gastroskopia

1. Data: 2001-11-16 20:32:33

Temat: gastroskopia
Od: "Miłosz Jakubowski" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc, chcialem sie od was czegos dowiedziec zwiazanego z gastroskopia, bo
chyba mnie ona czeka, a dokladniej..: czy to boli, czy przy tym sie
wymiotuje,
jak dlugo to trwa ? i czy to rzeczywiscie taka meka ?
z gory dziekuje za odpowiedz
koszykarz

2. Data: 2001-11-16 22:02:52

Temat: Re: gastroskopia
Od: "beata" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłosz Jakubowski" <m...@n...pl> napisał :
> [...]
> wymiotuje,
> jak dlugo to trwa ? i czy to rzeczywiscie taka meka ?

Witaj,
mialam, da sie przezyc. Nie boli wcale- na poczatku psikaja Ci do gardla
sprayem, zeby wlasnie nie bolalo. Nieprzyjemne dosc, bo to rura w gardle i
powietrze w brzuchu, trwa krotko - w sumie nie wiem, ale chyba miedzy 5 a 10
minut. Aha- wazne- naprawde nic nie jedz i nie pij przed tym, bo wtedy
zwymiotujesz - jak jestes na czczo, to najwyzej odbija Ci sie powietrze. :-)

pozdrawiam,
beata
r...@p...wp.pl

3. Data: 2001-11-16 22:08:21

Od: "mt" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłosz Jakubowski" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> z gory dziekuje za odpowiedz
> koszykarz
> mialem to, mozna wytrzymac,trwa to krotko-jakies 45 sek,najgorzej na
poczatku jak jest tzw. przepychanie "rurki" ale serio nic nie boli, ponoc to
lekarze niektorzy znieczulają...
sa gorsze rzeczy, tak wiec idz bez obaw

jac

4. Data: 2001-11-17 06:43:41

Od: Glen Runciter <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 16 Nov 2001 21:32:33 +0100, "Miłosz Jakubowski"
<m...@n...pl> wrote:

>czesc, chcialem sie od was czegos dowiedziec zwiazanego z gastroskopia, bo
>chyba mnie ona czeka, a dokladniej..: czy to boli, czy przy tym sie
>wymiotuje,
Jezeli pojdziesz do doswiadczonego lekarza to nic nie boli i nie
bedziesz wymiotowal
>jak dlugo to trwa ? i czy to rzeczywiscie taka meka ?
W moim przypadku bez pobierania wycinkow blony (bo jak sie okazalo
nie bylo takiej potrzeby czego i Tobie zycze) 5 min od wejscia do
gabinetu do wyjscia - o wlasnych nogach rzecz jasna :). Nie bylo
przyjemnie ale jak bedziesz miarowo oddychac w trakcie to na pewno
do zniesienia.
>z gory dziekuje za odpowiedz
>koszykarz

Dodam, ze 6 lat trwalo zanim sie zdecydowalem i naprawde bardzo sie
obawialem. Ale za to teraz mam duzy spokoj i komfort wiec warto.

Zycze duzo zdrowia

Marcin

5. Data: 2001-11-17 08:28:40

Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłosz Jakubowski napisał(a) w wiadomości: <9t3t5d$c8i$1@news.tpi.pl>...
> [...]
>wymiotuje,
>jak dlugo to trwa ? i czy to rzeczywiscie taka meka ?

Mialem robiona gastroskopie. Nic przyjemnego,
da sie przezyc, ale bedziesz sie czul jak bury osiol
po tym badaniu. Meka trwa do kilku minut.

6. Data: 2001-11-17 10:49:13

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Miłosz Jakubowski" <m...@n...pl> wrote in message
> [...]
> wymiotuje,
> jak dlugo to trwa ? i czy to rzeczywiscie taka meka ?

Wyobraz sobie 5 min. objawow anginy, a potem (po badaniu) pol godziny
objawow lekkiego przeziebienia, bo pewnie mniej wiecej tak odbierzesz ten
problem na poziomie gardla. Natomiast nawet nie proboj przechodzic tego w
jakiejs niesprawdzonej placowce publicznej sluzby zdrowia, gdzie nikogo nie
obchodzi, jak sie czujesz. Bardzo wazne jest bowiem, zeby ktos Ci przez caly
czas mowil, co teraz bedziesz czul, bo inaczej nie wiesz, czy Twoje objawy
sa normalne, czy akurat tym razem lekarz zrobil cos nie tak.
Pozdrawiam,
Marta

7. Data: 2001-11-17 11:14:04

Od: "grzes" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

panendoskopie mialem robiona 5 razy...wszystko zalezy od lekarza, jesli jest
niecierpliwy, a masz problem z przelknieciem endoskopu to...przelyk jednak
moze bolec
najwazniejsze to spokoj i miarowe oddychanie...staraj sie myslec o
czymkolwiek, tylko nie o tym co dzieje sie wokol ciebie
badania mialem robione ladnych pare lat temu, wiec jest nadzieja ze teraz
sprzet i podejscie personelu lepsze
z badania wyjdziesz jako najszczesliwszy czlowiek na ziemi:)))

pozdrawiam

grzess

8. Data: 2001-11-18 18:54:00

Od: "LoozeR" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie pekaj. Mialem to robione i nie jest to nic strasznego. Po prostu
nieprzyjemne i tyle. Zadna meka tylko lekki dyskomfort bo w koncu plastikowa
rurka w przelyku to nie jest naturalna sytuacja :-) Nie masz sie czego
obawiac. Z tego co pamietam to 5 godzin przed badaniem nie wolno jesc ani
pic - dzieki temu co najwyzej zaplujesz sie jak dziecko (tak jak ja) a nie
zwymiotujesz. Lekarz, ktory przeprowadzal to badanie zapewnial mnie, ze na
studiach on i wszyscy inni studenci musieli sami to przejsc to badanie
(oczywiscie w roli "pacjenta") wiec nie bylo mu to zupelnie obce.
W moim przypadku badanie wygladalo w ten sposob, ze najpierw dostalem do ust
taki plastikowy pierscien zeby odruchowo nie zaciskac zebow, polozono mnie
na lewym boku a potem delikatnie wsuwano mi ta rurke. Jak dla mnie
problemem, aczkolwiek niewielkim, bylo tylko poczatkowe "polkniecie" tej
rurki. Potem juz bylo niezle, nawet nie czulem, czy lekarz mi ta rurke wsuwa
czy wysuwa z przelyku. Jeszcze raz powtorze - nie ma sie czego bac.

Powodzenia

9. Data: 2001-11-20 16:33:23

Od: "Miłosz Jakubowski" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

podczas tego badanka oddycha sie przez nos czy usta ?

Użytkownik LoozeR <l...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9t90ni$t4c$...@n...tpi.pl...

10. Data: 2001-11-21 12:48:11

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wymiotuje,
> jak dlugo to trwa ? i czy to rzeczywiscie taka meka ?

Mialem robiona. Plabowanie zeba jest bardziej meczace
adas

bole kosci a choroby laryngologiczne
Plastyka sciegna Achillesa
stany podgorączkowe