farmacja- interesujące

11. Data: 2003-01-08 12:44:43

Temat: Re: farmacja- interesujące
Od: "Iluzja" <i...@g...nimfomanka> szukaj wiadomości tego autora

"ram" <m...@m...com.pl>...

: Ludzie nie przeginajcie ,
: te tzw studia przecietny licealista moze zrobic na pelnym luzie ,

Wiedziałam, że jestem nieprzeciętna. ;>

: Jesli ktos zna chemie to praktycznie ma kilka przedmiotow do nauki ,
pelny
: luz ,

O taaak... szczególnie gnozja to pestka. Albo leki. Wystarczy chemia na
poziomie liceum. Gdzieś Ty tę farmację studiował?

: typowa szkolka o niskim poziomie chemii , fizyki i matmy

No, matmy - owszem. Fizyki - niekoniecznie. Chemia to już była w sporych
ilościach... a innych przedmiotów nie miałeś?

--
Iluzja donikąd.

12. Data: 2003-01-08 14:42:52

Od: "ram" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O taaak... szczególnie gnozja to pestka. Albo leki. Wystarczy chemia na
> poziomie liceum. Gdzieś Ty tę farmację studiował?

Chemia lekow - cwiczenia na poziomie zaawansowanej podstawowki , albo 1-ej
klasy technikum chemicznego ,
wyklady - wzory niekiedy tak abstarkcyjne, ze profesor na wykadzie
przepisywal z ukrytej sciagi ,
wiec jak mogl zapytac na egzaminie - skoro sam ich nie znal ?
tyle ze musialem ominac 1-y termin pisemny bo nie umiem sciagac i dzieki ,
poki co nie nauczylem sie ,
farmakognozja - praktycznie - nie leci sie po schematach, , tylko po
wygladzie surowca,
teoria - pestka

13. Data: 2003-01-08 14:51:23

Od: "Andie Bradley" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ram" <m...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> studia sa naprawde szalenie ciezkie, wiec
>
> Ludzie nie przeginajcie ,
> te tzw studia przecietny licealista moze zrobic na pelnym luzie ,
> mialem lepsze oceny na studiach niz w LO i to znaczne :-)

na medycynie??

14. Data: 2003-01-08 14:53:01

Od: "Andie Bradley" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iluzja" <i...@g...nimfomanka> napisał w wiadomości
> [...]
>
> No, matmy - owszem. Fizyki - niekoniecznie. Chemia to już była w sporych
> ilościach... a innych przedmiotów nie miałeś?

MOZE TRZEBABY BYLO MU ANATOMIA, LUB BIOCHEMIA RZUCIC POD NOS..
;-))))))

15. Data: 2003-01-08 15:06:30

Od: "Andie Bradley" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

NO WLASNIE. GDZIE???
W PODSTAWOWCE..?

> Chemia lekow - cwiczenia na poziomie zaawansowanej podstawowki ,

OJ JASNE
MOZE POMYLILA CIE SIE PODSTAWOWKA ZE STUDIAMI?
BO NIE WIEM W JAKIEJ PODSTAWOWCE UCZA TAKICH RZECZY. MOZE W JAKIEJS
SPECJALNEJ, DLA GENIUSZY???

> [...]
> poki co nie nauczylem sie ,
> farmakognozja - praktycznie - nie leci sie po schematach, , tylko po

BOZE, JAK MY MAMY LEKARZY I FARMACEUTOW PO CZYMS TAKIM O ZGROZO, TO NIE
DZIWIE SIE, ZE JEST TYLE TRAGICZNYCH POMYLEK I TYLU PACJENTOW
UMIERA:-(((((((

WIEC KIEDY SIE IDZIE DO LEKARZA TO TRZEBA NAJPIERW PYTAC KTORE STUDIA
KONCZYL...

CHYBA POWINNAM TO ZAPAMIETAC, GDY NASTEPNYM RZAEM BEDE WYBIERAC SIE DO
NIEZNAJOMEGO LEKARZA, BO KTO WIE MOZE TEZ SKONCZYL COS TAKIEGO O CZYM KOLEGA
PISZE.

POZDRAWIAM
ANDIE

16. Data: 2003-01-08 16:26:57

Od: "Iluzja" <i...@g...nimfomanka> szukaj wiadomości tego autora

"ram" <m...@m...com.pl>...

: Chemia lekow - cwiczenia na poziomie zaawansowanej podstawowki , albo
1-ej
: klasy technikum chemicznego ,

Czyli co konkretnie? Bo to, co ja właśnie mam przyjemność przechodzić,
to nie jest wcale takie banalne. Zresztą chyba nie powiesz, że jakaś
chromatografia, oznaczenia ilościowe czy analiza recepty to są rzeczy na
poziomie podstawówki. Ani nawet liceum...

: wyklady - wzory niekiedy tak abstarkcyjne, ze profesor na wykadzie
: przepisywal z ukrytej sciagi ,

Uczenie się na pamięć złożonych wzorów jest IMHO nieco bez sensu...
aczkolwiek to, że są - jak to nazwałeś - abstrakcyjne, nie znaczy, że
nie da się ich nauczyć.

: wiec jak mogl zapytac na egzaminie - skoro sam ich nie znal ?

To chyba miałeś pecha...

: tyle ze musialem ominac 1-y termin pisemny bo nie umiem sciagac i
dzieki ,
: poki co nie nauczylem sie ,

A mozna nieco jaśniej? Nie umiesz ściągać, więc się nie nauczyłeś?

: farmakognozja - praktycznie - nie leci sie po schematach, , tylko po
: wygladzie surowca,

Mimo wszystko nie jest to łatwe, po schematach, owszem, leci się - jak
się ma na to czas (i możliwości, bo na kolokwiach rozpoznajesz surowce
bez klucza)... ale rozpoznawanie to akurat najmniejszy problem...

: teoria - pestka

Aha. Znaczy, glikozydy nasercowe i ich wzory to wg Ciebie pestka?
Alkaloidy z pochodzeniem też? I mechanizmy działania? Ciała czynne poza
tymi głównymi? Wszystko da się wyuczyć porządnie w dwa dni, z palcem w
nosie? Bo nie wierzę, że Cię dobrze zrozumiałam...

--
Iluzja donikąd.

17. Data: 2003-01-08 18:55:17

Od: "ram" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> MOZE TRZEBABY BYLO MU ANATOMIA, LUB BIOCHEMIA RZUCIC POD NOS..
> ;-))))))

Pomylily Ci sie studia , chyba nie jestes po farmacji ,
typowej anatomii lekarskiej na farmacji nie ma ,
biochemia jest nauka logiczna oparta na chemii,
mialem to szczescie miec dobre podstawy z chemii,
chemia to byl moj konik duuuuzo wczesniej ,
chromatografia w LO - tez :-)
+ wlasne laboratorium w domu,

r..

18. Data: 2003-01-08 18:57:56

Od: "ram" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mozna nieco jaśniej? Nie umiesz ściągać, więc się nie nauczyłeś?

Nie sciagalem
r.

19. Data: 2003-01-08 20:05:18

Od: "Iluzja" <i...@g...nimfomanka> szukaj wiadomości tego autora

"ram" <m...@m...com.pl>...

: > MOZE TRZEBABY BYLO MU ANATOMIA, LUB BIOCHEMIA RZUCIC POD NOS..
: > ;-))))))
:
: Pomylily Ci sie studia , chyba nie jestes po farmacji ,
: typowej anatomii lekarskiej na farmacji nie ma ,

W kwestii formalnej: o typowej anatomii lekarskiej nikt tu nie pisał,
natomiast anatomia jako oddzielny przedmiot funkcjonuje na niektórych
wydziałach farmacji. Na pozostałych również jest, z tym, że w
towarzystwie fizjologii. Jak już się czepiasz, to bardziej się do tego
przyłóż, co?

: biochemia jest nauka logiczna oparta na chemii,

Moim zdaniem tylko w pewnym stopniu. Poza chemią jest tam ogrom dziwnych
teorii.

: mialem to szczescie miec dobre podstawy z chemii,
: chemia to byl moj konik duuuuzo wczesniej ,

Sama chemia to o wiele za mało, żeby całkiem bezboleśnie sobie studiować
farmację...

: chromatografia w LO - tez :-)

Z ciekawości spytam: jakie LO i ile było tej chromatografii? Jakieś
ćwiczenia praktyczne?

--
Iluzja donikąd.

20. Data: 2003-01-08 20:23:27

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomylily Ci sie studia , chyba nie jestes po farmacji ,
> typowej anatomii lekarskiej na farmacji nie ma ,

Sorry! W Kraku np. co dwa tygodnie sa tzw. cwiczenia prosektoryjne i chodzi
sie delikatnie mowiac, ogladac nieboszczyki. Co prawda nie moge powiedziec,
ze rąbałem z Bochenka, ale nie mow, żeś nie mial anatomii!!!
Sorry, a gdzie się uczyłeś? Białystok?
Pzdr. Pharmacist.

naftalen
Fw: Czynniki lokalizacyjne aptek