fiołki?

1. Data: 2004-08-12 07:44:53

Temat: fiołki?
Od: "Aneta@" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Proszę uświadomcie mnie. Jak nazywają się kwiatki doniczkowe, o grubych,
lekko włochatych i ciemnozielonych listkach. Kwitną na fioletowo, biało,
rózowo. Raczej nie można ich podlewać po listkach bo robią się żółte plamy.
Sadzi się je zazwyczaj w płaskich doniczkach i można rozmnażać z listka. Są
dość popularne i zawsze myślałam że to fiołek alpejski, ale gdy wpisałam to
w googlach to okazała się, że to zupełnie inny kwiat.
Proszę pomóżcie.

Aneta

2. Data: 2004-08-12 07:50:17

Temat: Re: fiołki?
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cff64q$cop$1@atlantis.news.tpi.pl Aneta@
<a...@p...fm> napisał(a):

> Proszę uświadomcie mnie. Jak nazywają się kwiatki doniczkowe, o
> grubych, lekko włochatych i ciemnozielonych listkach. Kwitną na
> fioletowo, biało, rózowo.

Hejka. Santpaulia fiołkowa, sępolia fiołkowa, fiołek afrykański
(Saintpaulia ionantha)
Pozdrawiam parapetowo Ja...cki

3. Data: 2004-08-12 19:54:30

Od: "silvia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta@" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]

> dość popularne i zawsze myślałam że to fiołek alpejski, ale gdy wpisałam
> w googlach to okazała się, że to zupełnie inny kwiat.

To są na 100% fiołki afrykańskie, wiem bo mam kilka u siebie: błękitne,
fioletowe i różowe. Fiołek alpejski to w potocznej nazwie cyklamen ma
większe liście i nie tak mięściste jak afrykański a kwiatki są większe na
dłuższych łodyżkach zwrócone ku dołowi o równie intensywnych kolorach.
Często się je myli w nazwie.

Pozdrawiam

silvia

aronia
Kwiaty na balkon na teraz?
Lublin Mistrzostwo Swiata Ostrzenie noza kosiarki
zimowit jesienny - kiedy do ziemi?
Jagodlin pospolity (Ylang-ylang)_