galareta

1. Data: 2006-04-12 18:46:03

Temat: galareta
Od: "Sabina" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam przedświątecznie

Mam pytanie do bywających tutaj osób-w jaki sposób przyrządzić galaretę np.
do szynki aby była taka pieknie klarowna i przejrzysta
pozdrawima świątecznie i dziękuję za odpwoiedzi

2. Data: 2006-04-12 18:50:55

Temat: Re: galareta
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sabina" <s...@w...pl> wrote in message
> Witam przedświątecznie
>
> Mam pytanie do bywających tutaj osób-w jaki sposób przyrządzić galaretę
> np. do szynki aby była taka pieknie klarowna i przejrzysta
> pozdrawima świątecznie i dziękuję za odpwoiedzi

Najlepsze nóżki cielęce, trzeba długo gotować, szumować - każdą piankę i
tłuszcz zebrać. Ostudzoną wymieszać z białkiem jajka - zwiąże wszystkie
drobiny opadając na dno. Czystą zlać bardzo powoli do naczynek z szynką już
przybraną warzywami i zieleniną i czekać aż zastygnie.
Wieprzowa jest mniej smaczna i mniej sztywna, wtedy trzeba używać żelatyny.

3. Data: 2006-04-13 02:39:27

Od: "Wojtek H." <s...@p...ciach.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dnia 12-04-2006 o 20:50:55 Panslavista <p...@w...pl> napisał:

(...)
> Wieprzowa jest mniej smaczna i mniej sztywna, wtedy trzeba używać
> żelatyny.

Nie _trzeba_ używać żelatyny, najwyżej _można_ z bólem i w tajemnicy przed
biesiadnikami.
Jak Ty uwielbiasz takie "fabryczne" dodatki...

A co do smaku - każdy ma swoje preferencje więc bez takich
nie cierpiących sprzeciwu stwierdzeń.

Mam prośbę - podawaj źródło Twojej wiedzy teoretycznej, wtedy
nie będziesz się narażał na polemiki.
Co najwyżej pokrytykujemy Twoje źródła :-)

--
Zdrówka - Wojtek H.

4. Data: 2006-04-13 03:30:05

Od: Kyllyan <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w tajemnicy przed biesiadnikami.

W tajemnicy przed biesiadnikami to robie galaretę z kurzych stópek, jest
bardzo silna. Również nie potwierdzam, by z nóżek wieprzowych była słaba
i mało smaczna.
Jedną z tajemnic klarownej galarety jest to, by sie nie zagotowała. Musi
sie gotować długo i na b. małym ogniu. Tak by tylko pyrkała.Zagotowanie
galarety może spowodować nieodwracalne zmętnienie.

--

Sławomir J Marusiński
Gdańsk

5. Data: 2006-04-13 03:49:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek H." <s...@p...ciach.onet.pl> wrote in message
> [...]
>
> Mam prośbę - podawaj źródło Twojej wiedzy teoretycznej, wtedy
> nie będziesz się narażał na polemiki.
> Co najwyżej pokrytykujemy Twoje źródła :-)

Praktyka to podstawowe źródło. A co dodatków przemysłowej proweniencji
większość powstała w domach, później firmy zaczęły się specjalizować w tym,
co im dobrze wychodziło, tak że nie wszystko jest do "luftu"...
Wracając do galarety, bardzo dużo tego robiłem, nie tylko z nóżek, ale i
z głowizny...
Galarety, studzieniny, studzieliny, zimne nóżki, głowizna - różne lokalne
nazwy na zżelowany rosół...
Po tylu latach praktyki i konsumpcji twierdzę, że najlepsza galareta
jest z nóżek cielęcych - smaczna, sztywna (niestety - bardziej pracochłonna
niż z wieprzowych, wołowe też pracochłonne) wystarczy później trochę soku z
cytryny lub octu i niebo w gębie...
Mam sporo książek kulinarnych, ale przepisy mam w głowie, wypracowane
przez siebie, nie robię notatek, na "swoje" żona ma super zeszyt... Też robi
fantastyczne rzeczy, ale te przekaże córce, a nie mi... :-P))))))

6. Data: 2006-04-13 03:50:00

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "Wojtek H." <s...@p...ciach.onet.pl> wrote in message

Czy to znak nadawczy?

7. Data: 2006-04-13 08:25:23

Od: "dżdżownica" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabina" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam przedświątecznie
>
> Mam pytanie do bywających tutaj osób-w jaki sposób przyrządzić galaretę
> np. do szynki aby była taka pieknie klarowna i przejrzysta
> pozdrawima świątecznie i dziękuję za odpwoiedzi
imho najbardziej przejrzysta galareta wychodzi z karpia
d.

SLOMA
babka marmurkowa - pomocy!!!
Re: Paluszki krabowe - propozycje :)