elektroniczna stacja pogodowa do domu

1. Data: 2010-10-26 18:16:27

Temat: elektroniczna stacja pogodowa do domu
Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Brzmi niezle a kosztuje od 20 do paru stow. W teorii
pokazuje temperature w domu i na zewntarz (czujnik na radio)
wilgotnosc, zegarek, budzik, te lepsze nawet cisnienie i maja podlaczenie
do internetu. Wiec full wypas, nie wiaza tylko krawatow i nie piora.
Pytanie - ile sa warte w praktyce?

Jestem na etapie kupowania termometru na sciane i pomyslalem sobie,
ze moze pojsc z duchem czas i rtec/spirytus zastapic pradem i ekranem
cieklokrystalicznym? Wstepny rzut oka cieszy ladnym wygladem i bajerami
na ekranie, ale blizsze spojrzenie za sklepowa szybe juz niepoki -
5 wystawionych sztuk i kazda pokazuje inna temp.

Uzywa ktos w domu takiej pogodynki?

2. Data: 2010-10-26 18:21:48

Temat: Re: elektroniczna stacja pogodowa do domu
Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Przesmiewca" <p...@v...com.pl> napisal w wiadomosci

> 5 wystawionych sztuk i kazda pokazuje inna temp.

Ale z reciowymi czy spirytusowymi w np. Castoramie na pólce jest to samo -
potrafia wskazywac temperatury rózne o 2, a nawet 4°C miedzy soba.

Z kolei - czy w domu taka dokladnosc bedzie istotna? Jest zima to jest
zimno, a ta pogodynka pokazuje jedynie, ze jest bardzo zimno (-25°C), lub
znosnie cieplo jak na zime (+6°C).
Tak mi sie wydaje.

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatre.
Prosze o wsparcie

Zadam ochrony BOR!

3. Data: 2010-10-26 18:42:35

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Czesuaw P." <c...@o...pl> napisał(a):

>Uzytkownik "Przesmiewca" <p...@v...com.pl> napisal w wiadomosci

>Ale z reciowymi czy spirytusowymi w np. Castoramie na pólce jest to samo -
>potrafia wskazywac temperatury rózne o 2, a nawet 4°C miedzy soba.

Kiedys robilem tak, ze patrzylem na wszystkie temperatury, jak na 5 wystawionych
termometrow
3 wskazywaly taka sama (lub bardzo zblizona temperatute), to wybieralem
jeden z nich - pod warunkiem oczywiscie ze mi sie ktorys spodobal :)

>Z kolei - czy w domu taka dokladnosc bedzie istotna? Jest zima to jest
>zimno, a ta pogodynka pokazuje jedynie, ze jest bardzo zimno (-25°C), lub
>znosnie cieplo jak na zime (+6°C).
>Tak mi sie wydaje.

Dokladnosc co do stopnia nie, ale 5 stopni? Pal licho na dworze czy -30 i -25,
ale w domu 20 a 25 to kolosalna roznica. A to tylko przyklad, bo
skoro nawet przy temperaturze sa takie rozbieznosci, to strach pomyslec
co bedzie przy np. pomiarze wilgotnosci.

4. Data: 2010-10-26 19:16:18

Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na ekranie, ale blizsze spojrzenie za sklepowa szybe juz niepoki -
> 5 wystawionych sztuk i kazda pokazuje inna temp.

Mam dwie, jedna na wschodzie, druga na zachodzie (chodzi o czujniki
zewnetrzne)
Ta od wschodu ma w pomieszczeniu dodatkowo pomiar wilgotnosci oraz cisnienie
atmosferyczne wraz z bargrafem pokazujacym tendencje zmian ostatnich 12
godzin.
Te przepowiadanie pogody/niepogody (slonko, chmurki) to juz bajerek taki :)
u nas w górkach. Nie wiem jak na równinach. Ale jak leci cisnienie na pysk
znaczy ze pewno bedzie grzmialo. Dzic na przyklad walilo troche gradem,
teraz spokój i od 12 godzin cisnienie rosnie.
Nie ma sensu doplacac za pomiar wilgotnosci na zewnatrz. Kiepsko to dziala
(u znajomych) a w domu jest OK. Jak bardzo jest to prawdziwe wskazanie tez
ciezko mi powiedziec, nie mam porównania. Ale czuje to co widze :)
Cisnienie idzie dobrze skalibrowac - podaje sie wysokosc n.p.m gdzie sie
jest i odpowiednio przelicza pomiar.
Rozrzut w domu temperatur - nie jest duzy pomiedzy obiema stacjami,
dziesiate stopnia. Zewnetrzne maja 1-2 stopni róznicy. Ale i tak jak pisalem
jeden wisi na wschodzie (ale nie w sloncu) drugi na zachodzie, wiec jest to
znacznie wieksza róznica. Uklad taki jest fajny, bo wiesz czego mozesz sie
spodziewac w sloncu a czego w cieniu :)

Baterie - ta z cisnieniem na alkaicznych niecaly rok wytrzymuje. Nadajnik
zewnetrzny dluzej dziala. Z kolei ta prosta bez cisnienia i wilgotnosci
spokojnie ponad rok wyciaga.
Obie maja zegar synchronizowany radiowo.

Pozdrawiam.

--
Irokez

5. Data: 2010-10-26 19:23:47

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Irokez" <n...@e...pl> napisał(a):

>Baterie - ta z cisnieniem na alkaicznych niecaly rok wytrzymuje. Nadajnik
>zewnetrzny dluzej dziala. Z kolei ta prosta bez cisnienia i wilgotnosci
>spokojnie ponad rok wyciaga.

Masz w czujnikach zasilanie bateryjne? W taki czujnik umieszczonym
przez wiele dni w mrozie ponizej 20st. C. nie pada momentelnia bateria?

>Obie maja zegar synchronizowany radiowo.

A jakie to stacje?
Wlasnie znalazlem tematyczne forum na ten temat
http://stacjepogody.waw.pl/ jakby kogos zainteresowal temat.

6. Data: 2010-10-26 19:49:59

Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przesmiewca" <p...@v...com.pl> napisał w wiadomości

> Masz w czujnikach zasilanie bateryjne? W taki czujnik umieszczonym
> przez wiele dni w mrozie ponizej 20st. C. nie pada momentelnia bateria?

-32 jest w pamięci jednej, drugą skasowałem, ale musiała mieć podobnie :)
Baterie rok wytrzymują na pewno.. nie pamiętam kiedy je wymieniałem, jakoś
przed ostatnią zimą.

> A jakie to stacje?

Jedna z Lidla digi-tech 4-LD14554, druga z ciśnieniem i wyświetlaczem
temperatury na module zewnętrznym z aledrogo bez nazwy, pisze Model 40170,
ale pewnie też market w niemczech

--
Irokez

7. Data: 2010-10-27 07:10:59

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skoro nawet przy temperaturze sa takie rozbieznosci, to strach pomyslec
> co bedzie przy np. pomiarze wilgotnosci.

W domu odczujesz różnicę 1 stopnia pomiędzy 20 a 24 stopnie. Problem jest na
zewnątrz: różnica temperatur nawet kilku stopni może nie dawaćtakiej
informacji jak temperatura odczuwalna )czyli temperatura skorelowana z siłą
i częstością wiatru). Niektóre to podają.

--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

8. Data: 2010-10-27 10:38:22

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po intenesywnym przestudiowaniu tematu i przeczytaniu morza
artykulow i recenzji, wniosek jest jeden:

taka stacja pogodowa ma sens, ba, nawet wskazania moga byc w dziesiatych stopnia
i to wiatygodne, takze czujki zewetrzne dzialaja jak trzeba.
Tylko portfel moze miec odmienne zdanie, bo mniej niz 200 zl
raczej z niego nie wyjmujmy.

9. Data: 2010-10-27 13:59:23

Od: "jesien" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uzywa ktos w domu takiej pogodynki?

ja mam taka mala fajna stacje pogody, kosztowala 50zl ma temperature na
zewnatrz (bezprzewodowo), wewnatrz, wilgotnosc wewnatrz, cisnienie z
wykresem archiwalnych danych, zegar sterowany DCFem i PODSWIETLANIE

jestem bardzo zadowolony z tego urzadzenia, rano jak wstaje o 5 dzieki
podswietlaniu widze wyraznie dane na LCD, cisnienie dla mnie wazna sprawa bo
jestem meteopata - ogólnie polecam

10. Data: 2010-10-27 15:47:55

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"jesien" <j...@w...pl> napisał(a):

> [...]
>podswietlaniu widze wyraznie dane na LCD, cisnienie dla mnie wazna sprawa bo

Model?

Instalacja bojlera 60 litrów
Cichy czajnik elektryczny
rośliny dla zdrowia