sałata lodowa

1. Data: 2006-02-03 15:07:27

Temat: sałata lodowa
Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piersi kacze idą w odstawkę. Goście się zapowiedzieli i chyba tych piersi
mało będzie. Chciałabym zrobić sałatke właśnie z lodowej sałaty. Zawsze
wykorzystywałam ja jako dodatek do kanapek lub jako surówkę do obiadu . Czy
można ją wykorzystać jako składnik jakiejś sałatki. Jeśli tak to będę
wdzięczna za przepis.

Anet i niezapowiedziani goście

2. Data: 2006-02-03 15:29:51

Temat: Re: sałata lodowa
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anet" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
Czy
> można ją wykorzystać jako składnik jakiejś sałatki. Jeśli tak to będę

Kobieto, sałata w zimie? Podaj ścierkę do podłogi, będzie miała jakiś
przynajmniej smak, a efekt zdrowotny tez nie gorszy.

Pozdrawiam,
Akulka

3. Data: 2006-02-03 15:36:04

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kobieto, sałata w zimie? Podaj ścierkę do podłogi, będzie miała jakiś
> przynajmniej smak, a efekt zdrowotny tez nie gorszy.
>
> Pozdrawiam,
> Akulka

No co, przynajmniej kolor ma fajny, a w lodówce główki dwie, i w sumie nie
jest taka zła jak każde inne warzywo zimą. No co niby marchew lepsza czy
jak?

Anet

4. Data: 2006-02-03 15:56:14

Od: zbigi <z...@s...motocykle.org> szukaj wiadomości tego autora

Anet napisał(a):
> Chciałabym zrobić sałatke właśnie z lodowej sałaty. Zawsze
> wykorzystywałam ja jako dodatek do kanapek lub jako surówkę do obiadu . Czy
> można ją wykorzystać jako składnik jakiejś sałatki. Jeśli tak to będę

Do salatki? Ja bym podal sama - z sosem vinegret lub na slodko - z
zurawinami :)

5. Data: 2006-02-03 16:11:47

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anet napisał(a):
> [...]
> wykorzystywałam ja jako dodatek do kanapek lub jako surówkę do obiadu . Czy
> można ją wykorzystać jako składnik jakiejś sałatki. Jeśli tak to będę

Porwij salate na strzepy, uloz w kopczyk, a na nim (do wyboru, nie musi
byc wszystko na raz) ananasy w kawalkach, papryke, usmazona piers
kurczecia pocieta w paski, szczypiorek, a na to kilka kropel slodkiego
sosu chilli Tao Tao.

th

6. Data: 2006-02-03 17:24:27

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbigi" <z...@s...motocykle.org> napisał w wiadomości

> Do salatki? Ja bym podal sama - z sosem vinegret lub na slodko - z
> zurawinami :)
>
> --
Z żórawinami? Czyli jak?

Anet

7. Data: 2006-02-03 17:25:48

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> byc wszystko na raz) ananasy w kawalkach, papryke, usmazona piers
> kurczecia pocieta w paski, szczypiorek, a na to kilka kropel slodkiego

Czyli mam uruchomić wyobraźnie? O kurcze.

Anet

8. Data: 2006-02-03 18:04:22

Od: "Kasik" <p...@f...fuj> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Czy
> można ją wykorzystać jako składnik jakiejś sałatki. Jeśli tak to będę

salata porwana + np. cebula, papryka, kukurydza czy cokolwiek co lubisz +
grzanki w kostke + majonez

9. Data: 2006-02-03 19:36:33

Od: zbigi <z...@s...motocykle.org> szukaj wiadomości tego autora

Anet napisał(a):

> Z żórawinami? Czyli jak?

Noo... Normalnie :)
Z tym, ze ja wykorzystuje domowe przetwory z zurawin - nie wiem jak to
sie ma do tych kupnych.
Salate szarpiemy na srednie kawalki i ukladamy w misce kolejne warstwy
chlapiac zurawinami rozrobionymi z oliwa. Mozna jeszcze na koniec raz
przemieszac :)
U nas jest to podstawowy sposob podawania salat.
Choc rozumiem, ze nie kazdy moze lubic na slodko (a raczej slodko-kwasno):)
Tak sobie teraz kombinuje, ze jezeli "sklepowe" zurawiny sa po prostu
slodkie, to mozna by do oliwy dodac troche soku z cytryny.

10. Data: 2006-02-04 13:14:21

Od: "Misiek" <k...@o...bmj.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Czy
> można ją wykorzystać jako składnik jakiejś sałatki. Jeśli tak to będę

W oryginale jest co prawda pekinska ale z lodowa salata tez fajnie
wychodzi:

Salatka Rossini

Kapusta pekinska (salata lodowa)
jajko na twardo
pomidory
Oliwki zielone
pietruszka zielona
rzodkiewka
Sos:
jogurt naturalny, smietana, majonez, czosnek, sol, pieprz

Proporcje sama musisz dobrac :) Jak kto lubi
proporcje sosu- mniej wiecej 1:1:1 smietana,majonez i jogurt

Salatka Atlanta:

Ser zolty w kostkach, szynka, salata, papryka czerwona i pomaracczowa (w
kostke pokrojona), oliwki
W oryginalnym przepisie nie ma sosu ale ja bym dal oliwe albo cus :)

Placek Żydowski
kaczka i jej pierś
Cebulka ale jak ???
burrito i tacos