Obiad weselny

1. Data: 2004-10-17 01:10:24

Temat: Obiad weselny
Od: "Stanisław Remuszko" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

4 grudnia córka idzie za mąż. Jako rodzice panny młodej mamy wydać obiad
weselny (tak umówiliśmy się). Chcemy, żeby było raczej PO POLSKU i trwało
około trzech godzin. Wymyśliliśmy tak:
aperitif: wytrawny szampan
przystawki: tatar, śledź po polsku, nóżki w galarecie, półmisek zimnych mięs
(cielęcina, karkówka, kindziuk, szynka)
rosół domowy z koperkiem i lanymi kluseczkami
przysmażane pierogi domowe z kapustą i grzybami
kotlet schabowy panierowany, kapusta zasmażana, ziemniaki
tort weselny, kawa, herbata, słodki szampan
Alkohol w dowolnym wyborze i ilości, ale nie stojący na stole. Każdy
kieliszek na każde życzenie nalewa kelner.
Proszę o uwagi, sugestie, popozycje - i z góry serdecznie dziękuję.

1. Data: 2004-10-17 01:29:53

Temat: Re: Obiad weselny
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 17 octobre 2004 ŕ 03:10:24, vous écriviez :

> [...]
> aperitif: wytrawny szampan
> przystawki: tatar, śledź po polsku, nóżki w galarecie, półmisek zimnych mięs
(...)
> Proszę o uwagi, sugestie, popozycje - i z góry serdecznie dziękuję.

Ten wytrawny szampan nie za bardzo pasuje mi do reszty przystawek. Ani
kulinarnie, ani nacjonalistycznie....

A jezeli szampan jest przed przystawkami, to akurat brakuje czegos do
szampana (przegryzka / zakaska). W repertuarze "PO POLSKU" to nawet
nie mam pomyslu.

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-10-17 06:53:41

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stanisław Remuszko" <r...@a...net> napisał w
wiadomości news:cksgrk$nt$1@mamut.aster.pl...
> 4 grudnia córka idzie za mąż. Jako rodzice panny młodej mamy wydać obiad
> weselny (tak umówiliśmy się). Chcemy, żeby było raczej PO POLSKU i trwało
> około trzech godzin. Wymyśliliśmy tak:

o matko - w dzisiejszych czasach wiele osob nie je wogole miesa lub je
ogranicza, dajcie takim ludziom jakas altermatywe - przystawke, salatke
wegetarianska...

1. Data: 2004-10-17 09:07:21

Od: cherokee <c...@a...able.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stanisław Remuszko wrote:
> 4 grudnia córka idzie za mąż. Jako rodzice panny młodej mamy wydać obiad
> weselny (tak umówiliśmy się). Chcemy, żeby było raczej PO POLSKU i trwało
> około trzech godzin.

Powiem ci z własnego doświadczenia, że te galarety i inne zakąski
schowacie sobie do lodówki, bo nikt tego po obiedzie nie ruszy.
Jesli podasz przystawki, to obiad też mało kto dokonczy.

My nie podalismy szampana do tortu dopiero, a tak było wino białe renskie.

Ale deseru i tak nikt nie ruszył - i byo mniej wiecej 3 godziny i tylko
obiad i tort (nalesniki z lodami dali nam na wynos).

pozdr

cherokee
też zwolenniczka małych przyjęc w przeciwienstwie to zjazdów
pseudorodzinnych na 100 osób

1. Data: 2004-10-17 09:43:24

Od: "Snigdha" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stanisław Remuszko" <r...@a...net> napisał w
wiadomości news:cksgrk$nt$1@mamut.aster.pl...

| aperitif: wytrawny szampan

nie pasuje

> [...]
| kotlet schabowy panierowany, kapusta zasmażana, ziemniaki
| tort weselny, kawa, herbata, słodki szampan

Jak po polsku, to raczej jakieś nalewki. Jeśli pierogi są z kapustą, to po
co kapusta zasmażana do schabu? A ogólnie to moim zdaniem za dużo, za ciężko
i za tłusto.

S.

1. Data: 2004-10-17 10:05:51

Od: "Netka" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> za dużo
Netka

1. Data: 2004-10-17 12:32:44

Od: "flybee" <f...@r...nweveoewstrerrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

To ma być obiad weselny??
Prosze Pana - za dużo. Chce Pan w 3 h podać ilości jakie podaje się na
weselach. Albo obiad ewentualnie z deserem albo robi Pan wesele do rana.
Decyzja nalezy do Pana. >

1. Data: 2004-10-17 15:35:52

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: cksgrk$nt$...@m...aster.pl,
Od: Stanisław Remuszko <r...@a...net>
Było:
> [...]
> przystawki: tatar, śledź po polsku, nóżki w galarecie, półmisek
> zimnych mięs (cielęcina, karkówka, kindziuk, szynka)

A jak to będzie organizacyjnie ? Goście wchodzą - głodni - i już mają gotowe
... no to się najedzą przystawkami. A gdyby poczekali tak przy koreczkach
(bułka, żólty ser, wędlina, ogórek, pomidor, ... itp) na wykałaczkach i
słonych paluszkach :-) ?
Jak będzie trwało 15-20 minut to wytrzymają bez burczenia w brzuchu :D No i
niech tego będzie mało.

Wejście z rosołem wszyscy powinni powitać Oh(ami) i Ah(ami)
> rosół domowy z koperkiem i lanymi kluseczkami
a może lepiej makaron ? wstążki nie dłuższe niż dłoń

> przysmażane pierogi domowe z kapustą i grzybami
rozumiem, że do wyboru ... pierogi albo schabowy (?)
> kotlet schabowy panierowany, kapusta zasmażana, ziemniaki

> tort weselny, kawa, herbata, słodki szampan
No ale nie od razu (!) Trzeba odpocząć, porozmawiać, strawić ... goście nie
mogą cały czas jeść, a tu gwóźdź wieczoru od razu po tłustym jedzeniu :-)
:-(
Może ten obiad jakiś lżejszy ... zrobić ?

> Alkohol w dowolnym wyborze i ilości, ale nie stojący na stole. Każdy
> kieliszek na każde życzenie nalewa kelner.
Nie będzie zabawy ... Wujek chce nalać Cioci a ona się wzbrania ale w końcu
się zgadza, no i ile tych kelnerów ma być przed toastem ? 1-kelner : 1-gość
? Toasty są spontaniczne nie da się ich zaplanować

--------
Przy odpowiedzi na priv proszę usunąć oczywiste 2 nadwyżki tekstu
--------
Sławek SWP
Zajrzyj na : http://teampoland.republika.pl/

1. Data: 2004-10-17 21:06:01

Od: "Woocash[ACN]" <w...@u...pe-el> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Oct 2004 03:10:24 +0200, Stanisław Remuszko napisał(a):

> (...) obiad weselny (...)

za dużo... chyba że porcje mikro... i odpuścić sobie te wędliny przy
obiedzie... koreczki - tak...

tyle jedzenia przez trzy godziny to nie będzie żadnej rodzinnej atmosfery
tylko non stop biegający wnoszący/wynoszący kelnerzy...

a na ile osób i ilu kelnerów? dziwnie trochę było jak na weselu dostałem
talerz za siódmym czy ósmym obrotem kelnera do kuchni (nosił po cztery)...

--
[ Woocash[ACN] @ 2004-10-17 23:00:54 ]
[ woo-at-onet-dot-pl ]

1. Data: 2004-10-17 21:11:02

Od: "Stanisław Remuszko" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo Państwu dziękuję. Wszystkie uwagi starannie rozważę.
Teraz mogę rzec tylko tyle:
po pierwsze, porcje mają być tak małe, żeby nie moża było się najeść mniej
niż wszystkim. No, prawie wszystkim...
po drugie: może ten ślub (i obiad weselny) odwołać?
Z poważaniem
Stanisław Remuszko

Wyroby wędliniarskie
[eng] cappucino