expresy SAECO

1. Data: 2006-03-14 08:53:04

Temat: expresy SAECO
Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

prośba do znawców parametrów technicznych
i kawoszy:)

który z poniższych expresów Saeco wybralibyście?
Armonia
Gran Crema de Luxe
Magic Espresso Cappuccino
Via Veneto de lux
Super Idea de lux

i czy te ręczne expresy są bardzo tandetne? czy różnica jest jedynie taka
jak mi się wydaje - w automatach podstawiasz filizankę i włączasz przycisk
a tutaj trzeba ubić mleko, podstawić kubek, włączyć przycisk i nawet
podnieść kubek żeby sie kawy napić :-P??

2. Data: 2006-03-14 19:08:31

Temat: Re: expresy SAECO
Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mufaska wrote:
> prośba do znawców parametrów technicznych
> i kawoszy:)

Jak kawa trzyma parametry (ciekawe czy jest na to jakas dyrektywa EU -
np. na krzywizne ziarenka) to i wczajniku z gwizdkiem zaparzysz - cza
ino palcem ta dziurke od gwizgla zapchac, coby sie w srodku te 15 bar
zrobilo...

> który z poniższych expresów Saeco wybralibyście?
> Armonia
> Gran Crema de Luxe
> Magic Espresso Cappuccino

Ten mamy w domu - sex^Hstosunek cena/mozliwosci IMHO calkiem calkiem...

> Via Veneto de lux
> Super Idea de lux
>

> i czy te ręczne expresy są bardzo tandetne? czy różnica jest jedynie taka

Tandetnosc jest zblizona do tych automagicznych (imho w swojej klasie
cenowej sa spox)....

> jak mi się wydaje - w automatach podstawiasz filizankę i włączasz przycisk

Kawe trza i tak nasypac, wody nalac, do pradu podlaczyc, filizanki
nagrzewac (i mimo, ze to automat, to wszystko to robisz manualnie) i co
najgorsze od czasu do czasu rozebrac i umyc :-(((
I jeszcze ten odglos mielonej kawy... okropienstwo...

> a tutaj trzeba ubić mleko, podstawić kubek, włączyć przycisk i nawet

A ubijac trzeba i w automatach - na szczescie niektore (i auto i
manualne) maja ten magiczny ubijak....

> podnieść kubek żeby sie kawy napić :-P??

To jest najgorsze ...
a na koniec to i ten kubek umyc :-(

Pozdro

Maseł (nieszczeny posiadacz expresu :)

3. Data: 2006-03-15 16:25:41

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
oznan.pl...

> To jest najgorsze ...
> a na koniec to i ten kubek umyc :-(

a nie nie
do tego kupuje sie automatyczne zmywarki :P

Sierp

4. Data: 2006-03-15 17:36:10

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten mamy w domu - sex^Hstosunek cena/mozliwosci IMHO calkiem calkiem...

a czy wg Ciebie 750 zł za Magic Espresso Cappuccino to dobra cena - ?

5. Data: 2006-03-15 17:36:51

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a nie nie
> do tego kupuje sie automatyczne zmywarki :P
>
> Sierp

i.. automatyczne żony :-P

6. Data: 2006-03-15 21:20:40

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp wrote:
> Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
oznan.pl...
> a nie nie
> do tego kupuje sie automatyczne zmywarki :P

A jak sie ten kubek w tej zmywarce znajdzie? tez automatycznie?
Otoz nie - trzeba go MANUALNIE wlozyc. I co gorsza przy wkladaniu trzeba
MYSLEC :-(((

Pozdro

Maseł

7. Data: 2006-03-15 23:20:33

Od: "Power" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> najgorsze od czasu do czasu rozebrac i umyc :-(((
> I jeszcze ten odglos mielonej kawy... okropienstwo...

W ramach komentarza: uzywałem ekspresy z łyżką na kawę takie jak wymienione
w pierwszym poście, oraz automatyczne (te na jeden guziczek ;). Obydwie
kategorie sa nie do porównania. Różnica cenowa jest uzasadniona kolosalną
wygodą ekspresu automatycznego.

Kawę najczęściej pijemy rano przed pójściem do pracy. Proces parzenia kawy w
ekspresie z łyżką to: podgrzanie filiżanek ciepła wodą lub parą, nasypanie
do łyżki zmielonej kawy (potrzebny szczelny pojemnik bo bardzo szybko
wietrzeje i traci aromat). Czasami łyżki majągumowe lub plastikowe wkładki
do utrzymania szczelności łyżki, wkładki używa się w zależności od tego czy
robi się kawę na jedną lub dwie filiżanki. Trzeba zwrócić uwage żeby nie
nasypać wszędzie tej kawy zmielonej a łyzka musi być pełna po brzegi.
Następnie założenie (szczelne - nie zawsze się udaje) łyżki do ekspresu,
zrobienie kawy (trzeba czekać i zazwyczaj pilnować żeby nie przelać
filiżanek), wyjęcie gorącej łyżki, wydłubanie (samo nie wylatuje zazwyczaj)
parzącej kawy przez która przepuściliśmy parę oraz umycie z drobinek kawy
całej łyżki. Jeśli nie usuniemy tego wkładu to zazwyczaj szybko zapleśnieje.
No i możemy się już delektować kawą. Nie za długo bo spieszymy się przecież
do pracy a ostatnie 10 min robiliśmy kawę. Prawdopodobnie i tak nasypaliśmy
zmieloną kawą na około.

Proces parzenia kawy w ekspresie automatycznym (np. saeco incanto) to:
włączenie ekspresu lub nastawienie go żeby włączał się codziennie
automatycznie np o godzinie 7 rano. Filiżanki czekają już ciepłe na płycie g
rzewczej ekspresu wiec o 7.15 stawiasz filiżankę pod kranikiem ekspresu.
Naciskasz guziczek. Na 2 sekundy uruchamia się młynek i mieli świeżą
aromatyczną kawę (co w tym okropnego? ;) Ekspres nalewa Ci pyszną kawę.
Delektujesz się nią przez te 10 minut które masz dla siebie.
Raz w tygodniu wyrzucasz suche krążki kawy które czekają w pojemniku w
ekspresie i włączasz inny guziczek który uruchamia program czyszczenia i
odkamieniania ekspresu (podstawiasz pod kranik większe naczynie). Wszystko
robi się samo.

Tyle..
pozdr.
Power

8. Data: 2006-03-17 16:54:09

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mufaska wrote:
> a czy wg Ciebie 750 zł za Magic Espresso Cappuccino to dobra cena - ?

Wg. mnie - chyba tak, ale zobacz jeszcze tu:
www.skapiec.pl

Pozdro

Maseł

MALOWANIE - JAKA FARBA??