estragon, lubczyk, mięta, melisa

1. Data: 2005-07-03 20:18:24

Temat: estragon, lubczyk, mięta, melisa
Od: "monopik" <m...@g...TnijTo.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

WItam,

Ten rok jest urodzajny ziółka pięknie obrodziły. Estragon, lubczyk, mięta,
melisa rosna aż miło i tylko szkoda, ze pomysłów na ich wykorzystanie
brakuje.
Mięte z miodem rozrabiam na napoj orzezwiajacy, z ogórkiem, melisą i serkiem
o nazwie Bieluch smaruje kanapki w sobote rano, lubczyk wrzucam do
jajecznicy. No mam jeszcze kilka pomyslow, ale generalnie vena uboga. Prosze
wiec o jakies fajne i nie-skomplikowane przepisy na zupki, salaltki, miesa z
tymi przyprawami w wersji swiezej. Szczegolnie zalezy mi na wykorzystaniu
estragonu i lubczyku.

Odwzajemniam sie moim ulubionym przepisem na kurczaka
miodowo-musztardowo-jablkowego:

75 dkg filetów z kurczaka
ok. 1 kg jabłek obranyach i pokrojonych w cwiartki jablka nie moga byc za
miękkich i za słodkie
pieprz, sól, rozmaryn i szaławia świeze

1/2 szklanki oliwy
1/2 szklanki musztardy Dijon albo innej ziarnisto-gorczycowej
3/4 szklanki miodu

Robota: mięso posypać pieprzem, sola i ziołami. Obsmażyc. Oliwe wymieszac z
miodem i musztarda. Mieso przelozyc do rondla i polac 1/3 sosu. Dusic
dolewajac sos. Po ok. 1/2 mieso oblozyc cwiartkami jablek. Zdjac z ognia gdy
jablka beda super-miekkie. Posypac jeszcze odrobina poszatkowany ziolek.
Pychaaaaaaaa..

pozdrawiam,
m.

2. Data: 2005-07-03 20:58:27

Temat: Re: estragon, lubczyk, mięta, melisa
Od: "Paulinka" <paulinka503@precz_ze spamem_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

monopik z adresu m...@g...TnijTo.pl.invalid wymodził(a) :

> Szczegolnie zalezy mi na wykorzystaniu estragonu i lubczyku.

Lubczyk - rosół albo krupnik.

Pozdrawiam
Paulinka

3. Data: 2005-07-03 21:43:42

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 3 juillet 2005 ŕ 22:18:24, dans <da9h56$jrl$1@inews.gazeta.pl> vous
écriviez :

> [...]
> tymi przyprawami w wersji swiezej. Szczegolnie zalezy mi na wykorzystaniu

Estragonowo :

Z latwych : kurczak w estragonie.
Z mniej latwych : sos béarnaise.

Ewcia

--
Niesz

4. Data: 2005-07-04 18:29:25

Od: "monopik" <m...@g...TnijTo.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Estragonowo :
>
> Z latwych : kurczak w estragonie.
> Z mniej latwych : sos béarnaise.
>

> Ewcia
>

> --
> Niesz

Dzieki za odpowiedzi, a ten kurczak to jak?

m.

5. Data: 2005-07-04 20:15:52

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

monopik wrote:

> Ten rok jest urodzajny ziółka pięknie obrodziły. Estragon, lubczyk, mięta,
> melisa rosna aż miło i tylko szkoda, ze pomysłów na ich wykorzystanie
> brakuje.

Estragon jest swietny do ryby - mozna nim napchac wnetrze oczyszczonej
calej ryby i grillowac, albo posypac filet posiekanym estragonem, jak
pietruszka. Rowniez pasuje do grzybow - mozna z nich zrobic pasztet z
dodatkiem estragonu.

Lubczyk nadaje sie do wszelkich mocnych smakowo zup, a szczegolnie
kartoflanej, porowej, cebulowej, grochowki, jak rowniez do gulaszy.

Suszony lubczyk mozna dodac do hamburgerow.

Herbata z lisci, lub nasion, lub korzenia lubczyku odciaga wode i toxyny
z organizmu i jest doskonala podczas diety.

Z miety mozna robic galaretke mietowa ktora jest dobrym dodatkiem do
jagnieciny, albo herbate, albo posiekana dodac do ciasta czekoladowego,
jak ktos lubi polaczenie czekolady z mieta (ja osobiscie nie cierpie,
ale rozumiem, ze inni maja inaczej).

Napar z melisy nadaje sie do plukania wlosow, do kapieli, na herbate
uspokajajaca.

Mozna zrobic ocet z melissa, albo olej przez napakowanie lisci do sloja
i zalanie ich do pelna. Co pare dni potrzasac, po miesiacu odcedzioc i
wycisnac.

Ekstract z melisy jest bakteriobojczy i pomaga w gojeniu ran czy oparzen
- mozna go zrobic przez zalanie swiezych lisci alkoholem. Po 2
tygodniach wycisnac, napakowac nowych lisci do sloja i zalac tym samym
alkoholem, poczym powtorzyc jeszcze raz po 2 tygodniach - w ten sposob
otrzymuje sie dosc mocny ekstrakt.

Olejek eteryczny z melisy pomaga na egzeme skory i na depresje psychiczna.

Liscie melisy i miety mozna dodac do salatek owocowych, lub robic z nich
lodowa herbate na gorace dni.

Wszystkie te ziola mozna suszyc (w ciemnym miejscu) i przechowywac
szczelnie zamkniete nie dluzej, niz rok.

Magdalena Bassett

6. Data: 2005-07-05 20:18:14

Od: "monopik" <m...@g...TnijTo.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Estragon jest swietny
> Rowniez pasuje do grzybow - mozna z nich zrobic pasztet z
> dodatkiem estragonu.

A taki pasztet to jak się przyrządza?

I dzieki za dotychczasowe wskazowki, bede wdzieczny za koljene przepisy na
wykorrzystanie swiezych ziolek ( w gre wchodzi takze rozmaryn i tyminaek -
swietnie rosna).

m.

7. Data: 2005-07-05 20:30:16

Od: "Paulinka" <paulinka503@precz_ze spamem_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> I dzieki za dotychczasowe wskazowki, bede wdzieczny za koljene
> przepisy na wykorrzystanie swiezych ziolek ( w gre wchodzi takze

Znalazłam coś takiego:
http://samozdrowie.interia.pl/dietetyka/sklep_koloni
alny/news?inf=489822

Pozdrawiam
Paulinka

8. Data: 2005-07-09 07:28:49

Od: "marcysia" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

melisa- najbanalniej jest najlepsza
Solidna garsc swierzych lisci myje i zalewam wrzatkiem w dzbanku, jak
troszke wystygnie slodze miodem- fantastyczny napoj na upaly. Miod pozniej
gdyz podobno we wrzatku traci wiekszosc swoich wartosci. No i napoj bardzo
na czasie, pozwala likwidowac skutki stresu- maelisa dziala uspakajajco.....

pozdr

Wino musujące plus ....
Racuchy drożdżowe
co z wywarem po golonce