folia aluminiowa...

1. Data: 2002-11-18 13:59:13

Temat: folia aluminiowa...
Od: "Berta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

od pewnego czasu (odkad czesciej przebywam w kuchni ;) ) nurtuje mnie pewne
pytanie dotyczace folii aluminiowej. Otoz owa folia z jednej strony jest
matowa a z drugiej swiecaca. Czy ma jakies znaczenie ktora strona wyklada
sie np. blachy przy pieczeniu ciasta? Czy strona swiecaca ma byc od strony
blachy czy jedzenia? Czy to wplywa na cokolwiek? np. do ktorejs strony mniej
sie klei...?
Robilam ostatnio ciasteczka owsiane, ktore nastepnie pieklo sie w blasze
wylozonej folia... Potem mialam drobne problemy z odrywaniem tych ciastek od
foli i tak sie zastanawialam czy jakbym ja polozyla odwrotnie to byloby
lepiej...?

No i jak to wyglada u Was?
Pozdrawiam
Berta

1. Data: 2002-11-18 16:11:36

Temat: Re: folia aluminiowa...
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Berta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> matowa a z drugiej swiecaca. Czy ma jakies znaczenie ktora strona wyklada

Powiem tak, wiem ze jedna strona robi costam, a druga costam ;)
Ale zawsze jak juz sie dowiem o co chodzi, zapominam :(
Ale na pewno jest roznica miedzy matowa, a swietlista strona.. hihi ..
bardzo pomoglam ;)

Marta

1. Data: 2002-11-18 16:40:06

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale zawsze jak juz sie dowiem o co chodzi, zapominam :(
> Ale na pewno jest roznica miedzy matowa, a swietlista strona.. hihi ..

Znawcy tematu twierdzą, że matowa na zewnątrz to cieplej wewnątrz.
:-)
Dowodów ani badań nikt jak do tej pory nie przedstawił.
Z doświadczeń własnych, potwierdzam, bo mat pochłania a lustro odbija
promienie.
Jaka różnica? Może nawet i z 10% w jedną i drugą stronę?
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

1. Data: 2002-11-18 21:22:11

Od: "Marzena" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znawcy tematu twierdzą, że matowa na zewnątrz to cieplej wewnątrz....
Potwierdzam. Tak jest rzeczywiscie. M.

1. Data: 2002-11-18 21:30:56

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potwierdzam. Tak jest rzeczywiscie. M.

To wyświetl wyniki badań.

1. Data: 2002-11-19 10:15:58

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> foli i tak sie zastanawialam czy jakbym ja polozyla odwrotnie to byloby

Witam.
Byla dawno temu na prk dyskusja na ten temat. Z tego co pamietam, jezeli celem
jest podgrzanie, to strona blyszczaca powinna byc do srodka, a jezeli chcesz
jak najdluzej zachowac cieplo (np. pakujesz kurczaczka na piknik) to blyszczaca
na zewnatrz. Ja osobiscie nie jestem pewna, jak wiele w tym prawdy. A
ciasteczka najlepiej piec na pergaminie :).
Pozdrawiam,
AniaR
Torun

Final [dlugie] [bylo: nadzienie do makaronu]
[OT] Dlugie rekawice kuchenne
co można zamrażać?
pechowa sobota
kuchnia efemeryda