fotografowanie w ogrodzie

1. Data: 2002-05-29 21:10:16

Temat: fotografowanie w ogrodzie
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Na ile jest przydatny aparat fotograficzny jako narzędzie ogrodnika?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

2. Data: 2002-05-29 21:39:38

Temat: Re: fotografowanie w ogrodzie
Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> wrote in message
> Na ile jest przydatny aparat fotograficzny jako narzędzie ogrodnika?
> --
> :-) http://ogrod.to.jest.to

Może służyć do kochania się w ogrodzie.
Boguś BoG

3. Data: 2002-05-29 21:55:55

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> napisał w
> Może służyć do kochania się w ogrodzie.
> Boguś BoG

??? ...ale czy to nie bedzie uznane za jakieś zboczenie?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

4. Data: 2002-05-29 22:09:14

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> napisał w
>
> ??? ...ale czy to nie bedzie uznane za jakieś zboczenie?
> --
> :-) http://ogrod.to.jest.to

Myslalem ze pytasz serio - ja tak odpowiedzialem.
Analogia: Jak ludziom dzieciak obrodzi to oni bo z milosci fotografują sto
razy dziennie " A tu dzidzi robi ee" a tu siedzi a tu znowu siedzie a tu tez
siedzie.....
To sa obiawy milości .
Poza tym wyluzuj sie! Uznanie nie uznane, niech uznają jak chcą, co to nas
obchodzi jesli jest nam z tym dobrze (albo bardzo dobrze) komu może szkodzić
uzywanie aparatu do kochania sie w ogrodzie.
A propos czy mogę przesłać aktualizacje do "aktualiów" - Jabłonka dwa lata
później?
Pozdrawiam
Boguś BoG

5. Data: 2002-05-29 22:21:47

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> napisał

> Myslalem ze pytasz serio - ja tak odpowiedziałem.

Rozumiem, ze Twoja wypowiedź mam odczytać jako: "Może służyć do kochania
ogrodów".
Chyba tak jest, ale idzie mi o szczegóły.
W jaki sposób może przydać się aparat ogrodnikowi?
Do robienia zdjęć ogrodu.
Po co ogrodnikowi zdjęcia ogrodu?
Z odpowiedzi na to pytanie może wynikać następna sprawa.
Jaki powinien być sprzęt aby temu sprostać?
Jakie wyposażenie aparatu?

Aktualizacje przyślij.
Gdybyś zdjęcie tej ( patrz zagadka) rośliny zrobił w pozycji pionowej pędu
to prosiłbym go do strony o tej roślinie. Stronę zrobię może w tym roku.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

6. Data: 2002-05-29 22:30:53

Temat: Re: fotografowanie w ogrodzie - A spotkania niezależne
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na ile jest przydatny aparat fotograficzny jako narzędzie ogrodnika?

Na nic się zda jeśli nie oddaje rzeczywistości. Tzn. fotografia jest do
d... lub kiepskiej jakości. Wolę tę drugą. Dlaczego? Bo dzięki bujnej
wyobraźni resztę sobie dopiszę.
Parę miesięcy temu widziałem zdjęcie jednego z grupowiczów, trochę
"odległych". I trochę inaczej sobie go wyobrażałem [ma niemalże 2 metry
wzrostu - co mnie zaskoczyło - ale nie zdołowało], dzisiaj się
spotkaliśmy, przekazuję Wam wszystkim pozdrowienia od niego. Sądziłem iż
po 1 1/2 godz. będzie miał dosyć mojego towarzystwa. Nie powiem ile czasu
gadaliśmy, żadnych Napoleonek nie było. Żeby było weselej nawet nie
zdążyliśmy obgadać "grupy". Kto wie o kogo chodzi? Powiem tylko, że
wspaniale pasuje do grupy pl.rec.ogrody.

Wybacz Krzysztofie, że "Cię" nadużywam. Ale twierdzę, że zdjęcia nie
oddają tego co widać w naturze {przyczynek dla Wojtka P}. No chyba, że
robi je [...] i [...] i ja oczywiście.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

7. Data: 2002-05-29 22:43:58

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ogrodów".
> Chyba tak jest, ale idzie mi o szczegóły.
> W jaki sposób może przydać się aparat ogrodnikowi?

- Do dokumentowania i epatowania się ile to pracy włozyliśmy - ja robie
zdjecia by potem ogladać i porównywać. (pozdrowienia dla Kronopio)
- Do podzielenia się radością z tej miłości z innymi, którzy nie mogą gościć
w ogrodzie lub by mogli zobaczyć ogód w innym czasie.
- Dla potrzeb stron o ogrodach - wtedy oprócz miłości ważny będzie
profesjonalizm.

> Z odpowiedzi na to pytanie może wynikać następna sprawa.
> Jaki powinien być sprzęt aby temu sprostać?
> Jakie wyposażenie aparatu?
Ja ciągle używam podłego sprzętu - i co rusz widzę że jakość aparatu i
wyposażenie to podstawa do rozwijania się. Ostatnio pewien gość
"specjalista" obfotografowywał nasz ogród i efekty są niesamowite
(niesamowicie lepsze od tego co nam udawalo się uzyskać). Choć czasem staje
sie to tylko fotografią bo a przestaje zdjęciem ogrodu - pokazuje swego
rodzaju nieprawdę.

> Aktualizacje przyślij.
> Gdybyś zdjęcie tej ( patrz zagadka) rośliny zrobił w pozycji pionowej pędu
> to prosiłbym go do strony o tej roślinie. Stronę zrobię może w tym roku.

Grzes robił zdjęcia - pewnie czyta (Grzesiek! czytasz?) to moze zdąży
jeszcze wyskoczyć do ogrodu i cyknąć.
BoG

8. Data: 2002-05-29 22:50:00

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto wie o kogo chodzi? Powiem tylko, że
> wspaniale pasuje do grupy pl.rec.ogrody.
> Wawa

Jerzy drogi!
Wiem o kogo chodzi i cieszę się że nie pozostawiłeś krasnoluda "bez opieki".
:-) Mi też zależało, by poznać ale okazało się że akurat podczas jego wizyty
nie wysyłają mnie do Warszawy będę dopiero 10-go.
Pozdrawiam serdecznie
Boguś BoG

9. Data: 2002-05-30 05:40:40

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> napisał
> Wiem o kogo chodzi i cieszę się że nie pozostawiłeś krasnoluda "bez
opieki".

Skad tyle obwijactwa bawełnianego?Witamy Michała Misiurewicza w Polsce.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2002-05-30 08:39:50

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę, że jako narzędzie wcale nie jest potrzebny. Aparat i robienie zdjęć
to przyjemność, tak jak i ogród. Łączenie ze sobą przyjemność daje nam
poczucie wzrastajacego zadowolenia. No i tyle. A jeśli chcesz sobie kupić
aparat, żeby fotografować nim ogród, to już chyba na priv, bo chciałbym się
od Ciebie dowiedzieć takich szczegółów jak: ile możesz wydać, czy wpiszesz
to w koszty a jeśli tak, to czy odliczasz VAT, jeśli nie kupujesz na firmę,
to czy wybierasz się do Niemiec i czy masz silne nerwy. Czy jesteś silny
fizycznie, żeby dźwigać kupę plastiku i jakichś tam domieszek, czy wolisz
coś lekkiego (ciężar ma zasadnicze znaczenie np. dla stabilizacji obrazu).
Czy masz już jakiś aparat, czy masz jakieś preferencje co do producenta, czy
będziesz fotografował tylko ogród, czy wnuków też, czy masz jakieś
doświadczenie a co za tym idzie czy aparat ma robić zdjęcia sam, czy chcesz
chwilę pomyśleć przed naciśnięciem spustu migawki. Czy w ogrodzie chcesz
fotografować całe rośliny, czy ich fragmenty (makro fotografia). Przemyśl
sobie pytania i zdecyduj, czy odpowiedż ma być na grupę czy na priv.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

czeremsza - dziki czosnek?