gałka muszkatołowa

1. Data: 2004-05-13 07:17:14

Temat: gałka muszkatołowa
Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
mam ją w kuchnia ale w ogóle jej nie używam, bo nawet nie wiem jaki smak
nada potrawie, a nie chcę kombinować (mimo że lubię). Do czego używacie tej
przyprawy?
Pozdr., Kasia

1. Data: 2004-05-13 07:34:38

Temat: Re: gałka muszkatołowa
Od: Grzegorz Mucha <m...@z...mielonka-wytnij-precz.com> szukaj wiadomości tego autora

Wysoki Sadzie, przychodzi do mnie Thu, 13 May 2004 09:17:14 +0200 w imieniu
grupy trzymajacej wladze K_a_s_i_a i mowi:

> [...]
> nada potrawie, a nie chcę kombinować (mimo że lubię). Do czego używacie tej

Fondue serowe, różne sosy na bazie mleka czy śmietany - podstawa, jak dla
mnie.

Aha - no przecież, puree ziemniaczane, zupełnie inaczej smakuje podprawione
gałką. Tudzież niektóre inne potrawy z ziemniaków.

mucher

1. Data: 2004-05-13 07:42:20

Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
podprawione
> gałką. Tudzież niektóre inne potrawy z ziemniaków.

A ja ziemniaki to gotowałam do tej pory z listkiem laurowym i czosnkiem. Oj,
no to będę teraz przyprawiać gałką. Ale rozumieć mam, że tą gałkę to dopiero
po ugotowaniu ziemniaków, no nie?
Kasia

1. Data: 2004-05-13 07:42:42

Od: "Clio" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "K_a_s_i_a" <k...@t...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mam ją w kuchnia ale w ogóle jej nie używam, bo nawet nie wiem jaki smak
> nada potrawie, a nie chcę kombinować (mimo że lubię). Do czego używacie

Do szpinaku i zapiekanek ziemniaczanych.
Iza

1. Data: 2004-05-13 07:45:38

Od: Grzegorz Mucha <m...@z...mielonka-wytnij-precz.com> szukaj wiadomości tego autora

Wysoki Sadzie, przychodzi do mnie Thu, 13 May 2004 09:42:20 +0200 w imieniu
> [...]

> no to będę teraz przyprawiać gałką. Ale rozumieć mam, że tą gałkę to dopiero

Tajest! I ja polecam taką w całości, świeżo tartą.

Aha, można też do szarlotek dodawać

mucher

1. Data: 2004-05-13 07:48:23

Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj,

> Tajest! I ja polecam taką w całości, świeżo tartą.

Może zadam głupie pytanie, ale gdzie można kupić taką świeżą? Nigdzie nie
widziałam a buszuje po półkach z przyprawami. Hmmm, ale to chyba nie będzie
na takich półkach...
Kasia

1. Data: 2004-05-13 07:49:07

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam ją w kuchnia ale w ogóle jej nie używam, bo nawet nie wiem jaki smak
> nada potrawie, a nie chcę kombinować (mimo że lubię). Do czego używacie

Do grzybów - zwłaszcza pieczarek - bo one dopiero po dodaniu gałki
zaczynają mieć grzybowaty smak.
Do korzennych ciast. Czasemo do sałatek owocowych z dodatkiem orzechów,
rodzynek.
Czasami do kawy lub herbaty.
Do pasztetów i sosów.
Zawsze do ciasta na spód tarty na słono.
Do lasani z kalafiorem.
Sowa

1. Data: 2004-05-13 07:53:01

Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do grzybów - zwłaszcza pieczarek - bo one dopiero po dodaniu gałki
> zaczynają mieć grzybowaty smak.

O! A ja właśnie dzisiaj chcę zrobic sos pieczarkowy do mieloniaczków. Super,
sprobuję.
Pozdr., Kasia

1. Data: 2004-05-13 07:54:14

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do pasztetu i do flaków obowiązkowo. Ja daję również, ale jest to mój własny
pomysł i nie każdemu może pasować, do pieczenia udźca indyczego (nacieram
solą i zmieloną gałką, odkładam na parę godzin, po czym piekę).
Posdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2004-05-13 08:07:25

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

K_a_s_i_a wrote:

> [...]
> nada potrawie, a nie chcę kombinować (mimo że lubię). Do czego używacie tej

Niektore zupy, np. krem z brokulow, etc.
Pozdr.,
Shrek

Pijany Izydor
Dzwonka łososia - co z nia dobrego zrobic?
Wino na wesele?
Co sadzicie o ...
Szparagi ze szpinakiem i serem