Wynik EEG - tlumaczenie na polski :)

1. Data: 2004-01-30 11:12:00

Temat: Wynik EEG - tlumaczenie na polski :)
Od: emgieb <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi!

Znajoma byla na EEG i otrzymala taki oto wynik:

"opis: w tylnych czesciach rejestruje sie obfita, dosyc regularna
czynnosc alfa o czest. 9-10Hz o ampl. ok. 50uV. RZ na swiatlo dobrze
wyrazona. Pod koniec HV nad lewa polkula rejestruja sie grupy fal
wolnych 3-4Hz o ampl. ok. 60uV. zmiany wykazuja tendencje do
uogolniania sie. Stroboskom wywoluje wodzenie rytmow w okolicach
potylicznych. FS nie aktywuje nieprawidlowych zmian.

orzeczenie: zapis podejrzany o sporadyczne zmiany nad lewa polkula z
tendencja do uogolniania sie, pojawiajace sie w czasie HV."

Wizyta u neurologa bdzie dopiero w poniedzialek a jestesmy bardzo
ciekawi co moze znaczyc powyzsze. Jest tu ktos kto nam to na polski
przetlumaczy? :)

Marcin "emgieb" Brzozowski
--
[ ICQ: 4659212 ][ European theme parks: ][ GG: ]
[ _ ___ _ . _ |_ ][ "Legoland"... ][ 133963 ]

2. Data: 2004-01-30 12:26:28

Temat: Re: Wynik EEG - tlumaczenie na polski :)
Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

9...@4...com,
emgieb <m...@p...pl>:

> Wizyta u neurologa bdzie dopiero w poniedzialek a jestesmy bardzo
> ciekawi co moze znaczyc powyzsze. Jest tu ktos kto nam to na polski
> przetlumaczy? :)

To jest po polsku, tylko potrzebna jest dosc rozlegla wiedza, aby to
zrozumiec. Nie mozesz oczekiwac, ze ktos tutaj Ci te wiedze przekaze.

--
Robert

3. Data: 2004-01-30 13:33:50

Od: emgieb <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi!

"RobertS" <u...@o...pl> napisales(as):

>To jest po polsku, tylko potrzebna jest dosc rozlegla wiedza, aby to
>zrozumiec. Nie mozesz oczekiwac, ze ktos tutaj Ci te wiedze przekaze.

Nie chce zeby ktos mi przekazal widze, tylko zeby ktos [prostymi
slowami ujal co ten wynik moze znaczyc :) Moze jakis neurolog czyta
grupe.

Marcin "emgieb" Brzozowski

4. Data: 2004-01-30 17:22:12

Od: "SzM" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Diagnostyka w kierunku padaczki, prawda?
Nie jestem neurologiem, o eeg mam wiedze teoretyczna, ale moim zdaniem ten
opis swiadczy o braku ognisk padaczkowych aktywowanych typowym testem
stroboskopowym...Czyli norma!
Ale moge sie mylic...
SzM

5. Data: 2004-01-30 22:43:07

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Jan 2004 14:33:50 +0100, emgieb wrote:

> Nie chce zeby ktos mi przekazal widze, tylko zeby ktos [prostymi
> slowami ujal co ten wynik moze znaczyc :) Moze jakis neurolog czyta
> grupe.

Lekarz, który zlecił badanie, wie dlaczego je zlecił. Zależnie od obrazu
klinicznego pacjenta ten wynik może mówić coś, albo może nie mówić
absolutnie nic. Ja w każdym razie (jako neurolog in tractu) w żadnym
wypadku nie mam możliwości jakiejkolwiek wiążącej wypowiedzi w
kontekscie tego opisu.

Nawiasem mówiąc istotny odsetek populacji ma patologiczne zapisy EEG
mimo braku jakiejkolwiek choroby neurologicznej.

Może być? ;)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

6. Data: 2004-01-31 21:56:08

Od: emgieb <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi!

Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> napisales(as):

>Może być? ;)

Super :) Dziekuje :) Czujemy sie uspokojeni, na tyle by doczekac
poniedzialku :)

Marcin "emgieb" Brzozowski
--

bóle pleców