mysle wiec, ze caly dom jest z takowych bel zrobiony.
pomieszczenia mieszkalne (kuchnia+2pokoje) sufit jest obity dykta,
sciany wytapetowane+dziwna plyta. pod tapetami jest dziwna plyta. tutaj
jest pierwszy dylemat - co z ta plyta? z jednej strony chcialbym ja
wywalic, aby byly widoczne bele, lecz nie chcialbym stracic
termoizolacyjnych wlasciwosci sciany. gdyby plyta zostala, to musialbym
tapetowac (czego nie chce robic - imho kicz).

gora:
tak, tu jest wiecej roboty, gdyz planuje wymienic cala gore. krokwie,
zerdzia, murlaty...etc etc wszystko do wymiany. przy okazji robienia
tego, wygospodaruje sie 2 pokoje (gora teraz jest nie uzywana). to
wszystko w przyszlym roku :).

ogrzewanie:
ogrzewane sa 2 pomieszczenia: kuchnia+1pokoj poprzez piece kaflowe.
jako, ze takie ogrzewanie jest klopotliwe, zastanawiam sie o zastowaniu
w piecach kaflowych ogrzewania na prad - jak to wyglada od strony
praktycznej? czy to jest to samo, co montuje sie w podlodze? jakie sa
koszta takiej instalacji?

kazde uwagi beda mi cenne. szczegolnie, na co zwrocic uwage, azeby nie
zniszczyc podczas gruntownego remontu.

Pozdrawiam,
kg

ps. mam nadzieje, ze teraz jest czytelne, i zrozumiale.

5. Data: 2005-07-14 14:17:20

Od: Mila wiedzma <e...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik kornel gawecki takimi oto slowy na grupie sie ujawnil:

> w domku o tej porze jest
> chÂłA˘łd.

ja wiem ze nie na temat, alem ciekawa okropnie co to za slowo, bo mi
wychodzi ze chala jest..:D a w tlumaczeniu juz to pominales:(
napisz. napisz co jest w domku o tej porze prosze ladnie:))
pozd. wiedzma (ale mila)

--
Poprzeczka zdrowego rozsadku nigdy nie jest ustawiona za nisko.
Zawsze komus sie uda pod nia przejsc.

6. Data: 2005-07-14 16:37:12

Od: kornel gawecki <k...@N...gmail.NOSPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-07-14, Mila wiedzma <e...@m...com.pl> wrote:
> Osobnik kornel gawecki takimi oto slowy na grupie sie ujawnil:

fakt :D widac chala.

> napisz. napisz co jest w domku o tej porze prosze ladnie:))

:) nie, nie chala tylko chlodno. chlodno i przyjemnie.

Pozdrawiam,
kg

farba "szorowalna"
Zmywarka Bosch - jaki model wybrac?