Re: garnki

1. Data: 2008-09-24 21:45:28

Temat: Re: garnki
Od: "slud" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Są rzeczy dla mnie dosć oczywiste na forum,a zasda dośc podstawowa to wymiana
doświadczeń i wzajemna pomoc.Garnki tak jak kazdy inny produkt sa jakości
dobrej i złej.Sa drogie i tanie, co niekoniecznie musi byc równoznaczne z
jakością ( tak jak ze wszytskimi innym rzeczami) Są rzeczy które mają bardzo
dobry stosunek jakości do ceny i są rzeczy bardzo przewratościowane. Ogólnie
ze wszystkim jest tak że przyrost jakości powyżej pewnego średniego poziomu
jest odwrotnie proporcjonalny do przyrostu ceny.Ludzie doświadczeni więdzą co
kupić żeby nie przepłacić a kupic rzecz dobrą jakościowo. Ludzie uprzejmi
podzielą się tą wiedzą na forum. Ty w moim odczuciu do nich niestety nie
nalezysz ,nie masz nic do powiedzenia merytorycznie w kwestii zadanego
pytania,natomiast pozwalasz sobie na szyderczy ton.Ale ja Ci odpowiem :nie
gotuje,garnki chcialem kupić dla żony,nie znam sie na garnkach dlatego pytam o
opinie na forum ,ale znam sie na różnych innych rzeczach i jesli ktoś pyta i
jestem w stanie pomóc to zawsze chętnie to robię.Widziałem garnki za 60zł i za
6000zł wiec garnki za 400zł nie wydają mi się specjalnie drogie,ale tez nie
chciałbym wyrzucić 400zł w bloto,chciałbym kupic produkt przyzwoity jakościowo
i estetycznie,czyli zrobić udany prezent z którego żona bedzie
zadowolona,kompletnie tez nie interesuje mnie czy zanjomi "wybałuszą oczy" a
na pewno nie wybałusza na garnki za 400zł.pozdrawiam i milego dnia

2. Data: 2008-09-25 00:24:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Sep 2008 23:45:28 +0200, slud napisał(a):

> [...]
> zadowolona,kompletnie tez nie interesuje mnie czy zanjomi "wybałuszą oczy" a
> na pewno nie wybałusza na garnki za 400zł.pozdrawiam i milego dnia

Ja jako żona wolę sobie garnki kupowac sama, tak szczerze mówiąc. Gdyby mi
mąż przyniósł garnki czy obrus w prezencie, toby mnie krew nieco zalała...
bo od niego wolałabym nawet bez prezentu - zwykłe goździki dostać... a po
te gary to moglibyśmy iść razem, żeby mi pomógł nieść, i może trochę też
wybrać, ale nie jako prezent, tylko po prostu jako wspólny zakup do domu.
No sorry :-(((
Więc albo zaproś ją na zakupy ogólnodomowe, albo... kup dobre perfumy,
jeśli chcesz wydac tę kwotę NAPRAWDĘ na prezent dla żony.

--
"(...)Zewszad rozlegaly sie surowe upomnienia:Jestes niczym,zapomnij o
sobie,zyj innymi!Gdym moje Ja po raz czwarty napisal,poczulem sie jak

3. Data: 2008-09-25 04:01:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Więc albo zaproś ją na zakupy ogólnodomowe, albo... kup dobre perfumy,
> jeśli chcesz wydac tę kwotę NAPRAWDĘ na prezent dla żony.

Gdy ona zamknie oczy nie rozpozna starego i podnieci się obcym...
W ten sposób poznasz, że wszystkie są ....., tylko matki są porządne

4. Data: 2008-09-25 10:17:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Sep 2008 06:01:19 +0200, Panslavista napisał(a):

> Gdy ona zamknie oczy nie rozpozna starego i podnieci się obcym...
> W ten sposób poznasz, że wszystkie są ....., tylko matki są porządne

Za chinyludowe nie rozumiem, o co Ci chodzi, a propos tych perfum...

5. Data: 2008-09-25 14:41:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Sep 2008 02:24:55 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> Więc albo zaproś ją na zakupy ogólnodomowe, albo... kup dobre perfumy,
> jeśli chcesz wydac tę kwotę NAPRAWDĘ na prezent dla żony.

...bo z tymi garnkami to tak, jakbyś jej w prezencie kupił ekstra szczotkę
do zamiatania lub superową szczotkę do czyszczenia kibelka... żeby jej się
WAM lepiej służyło...

6. Data: 2008-09-25 16:10:41

Od: "slud" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ok,może sie nieprecyzyjnie wyraziłem,garnki nie sa prezentem okazyjnym ,ale
uzgodnionym zakupem do domu ,ja go finansuje ,żona bedzie używać,dla jasności -
moja żona chce wlasnie garnki!,nie rozumiem co w tym dziwnego, a ja chciałbym
jej kupić garnki przyzwoite.Czy na prawde nikt nie potrafi się wypowiedziec
zgodnie z zadanym pytaniem w watku? Wszyscy mają ogromnie dużo do
powiedzenia ,ale nie na temat,oceniając i wnikając w sprawy o których bladego
pojecia nie mają,szkoda.

7. Data: 2008-09-25 16:36:59

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"slud" <s...@o...pl> wrote in message

To są żarty - a merytorycznie - kup z pokrywami i uchwytami garnków i pokryw
metalowymi, może być potrójne dno, ale lepsze są grubościenne, bo co ci z
grubego dna, gdy jedzenie będzie przypalać się na cienkich jak papier
tandetnych sciankach.

8. Data: 2008-09-25 22:02:07

Od: AW <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

slud pisze:
[ciach]

Ludzie kulturalni nie wycinają w pień cytatu przedmówcy.

>Ludzie uprzejmi
> podzielą się tą wiedzą na forum. Ty w moim odczuciu do nich niestety nie
> nalezysz ,nie masz nic do powiedzenia merytorycznie w kwestii zadanego
> pytania,

Chyba emocje podziałały ci na rozum. Odpowiedziałem ci tak merytorycznie
jak to tylko możliwe.
Widać użyłem zbyt wielu skrótów myślowych za którymi nie podążasz.
Owszem mój post był szyderczy i cieszę się, że skoczyło ci z tego powodu
ciśnienie. Tak miało być.

> [...]
> opinie na forum ,ale znam sie na różnych innych rzeczach i jesli ktoś pyta i
> jestem w stanie pomóc to zawsze chętnie to robię.

No widzisz, trzeba było to napisać od razu. Że chcesz kupić gary dla
żony ale zupełnie nie wiesz co wybrać. Pieprzenie o grubym dnie, stali
chromoniklowej czy też "termostatach" włącza u mnie tryb szyderczy.
Wbrew temu co, być może myślisz, ja również piszę żeby komuś pomóc.
Czasem (taka jest moja teoria) żeby komuś pomóc, trzeba go odrobinkę
wk...wić. Bo nie ma to jak uczyć się na własnych błędach.
Często przyznanie się do niewiedzy daje o wiele lepszy efekt, niż
żonglowanie terminami, które wbijają nam marketoidy (grube dno ...
itd.), takich które w oczach ludzi mających pojęcie o temacie (tu
nieskromnie przyznam, że o gotowaniu mam jakieś pojęcie) czynią z
niektórych głupców.

> [...]
> zadowolona,kompletnie tez nie interesuje mnie czy zanjomi "wybałuszą oczy" a
> na pewno nie wybałusza na garnki za 400zł.pozdrawiam i milego dnia

Powtórzę, rodzaj gara nie ma praktycznie żadnego znaczenia dla efektu
końcowego - czytaj smaku potrawy.
Tak jest w 99% przypadków. Faktycznie, plastikowe uchwyty są niewskazane
jeśli chcesz coś zapiekać, no ale tu trzeba być rzeczywiście zdolnym
inaczej żeby naczynie z takimi uchwytami wkładać np. do piekarnika.
Grubość dna i rodzaj stali ma trzeciorzędne znaczenie. Ważne żeby garnek
łatwo było umyć, a do patelni nic nie przywierało, co do reszty to
musisz ruszyć własną głową.

P.S. I włącz sobie sprawdzanie pisowni - błędy ortograficzne nie
świadczą dobrze o osobie piszącej.

AW

9. Data: 2008-09-26 06:22:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Sep 2008 00:02:07 +0200, AW napisał(a):

> [...]
> Grubość dna i rodzaj stali ma trzeciorzędne znaczenie. Ważne żeby garnek
> łatwo było umyć, a do patelni nic nie przywierało, co do reszty to

Dokładnie!

Ja mam bardzo proste naczynia nierdzewne - różnych marek, wcale nie tych
"wiodących". Każdy garnek kupowałam osobno, bo patrzę na to, czy garnek mi
pasuje kształtem do gotowania danej potrawy oraz objętością - komplet mam
tylko jeden, w którym przydatne jest tylko 50 % garnków, te małe rondelki
są o d. potłuc - nie mam małych dzieci i kaszek nie gotuję. Liczy się
kształt garnka (łatwość manewrowania ręką przy myciu, więc prosty cylinder,
żadne tam beczkowate czy z wrębami), jego brzegów (żeby nie były ostre i
prosto zakończone - wolę takie leciutko wywinięte na zewnątrz i gładkie) i
uchwytów - musi pasowac do mojej dłoni (mam bardzo małe dłonie i np. garnki
z grubymi uchwytami sa dla mnie niewygodne), muszą być cienkie te uchwyty,
no i nie nagrzewać się - to tak w ogóle. Ważne są połączenia uchwytów z
garnkiem - muszą być gładkie, proste w konstrukcji, najlepiej spawane, a w
dużych garnkach dopuszczam dodatkowe wzmocnienie nitem dla bezpieczeństwa,
coby się przy przenoszeniu uchwyt kiedynie urwał i... wiadomo. Uchwyty bez
zbędnych zakamarków, gdzie gromadzi się trudny do usunięcia tłuszcz itp.
No i koniec.
Dno nieważne, ścianki nieważne -jeśli chodzi o grubość. Najbardziej lubie
te garnki całe z cienkiej, nawet giętkiej stali - moje najstarsze,
chińskie. Nigdy nic mi się w nich nie przypala - nosz, mieszać trzeba w
końcu, mieć potrawę na oku. Jak się jest ofermą, to się i w najgrubszym
garze umie przypalić wodę...

10. Data: 2008-09-26 08:03:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chińskie. Nigdy nic mi się w nich nie przypala - nosz, mieszać trzeba w
> końcu, mieć potrawę na oku. Jak się jest ofermą, to się i w najgrubszym

No! No! Tylko bez podjazdów! Cienkie ścianki to tandeta. W takim garnku nie
wolno mieszać - wtedy właśnie się przypala i psuje smak potraw.
A gotuj tu bez zamieszania...

TV LCD 20-22" z mozliwoscia powieszenia na scianie
Ekipa remontowa
Re: garnki
Studio kuchni KUUK
RTV do łazienki