efidryna do noska

1. Data: 2004-06-21 18:50:48

Temat: efidryna do noska
Od: Joanna Górska <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
moje dzieci oczywiscie jak w zegarku znowu maja katar lejacy sie czyli
tzw. wirusówke.
mam resztke kropli robionych w aptece i jest to efidryna (nie wiem jak
sie pisze prawidlowo).
Czy ona dziala wysuszajaco? wiem ze nie mozna jej stosowac za dlugo bo
niszczy sluzowke jak kropelki, ale wiem ze pomogla synkowi kiedys.
Leje sie ciurkiem az kapie po brodzie.
podaje wapno i pyrosal dla malutkiej a dla kacpra (3l.) profilaktyn i
diphergan bo ma suchy kaszel.

pozdr.

2. Data: 2004-06-21 19:14:09

Temat: Re: efidryna do noska
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 Jun 2004 20:50:48 +0200, Joanna Górska wrote:

> mam resztke kropli robionych w aptece i jest to efidryna (nie wiem jak
> sie pisze prawidlowo).

Jeśli to efedryna, to nie radził bym stosowania jej u trzylatka.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

3. Data: 2004-06-21 19:17:40

Od: joaśka <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli to efedryna, to nie radził bym stosowania jej u trzylatka.
>
> m.

a dlaczego?
kilka razy przpisywala mi pediatra i leryngolog.
bardzo pomagala.
tam bylo pamietam 0,5 % wiec slaba dawka.

pozdr.

4. Data: 2004-06-21 19:17:46

Od: Joanna Górska <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2004-06-21 19:29:43

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Bieniek napisał:

> Jeśli to efedryna, to nie radził bym stosowania jej u trzylatka.

A co sie po niej dzieje? Ja mam co prawda sporo więcej, niż trzy latka,
a pseudoeferdrynę w tabletkach stosuję przez caly sezon pylenia, od
kwietnia po wrzesień i sobie chwalę jej działanie blokujące objawy alergii.
--
pa, Basia

6. Data: 2004-06-21 20:44:07

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 Jun 2004 21:29:43 +0200, BasiaBjk wrote:

Odpowiem hurtem.

> [...]

O ile wiem, nie należy stosować efedryny u dzieci do 3 roku życia.

> A co sie po niej dzieje? Ja mam co prawda sporo więcej, niż trzy latka,
> a pseudoeferdrynę w tabletkach stosuję przez caly sezon pylenia, od
> kwietnia po wrzesień i sobie chwalę jej działanie blokujące objawy alergii.

Pseudoefedryna to nie to samo co efedryna (jak zresztą nazwa wskazuje:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

7. Data: 2004-06-22 05:48:18

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pseudoefedryna to nie to samo co efedryna (jak zresztą nazwa wskazuje:)

Jak nazwa wskazuje, ma z nią wiele wspólnego, z tego, co wiem, pseudo-
jest syntetycznym, choć słabiej działającym (w porównaniu z efedryną,
cechuje się mniejszą zdolnością wywoływania tachykardii i zwiększania
skurczowego ciśnienia krwi, słabiej pobudza ośrodkowy układ nerwowy)
lekiem o zbliżonym działaniu. Więc może inaczej sformułuję pytanie - czy
systematyczne zażywanie pseudoefedryny w niewielkiech dawkach spowoduje
skutki uboczne, np. w postaci np. nadciśnienia, sensacji
kardiologicznych, czy innych, np. przyspieszonego spalania tkanki
tłuszczowej, co ma miejsce w przypadku stosowania efedryny?
--
pa, Basia

8. Data: 2004-06-22 11:11:30

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 Jun 2004, BasiaBjk wrote:

> A co sie po niej dzieje? Ja mam co prawda sporo więcej, niż trzy latka,
> a pseudoeferdrynę w tabletkach stosuję przez caly sezon pylenia, od
> kwietnia po wrzesień i sobie chwalę jej działanie blokujące objawy alergii.

hm, ja staram sie unikac stosowania u moich pacjentow az tak
dlugi czas pseudoefedryny i zalecam raczej w zaostrzeniach ale
przyznam nie wiem czy sa jakies przeciwskazania do dlugotrwalego
stosowania pseudoefedryny czy nie. Warto zwrocic uwage, ze badania
EMB zalecaja jako alternatwyne do polaczenia pseudoefedryny z
lekiem antyhistaminowym nowej generacji w pylkowicy polaczenie
leku antyhistaminowego nowej generacji z montelukastem.
Wada takiego leczenia, ktore jest skutecznie jest niestety cena.

P.>
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://renata.am.torun.pl

9. Data: 2004-06-22 13:47:31

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kasztelowicz napisał:

> [...]
> leku antyhistaminowego nowej generacji z montelukastem.
> Wada takiego leczenia, ktore jest skutecznie jest niestety cena.

Dzięki za wyjaśnienia, dopytam swojej lekarki.
--
pa, Basia

10. Data: 2004-06-22 13:58:54

Od: Tomek Jarzynka <t...@z...tlen.net> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk wrote:

> [...]
> kardiologicznych, czy innych, np. przyspieszonego spalania tkanki
> tłuszczowej, co ma miejsce w przypadku stosowania efedryny?

Pseudoefedryna to enancjomer efedryny. Obie sa kardiotoksyczne. Y mucho.

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee(a-t)kadu(d-o-t)net

"To know recursion, you must first know recursion."

zylaki powrozka nasienngo
podręcznik
problem z doborem kontaktów
pigulki a nowotwory