aronia

1. Data: 2004-08-12 06:35:34

Temat: aronia
Od: "eD" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Mam dwa krzaki aronii, nigdy nie zbierałem, bo nie bardzo wiem, co z tym
zrobić, ale w tym roku zdecydowałem, że wycisnę sok. Tylko kiedy? Znaczy -
kiedy jest dojrzała? Na smak w tej chwili jeszcze mało i słodka i mało
cierpka, mdła, czyli - niedojrzała. Ale czy są jakieś oznaki gotowości do
przerobu?

EuGeniusz Dębski
www.debski.art.pl
www.fahrenheit.eisp.pl - Probably the best SF and F magazine in the
World

2. Data: 2004-08-12 09:35:05

Temat: Re: aronia
Od: "Profil1" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

ona nigdy nie bedzie slodka ale cierpka zawsze <lol>. a gdojrazala na jesien
jakos

3. Data: 2004-08-12 13:51:02

Od: "Małgorzata Klecka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiedy jest dojrzała? Na smak w tej chwili jeszcze mało i słodka i mało
> cierpka, mdła, czyli - niedojrzała. Ale czy są jakieś oznaki gotowości do

Jak ci rośnie ta aronia? Proszę o praktyczne doświadczenia, bo właśnie dwie
będę wsadzac do ziemi.
Pozdrowienia
Gosia

---

4. Data: 2004-08-13 07:04:49

Od: "Mor" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata Klecka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jak ci rośnie ta aronia? Proszę o praktyczne doświadczenia, bo właśnie
dwie
> będę wsadzac do ziemi.
> Pozdrowienia
> Gosia
ROśnie bezładnie. Przejmując działkę przełąłem i krzewy. Wydaje mi się, że
owocują w cyklu dwuletnim, w ub. roku nic nie było, w tym są obsypane
owocami, stąd moje zainteresowanie ich przerobem. Krzewy mają ok. 170-180
wys, i są "rozległe" średnio, znacznie szerzej niż porzeczki, ale nie tak,
jak leszczyna. NIc z nimi nie robiłem, bo nie wiem - tnie się? Nie tnie?
Prześwietla? W każdym razie radzą sobie bez mojej interwencji. Z dwóch
krzaków powinienem zebrać, jeśli do tego dojdzie, jakieś dwa małe wiaderka.

ED

5. Data: 2004-08-14 00:31:34

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mor wrote:
> Użytkownik "Małgorzata Klecka" <m...@w...pl> napisał w wiadomoœci
> ROœnie bezładnie. Przejmujšc działkę przełšłem i krzewy. Wydaje mi
> się, że owocujš w cyklu dwuletnim, w ub. roku nic nie było,

Może to nie aronia!
Moje aronie owocują obficie co roku, a jedynie co jakiś czas (co drugi
sezon) przycinam je trochę - tak na 3/4.
Teraz jest za wcześnie na zbiór, owoce muszą być ciemno-granatowe, a dobra
aronia musi mieć podparte gałęzie, bo aż się kładą pod ciężarem owoców.
Można zrobić świetny sok lub syrop, ale - na rany - nie wyciskany!
Będzie cierpki i do niczego.
Używałem też mieszanki aronia/cz. porzeczka do robienia "wina", wyszedł
niezły trunek, aronia dodała mu trochę wytrawności.

moon

6. Data: 2004-08-14 15:40:13

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eD" <s...@d...pl> napisał w wiadomości
> Hej!
>
> Mam dwa krzaki aronii, nigdy nie zbierałem, bo nie bardzo wiem, co z tym
> zrobić, ale w tym roku zdecydowałem, że wycisnę sok. Tylko kiedy?

Proponuję poczytać:
http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=1150 oraz:

http://www.dor-rol.com.pl/dir-arch/0901-7-4.htm inne info szukaj w google

Pozdrawiam

skryba

7. Data: 2004-08-14 18:30:14

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon wrote:
> [...]
> aronia musi mieć podparte gałęzie, bo aż się kładą pod ciężarem owoców.
> Można zrobić świetny sok lub syrop, ale - na rany - nie wyciskany!

Skoro nie wyciskany to jak? Będę miała trochę do zagospodarowania.

Pozdrawiam
Bea

8. Data: 2004-08-14 19:25:24

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> Skoro nie wyciskany to jak? Będę miała trochę do zagospodarowania.
>
> Pozdrawiam
> Bea

Mrozić. Dodawać do gotowania kompotu z innych owoców. Jest też pysznym
dodatkiem do ciasta. W smaku prawie identyczne jak placek z jagodami. Można
robić przepyszny dżem. Zastosowań wiele, wszystkie smakowite.

Pozdrawiam apetycznie
skryba

9. Data: 2004-08-14 19:31:58

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> Skoro nie wyciskany to jak? Będę miała trochę do zagospodarowania.
>
> Pozdrawiam
> Bea

Sok oczywiście przy pomocy sokownika.

Pozdrawiam kulinarnie
skryba

10. Data: 2004-08-14 23:56:32

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogrodowy wrote:

> Sok oczywiście przy pomocy sokownika.

no właśnie.

albo metodą "starożytną"... słój... warstwa aroni, warstwa cukru,
warstwa.... itede, i na słoneczko.

moon

Kwiaty na balkon na teraz?
Lublin Mistrzostwo Swiata Ostrzenie noza kosiarki
zimowit jesienny - kiedy do ziemi?
Jagodlin pospolity (Ylang-ylang)_
rozterki amatorki!