gardlo

1. Data: 2004-01-30 13:43:45

Temat: gardlo
Od: "MarkX" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od chyba 2 lat mam problemy z gardlem i nosem. Mam praktycznie caly czas
zawalone gardlo jakas wydzielina i zapchany nos. Jeszcze pol roku temu
palilem papierosy ,wiec podejrzewalem ze to przez to. Teraz juz nie pale
,ale dolegliwosci pozostaly. Objawy sie zmniejszyly ,ale nie do konca.
Wczesniej to nawet sliny nie moglem przelknac ,ani odkrztusic. Teraz dalej
czuje jakis syf w gardle ,chodz w nieco mniejszym stopniu. Jest to bardzo
meczace. No i nie wypada przy kims caly czas "charkac i chrzakac". W
dodatku mam bialy osad na jezyku. Szczegolnie rano. Potem jak juz umyje zeby
,cos zjem to nalot praktycznie znika. Ostatnio dopadl mnie przewlekly
kaszel. W gardle czuje czasem tak ,jakby mnie ktos laskotal. Nic mnie nie
boli. Mialem robiony wymaz z gardla ,ale nie wykazano zadnych bakteri
chorobotworczych. Lekarz ogolny powiedzial ,ze to przechodzone
przeziebienie. Ale cos mi sie wydaje ,ze nie ma racji bo ja juz to mam
bardzo bardzo dlugo. Dodam ,ze jestem alergikiem. Czy to moze miec jakis
zwiazek? Do jakiego lekarza sie udac? Jakie badania mam robic?

MarkX

2. Data: 2004-01-31 20:19:02

Temat: Re: gardlo
Od: "margo" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrób jeszcze wymaz z gardła i z nosa pod kątem grzybów ( drożdżaków ).
Może to kandydoza przełyku i jamy ustnej. Masz jeszcze jakieś dodatkowe
objawy
typu wzdęcia, okresowe biegunki, wysypki na skórze, znurzenie, okresowe
depresje itp ?
Spróbuj CITROSEPT ( www.citrosept.pl ) taki wyciąg z pestek grejpfruta.
Jeśli to infekcja grzybicza lub wirusowa to płukanie gardła tym roztworem
powinno
przynieść ulgę. Dobrze też przeprowadzić kurację 3-miesięczną ( skoro męczy
Cię to 2-lata ).
Często z kandydozą związane są alergie pokarmowe ( syndrom dziurawgo
jelita ).
Możesz to sprawdzić zjedz buraczki ćwikłowe albo napij się soku z buraka.
Normalnie
mocz powinien mieć kolor słomkowy, a barwinki powinny być wydalone z kałem.
Jeśli masz mocz różowy to znaczy że jelito jest "nieszczelne".
Można to leczyć, po pierwsze dietą wykluczającą alergeny pokarmowe i pokarmy
sprzyjające rozwojowi drożdży przez kilka miesięcy,
potem syntetyczne leki przeciwgrzybicze, kontynuacja ziołowa i probiotyki,
zdrowy tryb życia itp.
Nie traktuj tego jako diagnozę, ale jako jedną z możliwości lub koncepcji

Pozdrowienia
Marcin

3. Data: 2004-01-31 22:56:42

Od: "MarkX" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "margo" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

>Masz jeszcze jakieś dodatkowe
> objawy
> typu wzdęcia, okresowe biegunki, wysypki na skórze, znurzenie, okresowe
> depresje itp ?

wzdecia ,znurzenia hmmm chyba czasem cos takiego mam. Mam jak na swoja
budowe dosyc duzy brzuch. Jak napompowana pilka. Niby wszystko wporzadku
,ale dziwnie mi to wyglada. Tak jakbym przytyl tylko na brzuchu. Moze to
przez piwo :) Mialem robiona gastroskopie i kolonoskopie i nic nie wykazano.
Co do znuzenia ,to sam nie wiem. Czasem mam tak ,ze nie chce mi sie z nikim
rozmawiac. Nie wiem ,czy to zmeczenie po pracy czy co innego.

> Często z kandydozą związane są alergie pokarmowe ( syndrom dziurawgo
> jelita ).

jestem alergikiem na bardzo rozne rzeczy ,ale typu trawy ,pierze ,drzewa. O
alergi pokarmowych nic mi nie wiadomo.

> [...]
kałem.
> Jeśli masz mocz różowy to znaczy że jelito jest "nieszczelne".

zobaczymy:)

Ostatnio doszedl jeszcze bol glowy ,a raczej takie cisnienie na skronie az
na oczy. Szczegolnie odczuwalne jak potrzase glowa ,albo schyle ja w dol.
Czy mozliwe jest zebym mial zawalone zatoki? Caly czas mi cos splywa do
gardla i zalega. Moze powinienem odwiedzic pierw laryngologa?

MarkX
gg 2354154
Uwaga!!! Usun zabezpieczenie antyspamowe jak mi odpowiadasz

4. Data: 2004-02-01 13:10:30

Od: "margo" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do tycia w brzuszku to może być faktycznie piwko ;-) ale warto zrobić
badanie poziomu hormonów tarczycy jeśli jest coś nie tak to mogą być różne
objawy np.u panów tycie w "okrągły" brzuszek.
Co do bólu głowy to może też wskazywać na alergię pokarmową, głowa
zaczyna boleć po kilku do kilkunastu godzin po zjedzeniu feralnego pokarmu.
Przypomnij sobie czy ból występuje po zjedzeniu konkretnych potraw.
Z drugiej strony możesz mieć chore zatoki tak jak sugerujesz, jeśli w
zatokach
zalega wydzielina możesz mieć takie objawy jak opisujesz. Badanie
laryngologiczne jest jak najbardziej wskazane ;-) ( myślałem że byłeś już u
laryngologa )

Uszy do góry ;-)
Marcin

5. Data: 2004-02-01 21:40:58

Od: "MarkX" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>. Badanie
> laryngologiczne jest jak najbardziej wskazane ;-) ( myślałem że byłeś już
> laryngologa )

dzieki za sugestie :) wiec laryngolog to bedzie punkt pierwszy :). Z ta
glowa to mam tak ,ze jak juz mnie boli to zaraz po przebudzeniu. No i objawy
takie jak opisalem. Tak wiec z tym zjedzeniem pokarmu ,to raczej nie to.
Dzieki jeszcze raz ,zobaczymy co powie lekarz:)

6. Data: 2004-02-02 21:39:59

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend MarkX ( m...@o...pl ) wrote :

> jestem alergikiem na bardzo rozne rzeczy ,ale typu trawy ,pierze ,drzewa.
> O alergi pokarmowych nic mi nie wiadomo.
Do niedawna reagowałam tylko na pyłki, a obecnie również na pokarmy. Ponoć
jest to tzw. "alergia krzyżowa". Reaguję wówczas wodnistym katarem. Ale nie
o to ci chodzi...Sorry

> [...]
> Czy mozliwe jest zebym mial zawalone zatoki? Caly czas mi cos splywa do
> gardla i zalega. Moze powinienem odwiedzic pierw laryngologa?
To rzeczywiście wygląda na zatoki...Jak najszybciej idź do laryngologa.
Pzdr.
Iwona

Plesniawki?
Przewlekłe zapalenie trąbki słuchowej