faworki Magdaleny

1. Data: 2006-02-04 09:20:00

Temat: faworki Magdaleny
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie zrobiłam faworki Magdaleny Bassett, ale niestety jeszcze się nie
dorobiłam maszynki do wałkowania, więc wyszły mi niezbyt cienkie.
Miałam jednak problem z wyrobieniem ciasta. Dałam 420 g mąki, 3 żółtka, 1
duże jajko, 3 łyżeczki masła i 3 łyżki gęstej śmietany. Musiałam jednak
dodać do tego troszkę mleka, bo ciasto było tak suche, że nie mogłam go
wyrobić...
Nie wiem, co się stało, czy śmietana była za gęsta, czy może jednak dawać
trochę mniej mąki...

Barbara z chęcią na następne faworki Magdaleny, ale już przy użyciu maszynki
Atlas :-)

2. Data: 2006-02-04 13:33:52

Temat: Re: faworki Magdaleny
Od: "Fela" <Fela@ wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:ds1rjn$li3$1@opal.icpnet.pl...
> Właśnie zrobiłam faworki Magdaleny Bassett, [...] bo ciasto było tak
> suche, że nie mogłam go wyrobić...
> Nie wiem, co się stało,

przepis jest wadliwy

Fela

3. Data: 2006-02-04 13:56:14

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara K. napisał:

> Nie wiem, co się stało, czy śmietana była za gęsta, czy może jednak dawać
> trochę mniej mąki...

Do faworków daje się same żółtka, a nie całe jajko, moze w tym tkwi
przyczyna?
--
pa, BasiaBjk

4. Data: 2006-02-05 02:01:56

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Fela wrote:

> Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
> wiadomości news:ds1rjn$li3$1@opal.icpnet.pl...

Przepis nie jest wadliwy, robie wedle niego od lat. Jajka moze za male -
ja zawsze uzywam tych najwiekszych, moze w tym tkwi problem, rowniez
wielkosc lyzki moze byc inna - jesli sie nie chce laczyc, to ja bym dala
wiecej smietany.

MB

5. Data: 2006-02-05 08:19:28

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ja zawsze uzywam tych najwiekszych, moze w tym tkwi problem, rowniez
> wielkosc lyzki moze byc inna - jesli sie nie chce laczyc, to ja bym dala

Dzięki serdeczne. Następnym razem dam więcej śmietany.
Magdo, powiedz mi, czy Twoje ciasto też jest dość twarde i trudne do
wyrobienia i rozwałkowania "tradycyjną" metodą?
W smaku wyszły super, ale następnym razem muszę je rozwałkować cieniej, no i
może namówię wreszcie męża na tę maszynkę ... :-)

Pozdrawiam.
Barbara

6. Data: 2006-02-06 17:47:03

Od: "Fela" <Fela@ wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <n...@b...com> napisał w
wiadomości news:43E55C94.90704@bluemoonlavender.com...

> [...]
> ja zawsze uzywam tych najwiekszych, moze w tym tkwi problem, rowniez
> wielkosc lyzki moze byc inna - jesli sie nie chce laczyc, to ja bym dala

może trzeba zważyć jajka?
i polukrować?

Fela

przy okazji koszernosci walkersow...