finish parkiet

11. Data: 2005-09-06 13:50:34

Temat: Re: finish parkiet
Od: "BOB" <c...@w...priv2.ikatel.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozłożoną 'na raty' czyli płacisz najpierw za parkiet- potema za
> wszystkie potrzebne materiały i w końcu za układacza- z tego co
> opowiadał znajomy parkieciarz deska wychodzi nawet taniej. No, ale to
> możesz policzyc dopiero po u łożeniu parkietu - na początku parkiet
> wydaje się tańszy, ale tylko tak się wydaje! A co do renowacji - to
> pewnie 10 razy jej nie odswieżysz, bo na to jest za cienka, ale kilka
> razy z powodzeniem. Parkieciarz ma do tego specjalne urządzenie i
> odnawia deskę barlinecką różnym ludziom. Taka odnowiona deska wyglada

Moj parkieciarz jest tez autoryzowanym dystrybutorem desek Baltic Floor
(cena ta sama co Barlinek, jakosc tez podobna).
Za polozenie desek wychodzilo ok. 30-40zl drozej na 1m2 (oczywiscie z
materialami i cala robota, a chcialem zeby dechy
byly klejone do podlogi, bo drazni mnie stukanie paneli). Nie placilem
osobno za parkiet, lakier itp tylko za kompletna usluge wykonania posadzki
(parkiet, porzadne zagraniczne lakiery, kleje i fugi, robota) i dzieki temu
7% VAT.
I tak naprawde to bylem zdecydowany na deski, a od tego pomyslu odwiodl mnie
wlasnie ten parkieciarz (poniewaz nie zalezalo mi na zrobieniu podlogi z
dnia na dzien) tlumaczac miedzy innymi ze cyklinowanie desek jest trudne i
kosztowne oraz mocno ograniczone, poniewaz wlasciwego drewna jest na nich
bardzo nie wiele.

Jedyna wg mnie ich przewaga nad parkietem to bardzo szybki montaz.

BOB

12. Data: 2005-09-08 11:02:01

Od: Bartosz <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam, Oby, bo już podłogę położyłeś Z tego co wiem, parkiet jest
wrażliwszy na różnice temperatur i wilgotność. podobno 3 warstwowe deski
zachowują się stabilnie i nie powstają w nich szpary czy rozeschnięcia
Tak czy owak, niech Ci parkiet służy jak najlepiej. pozdrawiam

--
Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---

13. Data: 2005-09-08 12:08:29

Od: Joanna Gacka <j...@u...com-mediakropkapl> szukaj wiadomości tego autora

Bartosz napisał(a):
> [...]
> zachowują się stabilnie i nie powstają w nich szpary czy rozeschnięcia
> Tak czy owak, niech Ci parkiet służy jak najlepiej. pozdrawiam

A powiedz mi jeszcze jaką deskę kładłeś i jakie są mniej więcej koszty
samego kładzenia? Czy taka decha musi być pływająca czy można ją
przykleić. Jakie są zalecenia producenta co do eksploatacji (tzn. czego
bezwarunkowo nie wolno)

JG

14. Data: 2005-09-09 06:45:46

Od: "BOB" <c...@w...priv2.ikatel.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zachowują się stabilnie i nie powstają w nich szpary czy rozeschnięcia
> Tak czy owak, niech Ci parkiet służy jak najlepiej. pozdrawiam

Drewno jest higroskopijne i reaguje na zmiany wilgotnosci. Jesli dechy sa z
drewna (takiego samego) to
reaguja w takim samym stopniu. I przy panelach drewnianych i przy parkiecie
zaleca sie utrzymywanie wilgotnosci
w pomieszczeniach 40%-60%. Poza tym w takim zakresie wilgotonosci najlepiej
sie czuje ludzki organizm.

Odpowiem tez autorce watku, ze owe deski mozna przykleic do podloza i
wowczas udaja parkiet (tzn. nie halasuja jak sie po nich chodzi).

Nie chce sie spierac nad wyzszoscia parkietu nad drewnianymi panelami i na
odwrot. Jedno co moge powiedziec to, ze zaleta desek wzgledem
paneli jest szybki montaz i nic poza tym. We wszystkich pozostalych
porownaniach wygrywa parkiet i kazda firma parkieciarska, mimo ze rowniez
wykonuje podlogi z paneli, powie to samo. Polecam lekture -
http://www.dlh.pl/?v=articles&id=6

BOB

czym plamy?
Szukam schematu elektrycznego do pralki siemens WV1080
odkurzacz centralny
wlacznik czasowy
Jak często wymieniacie...