energizery

1. Data: 2005-10-03 20:47:03

Temat: energizery
Od: "Sebastian" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Ostatnio bardzo posmakowaly mi napoje energetyczne. Chcialbym zapytac czy sa
bezpieczne i jakie moga byc konsekwencje przedawkowania (o ile cos takiego
moze nastapic). Dziekuje z gory.

Sebastian

2. Data: 2005-10-04 02:11:20

Temat: Re: energizery
Od: FeniX <f...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian napisał(a):
> [...]
> bezpieczne i jakie moga byc konsekwencje przedawkowania (o ile cos takiego

hmmmm, konsekwencje przedawkowania sa proste i logiczne jak jezdzenie
zwyklym autem na paliwie 120-oktanowym zamiast 90-oktanowego :) efekt?
siada silnik albo pompa... nie mowiac o innych podzespolach heh

3. Data: 2005-10-04 08:41:27

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 03 Oct 2005 22:11:20 -0400, FeniX wrote:

> hmmmm, konsekwencje przedawkowania sa proste i logiczne jak jezdzenie
> zwyklym autem na paliwie 120-oktanowym zamiast 90-oktanowego :) efekt?
> siada silnik albo pompa... nie mowiac o innych podzespolach heh

Chybiona analogia. Im wyższa liczba oktanowa tym bezpieczniejsze paliwo.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

4. Data: 2005-10-04 17:30:36

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> napisał(a)
wnews:fyrfo731032i.dlg@always.coca.cola:

> Chybiona analogia. Im wyższa liczba oktanowa tym bezpieczniejsze paliwo.

Niestety nie masz racji. Im wieksza ilosc oktanow a silnik nie jest
przystosowany, czyli np. silnik malucha, ktos sobie mysli a naleje dzis 98
oktanowej benzynki. Auto wcale lepszego kopa nie bedzie miala. A silnik
bedzie sie bardziej zuzywal. Czyli moj przedmowca mial racje. Pozdr.

--
Pozdr. Hektor

5. Data: 2005-10-05 01:49:51

Od: FeniX <f...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hektor napisał(a):

> [...]
> oktanowej benzynki. Auto wcale lepszego kopa nie bedzie miala. A silnik
> bedzie sie bardziej zuzywal. Czyli moj przedmowca mial racje. Pozdr.

dziekuje za zwrot honoru :) i rowniez pozdrawiam!

6. Data: 2005-10-05 09:18:12

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 Oct 2005 17:30:36 +0000 (UTC), Hektor wrote:

> [...]
> oktanowej benzynki. Auto wcale lepszego kopa nie bedzie miala. A silnik
> bedzie sie bardziej zuzywal. Czyli moj przedmowca mial racje. Pozdr.

Liczba oktanowa - liczba określająca jakość paliwa silnikowego do
silników z zapłonem iskrowym. Parametr ten określa *odporność* mieszanki
paliwowo-powietrznej na samozapłon i spalanie detonacyjne podczas
sprężania mieszanki oraz podczas rozpoczętego już procesu spalania
mieszanki w cylindrze silnika.

Innymi słowy im LO wyższa, tym *trudniej* paliwo się zapala i tym wyższy
może być stopień sprężania (między innymi).

Hint 1: Zauważ, że producenci podają nie MAKSYMALNĄ, a MINIMALNĄ LO w
instrukcjach obsługi samochodów (chyba, że żadnej jeszcze nie czytałeś:)
).
Hint2: W UK na przykład jest tylko jeden rodzaj benzyny. Właśnie ta o
wyższej LO.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

7. Data: 2005-10-05 13:37:21

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> napisał(a)
wnews:16jb9i6ww53js$.dlg@always.coca.cola:

> Innymi słowy im LO wyższa, tym *trudniej* paliwo się zapala i tym wyższy
> może być stopień sprężania (między innymi).

Nie bede z Toba na ten temat dyskutowal, bo to po pierwsze NTG, po drugie
przyznaje sie, mam niewielka wiedze na ten temat. Radze Ci jednak poczytac
grupie "fiatowska" czy o samochodach. Byly tego typu watki, czy jak da sie
98oktan do maluszka to bedzie lepiej. Po prostu nie kazdy samochod moze
jezdzic na wyzszych oktanach. O to mi chodzilo.

Wiekszy stopien sprezenia dla malucha to chyba nie za dobrze "mu" rokuje
:))

> Hint 1: Zauważ, że producenci podają nie MAKSYMALNĄ, a MINIMALNĄ LO w
> instrukcjach obsługi samochodów (chyba, że żadnej jeszcze nie czytałeś:)

Czytalem.

--
Pozdr. Hektor

8. Data: 2005-10-05 13:59:42

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 5 Oct 2005 13:37:21 +0000 (UTC), Hektor wrote:

> Nie bede z Toba na ten temat dyskutowal, bo to po pierwsze NTG,

No niby racja:)

> [...]
> grupie "fiatowska" czy o samochodach. Byly tego typu watki, czy jak da sie

Nie będzie lepiej, zatem nie to ma sensu.

Ale są sytuacje (czytaj: samochody, a właściwie silniki), kiedy może się
to opłacać (znaczy zatankowanie benzyny o wyższej LO).

> Po prostu nie kazdy samochod moze
> jezdzic na wyzszych oktanach. O to mi chodzilo.

Fajnie. A taki na przykład LPG ma ze 110 oktanów - więcej niż każda
dostępna na stacjach benzyna. Jakoś to nikomu nie przeszkadza.
BTW - są szaleńcy, którzy przerabiają maluchy na gaz:)

> Wiekszy stopien sprezenia dla malucha to chyba nie za dobrze "mu" rokuje
> :))

Ależ nikt nie Ci każe zwiększać stopnia sprężania w Twoim przykładowym
maluchu. Nie o to tu chodzi. Chodzi o to, ze analogia była chybiona.

9. Data: 2005-10-05 19:01:43

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> napisał(a)
wnews:yspejwv5i5z2.dlg@always.coca.cola:

> Nie będzie lepiej, zatem nie to ma sensu.

Nie bedzie lepiej tylko moze byc gorzej ;)

> Ależ nikt nie Ci każe zwiększać stopnia sprężania w Twoim przykładowym
> maluchu. Nie o to tu chodzi. Chodzi o to, ze analogia była chybiona.

Nie mam malucha, rowerek to jest to ;)
I nie musze sie martwic o ilosc oktan.

Jak masz czas to zerknij w archiwum (widze ze narazie tego nie uczyniles):
http://tiny.pl/q89g

--
Pozdr. Hektor

Astygmatyzm po przeszczepie rogógówki