dzika róża

1. Data: 2004-10-17 07:51:20

Temat: dzika róża
Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Co możńa zrobić z głogu? Kiedyś natknęłam sie na jakiś przepis w marynacie
ale nie mogę go teraz znaleść, dziękuję za sugestie
Pozdrawiam
A.

1. Data: 2004-10-17 08:44:56

Temat: Re: dzika róża
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aneta <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ckt8ga$1r8$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> Co możńa zrobić z głogu? Kiedyś natknęłam sie na jakiś przepis w marynacie
> ale nie mogę go teraz znaleść, dziękuję za sugestie

Czemu w tytule jest dzika roza?

http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?id=349

agataw

1. Data: 2004-10-17 13:05:59

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> Czemu w tytule jest dzika roza?
>
> http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?id=349
>
> agataw
>
>dziękuję,
bo głóg to owoc dzikiej róży

1. Data: 2004-10-17 13:15:42

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Aneta wrote:
> Użytkownik "Agata" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> bo głóg to owoc dzikiej róży

Ty patrz, to jakas kompletna nowosc... Myslalam, ze glog to glog
(Crataegus), a dzika roza to dzika roza (Rosa canina) ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-10-17 13:32:47

Temat: Re: dzika róża a glog
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kot <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@p...onet.pl...

> Ty patrz, to jakas kompletna nowosc... Myslalam, ze glog to glog
> (Crataegus), a dzika roza to dzika roza (Rosa canina) ;)

....Jeeeeeeerzy!!!!!!! Kryyyyyyystyna!!!

;)

agataw

1. Data: 2004-10-17 13:33:16

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Agata wrote:
> Użytkownik Kot <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:4...@p...onet.pl...

> ....Jeeeeeeerzy!!!!!!! Kryyyyyyystyna!!!
>
> ;)
>
> agataw

To ja juz Ci nie wystarczam ??? ;))
No to masz:
http://www.atlas-roslin.pl/gatunki/Rosa_canina.htm
http://www.atlas-roslin.pl/gatunki/Crataegus_monogyn
a.htm

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-10-17 13:53:36

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kot <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> [...]

z glogu ze Skaryszewskiego robil tata wino...stal baniak w kuchni i
pracowal...tata tez pracowal wiec wycieczki 17latek przychodzily to cudo
pic...a uzupelnialo sie przegotowana woda z czajnika....
no smakowalo baaaardzo bo slodkie...nie bylo jednak okazji by go pochwalic
;)

zbieranie glogu bylo nudne a odbywalo sie kolo muszli koncertowej
stad jakby wiem...jak wyglada

agataw

1. Data: 2004-10-17 13:57:22

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Agata wrote:

> zbieranie glogu bylo nudne a odbywalo sie kolo muszli koncertowej
> stad jakby wiem...jak wyglada

A jak roza wyglada tez wiesz? ;PP

Zbierania glogu nie zazdraszczam, natomiast wyrobow glogowych juz tak,
bo nigdy nie probowalam.

Natomiast co do slodkosci, to moj Tata w tym roku zaszalal nalewkowo -
sokowo i WSZYSTKO mu wyszlo szalenie ulepkowate: malinowka, wisniowka,
jezynowka (tylko wachalam, smak znam z opowiadan, buuuu), soki z tego
samego zestawu owocow, dosladzalam sobie nimi herbate w chlodniejsze
dni, mrrrr..... W ramach nostalgii kupilam sobie tutaj syrop z owocow
lesnych, ale to nie to samo... moze w jakims biologicznym bedzie taki z
prawdziwych owocow, a nie samego cukru, barwnika i aromatu identycznego
z naturalnym?

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-10-17 17:53:11

Od: "Netka" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
>głóg to głóg, a dzika róża to dzika róża :-)

Z owoców dzikiej róży robi się pyszny dzem i jeszcze lepsze wino

1. Data: 2004-10-17 19:12:05

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Kot <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
> napisał:4...@p...onet.pl...

> ....Jeeeeeeerzy!!!!!!! Kryyyyyyystyna!!!
>
> ;)

Prawda leży jak zwykle pośrodku.

Flora O. mówi tak:
Rosa canina L. - róża dzika
Synonimy: Rosa corymbifera Borkh., Rosa dumetorum Thuill., Rosa nitidula
Auct. non Besser, Rosa obtusifolia Auct. Fl. Pol. non Desv.
Nazwy drugorzędne, dawne i ludowe: szypszyna; babicha, cierniowa róża,
dziwia róża, (głóg polny), (głóg pospolity), (głóg), kostropest,
nagabne, nieszpołka, nieszpółka, nieszpółki, nieszpułki, parzycha, polna
róża, psia róża, psio róża, róża, róża cierniowa, róża głogowa, róża
polna, róża pospolita, róża psia, (róża stulistna), spik, spyk, sypel,
sypłôwka, sypłówka, szepszyna, szubszyna, szypek, szypie.

Crataegus laevigata (Poir.) DC. - głóg dwuszyjkowy
Synonimy: Crataegus oxyacantha Auct. non L., Crataegus palmstruchii
Lindm.
Nazwy drugorzędne, dawne i ludowe: babicha, błabicha, bodlak, bodlak
obrotnica, bodłak, bulimączka, ciernie białe, ciernik, cierń, czirśnie,
głąg, głożyna, głóg, głóg biały, głóg pospolity, jaworek.
Crataegus monogyna Jacq. - głóg jednoszyjkowy
Nazwy drugorzędne, dawne i ludowe: babicha, błabicha, bobłek, bodlak,
bodlak obrostnica, bodłak, bodłek, bulimączka, bulomączka, ciernie
białe, ciernik, cierń biała, cierń biały, diobli gruszki, głôg, głożyna,
głóg, głóg biały, głóg krzyżowy, głóg pospolity, głóg zwyczajny,
jaworek, (jawór), obrotnica, tôrzej głogowy.

:-)

--
Pozdrawiam, Jerzy

---