firany

1. Data: 2011-01-29 15:42:53

Temat: firany
Od: "aneta" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak sądzicie czy firanki są nadal modne cy nie?

2. Data: 2011-01-29 17:22:08

Temat: Re: firany
Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"aneta" <a...@o...pl> napisał(a):

>Jak sądzicie czy firanki są nadal modne cy nie?

Jesli niemodne, to 99% ludzi w blokach ma niemodny
wystroj mieszkan.

3. Data: 2011-01-30 01:16:42

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Jan 2011 18:22:08 +0100, Przesmiewca napisał(a):

> Jesli niemodne, to 99% ludzi w blokach ma niemodny
> wystroj mieszkan.

Zostaw, AP Słupsk uczy się usenetu. Na pbb też wyskoczyli.

ATSD to firanki są beznadziejne. ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

4. Data: 2011-01-30 07:54:19

Od: "Maria" <M...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak sądzicie czy firanki są nadal modne cy nie?

Podłączam się, gdyż mam podobne dylematy ale z zasłonami. W nowym mieszkaniu
mamy rolety...
I wygląda na to, że pomimo rolet będą i firany i zasłony, które nota bene
będą spełniać funkcję raczej dekoracyjną. Ale nie jestem na bieżąco z tym
tematem i też mam pytanie jakie są ostatnie trendy?

5. Data: 2011-01-30 10:01:03

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aneta wrote:
> Jak sądzicie czy firanki są nadal modne cy nie?

jeśli nie są modne teraz to może będą za rok i wtedy będziesz w awangardzie
:)

W modzie jest łączenie różnych stylistyk.

zresztą gadanie o modzie ma sens jeśli tworzysz bardzo przemyślane wnętrze w
konkretnej stylistyce.

Trzeba też brać pod uwagę przyjemność z życia we wnętrzu. Bardzo surowe
sterylne semi biurowe wnętrze nie będzie wnętrzem miłym do życia. Warto
jest właśnie złamać konwencję i dodać coś co ociepli lub w druga stronę
stonuje wnętrze.

Ja mam dość minimalistyczne wnętrze ale dałem do niego zasłonki i firany,
proste (surowe) jedno barwne lekko przeźroczyste, dopasowane kolorem do
ścian i elementów z cegły klinkierowej, powieszone na prostych karniszach
rurowych ze stali nierdzewnej.

IMHO pytania o modę nie mają sensu. Polecam kształcić swoją wrażliwość
estetyczną przeglądać dużo magazynów o wnętrzach i architekturze, ale lepiej
zwracać na te magazyny które sa skierowane do architektów a nie do gawiedzi.

6. Data: 2011-01-30 18:25:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 08:54:19 +0100, Maria napisał(a):

> I wygląda na to, że pomimo rolet będą i firany i zasłony, które nota bene
> będą spełniać funkcję raczej dekoracyjną.

Kurzozbiorczą - to na pewno.

Właśnie z powodu posiadania rolet można sobie pozwolić na delikatną
tkaninę-mgiełkę w oknach - zamiast dawnych, gromadzących kurz, ciężkich
zasłon. Zero tradycyjnych firanek. Coś w tym rodzaju mam sama, nie
dysponuję zdjeciem w tej chwili:
http://czterykaty.pl/czterykaty/5,58140,8247866,Ozdo
bne_zaslony_i_firany.html?i=6

7. Data: 2011-01-30 18:37:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 19:25:45 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> tkaninę-mgiełkę w oknach - zamiast dawnych, gromadzących kurz, ciężkich
> zasłon. Zero tradycyjnych firanek. Coś w tym rodzaju mam sama, nie

...przy czym w pomieszczeniach, w których zależy Ci na wrażeniu
przestrzeni, warto pokusić się o idealne dopasowanie owej "mgiełki" do
koloru ścian. Zrobiłam tak u siebie, udało się idealnie, efekt jest super:
coś wisi, ale się tego niemal nie zauważa, mgiełka w kolorze ścian nie
zmniejsza optycznie pomieszczenia, nie konkuruje z resztą jego wystroju - w
przeciwieństwie do tradycyjnych zasłon i firanek.

8. Data: 2011-01-30 22:00:58

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-30 19:25, Ikselka pisze:

> Kurzozbiorczą - to na pewno.

Ta cecha akurat jest pożądana, bo jeśli kurz nie osiądzie na firankach
to... gdzie?

Ja nie mam firan i zamierzam sobie sprawić właśnie takie długie do samej
podłogi i dość chropowate by wyłapywały kurz bo odkąd nie mam zasłon
(fuj) i firan to kurz produkuje się ekspresowo wszędzie.

9. Data: 2011-01-30 22:32:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 23:00:58 +0100, Osadnik napisał(a):

> Ta cecha akurat jest pożądana,

:-O

> bo jeśli kurz nie osiądzie na firankach
> to... gdzie?

Na podłodze i meblach, gdzie jest dobrze widoczny i dzięki temu łatwo go NA
BIEŻĄCO zetrzeć ściereczką lub zebrać wodnym odkurzaczem.
Odkąd nie mam zasłon, kurz osiada właśnie tam, gdzie napisałam i ponieważ
go widzę, mogę go na bieżąco usuwać. Obecnie go już prawie NIE MA.

> Ja nie mam firan i zamierzam sobie sprawić łaśnie takie długie do samej
> podłogi i dość chropowate by wyłapywały kurz

Taktyka zaiste prometejska, jak dla mnie... :-/
W szorstkich, grubych, chłonnych tkaninach na oknach kurz zbiera się
długofalowo, istne masy, wznoszone ciągle od nowa przez manipulację
tkaniną, przeciągi i ruchy konwekcyjne powietrza, krążace non stop w nim i
wdychane tym łatwiej.
Będziesz toto prał (i prasował) co tydzień, czy może częściej? Jeśli tak,
to proszę bardzo.
No i moze masz dwa okna - to też proszę bardzo, ja mam z 10 dużych. Jeśli
wyobrazić sobie w nich chłonne tkaniny i te ilosci kurzu w nich
przetrzymywane i unoszące się stale i niepostrzeżenie w powietrzu na skutek
ww czynników... Horror.

> bo odkąd nie mam zasłon
> (fuj) i firan to kurz produkuje się ekspresowo wszędzie.

Jak wyżej.

10. Data: 2011-01-30 22:42:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 23:32:55 +0100, Ikselka napisał(a):

> No i moze masz dwa okna - to też proszę bardzo, ja mam z 10 dużych.

Upss - zły wynik: mam 15!

Nowe rozliczenia zuzycia gazu [Szczecin]
Czym pomalować stół?
Pralka - jak zdiagnozować usterkę?
Jakie żarówki do żyrandola?
Pralka