dziwny niepokój

1. Data: 2003-04-18 13:08:14

Temat: dziwny niepokój
Od: "anpaho" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry wszystkim!
Goszczę na tej grupie pierwszy raz i dlatego wypadałoby sie przedstawić. Mam
na imię Ania (24) i jestem z Olsztyna.
Chciałabym zadać pytanko (w imieniu mojej mamy - bo to jej dotyczy ten
problem). Od jakiegoś czasu mama skarży się na to, że cały czas chodzi jakaś
poddenerwowana (twierdzi, że nie ma powodów), towarzyszy jej niepokój -
wypływający sam z siebie, a czasami stany lękowe. Uskarża się, że budzi się
już z takimi objawami lekkiego niepokoju, także niespokojnie śpi. Co to może
być, biorąc pod uwagę, że moja mama twierdzi, że nie ma powodów do takiego
zachowania.
Z góry dziękuję za opinię
Pozdrowienia
Anpaho

2. Data: 2003-04-18 13:51:11

Temat: Re: dziwny niepokój
Od: "flybee" <f...@r...nweveoewstrerrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
się
> już z takimi objawami lekkiego niepokoju, także niespokojnie śpi.

może weszła w okres menopauzy

3. Data: 2003-04-18 14:05:22

Od: "Wojciech Wypler" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anpaho" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
może
> być, biorąc pod uwagę, że moja mama twierdzi, że nie ma powodów do takiego

Najlepiej skontaktuj mamę ze specjalistą - psychologiem lub psychiatrą.
Ewentualne opinie grupowiczów w tej sprawie, przy całej ich życzliwości i
chęci pomocy, wydane na podstawie tak skąpych informacji mogą albo Ciebie
uspokoić albo zwiększyć Twój niepokój. Objawy, tak jak je opisujesz są
cierpieniem dla Twojej mamy i dla Ciebie, jako bliskiej jej osoby. To ważny
powód do konsultacji z właściwym fachowcem.

--
Wojciech Wypler ][ http://wwypler.w.interia.pl ][ w...@i...pl

4. Data: 2003-04-18 18:08:43

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Przychodzą mi do głowy trzy grupy przyczyn takiego objawu:
1. Zaburzenia czynności mózgu (czyli to, co dawniej nazywano "nerwicami", a
obecnie określa się terminem "zaburzeń lękowych") - leczeniem zajmują się
psychiatrzy.

2. Uszkodzenie mózgu spowodowane np. guzem, udarem, stanem zapalnym itp. - w
diagnostyce kluczowym badaniem jest tomografia komputerowa głowy i badanie
płynu mózgowo-rdzeniowego (biochemiczne, mikrobiologiczne i mikroskopowe).
Leczeniem zajmują się neurolodzy, neurochirurdzy, ewentualnie specjaliści
chorób zakaźnych.

3. Guz rdzenia nadnerczy wydzielający noradrenalinę lub adrenalinę - kluczowym
badaniem jest stężenie metabolitów noradrenaliny i adrenaliny (kwas
homowanilinowy [HVA] i wanilinomigdałowy [VMA] w moczu i w osoczu). Objawy
pojawiają się wtedy na ogół napadowo, towarzyszy im przyspieszenie czynności
serca, wzrost ciśnienia tętniczego i potliwość. Jeśli poziom HVA lub VMA jest
podwyższony - wykonuje się diagnostykę obrazową nadnerczy, a później -
operację. Najlepiej operację taką wykonują chirurdzy-onkolodzy.

NA POCIESZENIE - zdecydowanie najczęstszą grupą przyczyn jest grupa numer 1,
ale dla tzw. świętego spokoju zawsze należy wykluczyć przyczyny numer 2 i 3.

Pozdrawiam

Mateusz

5. Data: 2003-04-18 18:55:29

Od: "Wojciech Wypler" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przychodzą mi do głowy trzy grupy przyczyn takiego objawu:
(...)
> Pozdrawiam
>
> Mateusz

A może to zaburzenie lękowe o niebiologicznej etiologii?
Pomysłów może być 100 i żaden może nie trafić...

Anpaho,
Część możliwych wyjaśnień przedstawionych przez grupowiczów może Cię
uspokoić a część, być może zupełnie niepotrzebnie, zaniepokoić. Skontaktuj
mamę ze specjalistą - psychiatrą lub psychologiem klinicznym. Osobista
wizyta u fachowca to najbardziej rozsądne rozwiązanie.

--
Wojciech Wypler ][ http://wwypler.w.interia.pl ][ w...@i...pl

6. Data: 2003-04-18 19:06:40

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl napisał(a):

> NA POCIESZENIE - zdecydowanie najczęstszą grupą przyczyn jest grupa numer
1,
> ale dla tzw. świętego spokoju zawsze należy wykluczyć przyczyny numer 2 i 3.

Podkreśl jeszcze raz, że zdecydowanie grupa pierwsza :) Owszem organikę
trzeba wykluczyć, tym bardziej w wieku sugerującym na zmiany hormonalne.
Czasem obawy przed tym co to może być, mogą być gorsze od samej przyczyny. Ja
bym zaczęła od internisty versus ginekologa i równolegle psychologa.

Pozdrawiam....

7. Data: 2003-04-18 19:11:44

Od: "anpaho" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
może
> być, biorąc pod uwagę, że moja mama twierdzi, że nie ma powodów do takiego

Wszystkim dziękuję za podpowiedzi
Anpaho

8. Data: 2003-04-18 19:15:21

Od: "BarBarella" <b...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
może
> być, biorąc pod uwagę, że moja mama twierdzi, że nie ma powodów do takiego

Warto sprawdzić poziom TSH. Być może to nadczynność tarczycy. Objawia się
lękami, bezsennością, palpitacjami serca itd. Również często towarzyszy
chudnięcie lub wzmożony apetyt. Badanie TSH może przepisać lekarz I
kontaktu.
Również mogą to być inne zaburzenia hormonalne.
Nie napisałaś Aniu jak długo trwa ten niepokój.
Bo może to być zwykłe napięcie przedmiesiączkowe.
Powodem może być również coraz dłuższy dzień, niektóre osoby są wtedy
pobudzone (ale częściej towarzyszą im pozytywne stany euforii).
Stany lękowe mogą być wywołane wieloma czynnikami. Powodem może być kofeina.
Często wywołuje obniżenie nastroju i bezsenność.
Również zmiana sypialni na pokój w którym jest w nocy jasno może powodować
bezsenność a ona z kolei wywołuje zaburzenia samopoczucia. Może się okazać,
że wystarczy usunąć powód bezsenności a wszystkie inne problemy znikną.

Napisz proszę więcej, ważne jest co się zmieniło w życiu Twojej mamy. Oraz
jakie ma dokładnie objawy.
Pozdrawiam
barbarella

9. Data: 2003-04-18 22:21:05

Od: "Magda" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Takie objawy może dawać
anemia- dodatkowo występuje bladość, męczliwość i omdlenia; potwierdza
badanie morfologii.
nadczynność tarczycy- dodatkowo występuje strata masy ciała, uczucie grąca,
potliwość.
niedobór magnezu- wystarczy pobrać i zobaczyć czy pomaga.
Pewnie są jeszcze inne przyczyny takich objawów.

Czy odzyskam głos po wycięciu tarczycy
aglosja po strumektomi
Nadpłytkowość samoistna
Problemy z żołądkiem - pomóżcie:(