gaz a prąd

1. Data: 2005-04-20 06:52:46

Temat: gaz a prąd
Od: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

czy korzystanie z kuchenek i piekarników elektrycznych jest dużo droższe od
ich odpowiedników na gaz???

pytanie może i trochę banalne, ale po "przebojach" z gazownią zastanawiam
się nad likwidacją przyłącza gazowego.
czy ktoś z Was spotkał się z tym żeby na wymianę starej instalacji gazowej w
lokalu od licznika do kuchenki na nową miedzianą trzeba było robić projekt i
uzgadniać go w "kilku" urzedach?????? za wszystko oczywiście słono płacąc
(ok. 3 tys)

zdesperowany
Michał

2. Data: 2005-04-20 07:09:35

Temat: Re: gaz a prąd
Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 20 Apr 2005, Michał Zdziarski wrote:

> czy korzystanie z kuchenek i piekarników elektrycznych jest dużo droższe od
> ich odpowiedników na gaz??

Nie.

> uzgadniać go w "kilku" urzedach?????? za wszystko oczywiście słono płacąc
> (ok. 3 tys)

Za 3 tysiące kupisz kuchenkę elektryczną i pokryjesz różnicę w cenie co
najmniej przez kilkanaście lat.

Pozdrawiam,

Alojzy

3. Data: 2005-04-20 10:22:44

Od: crisp <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz W. Fedorynski napisał(a):

> Nie.
???
Na jakiej podsatwie tak twierdzisz? Gaz jest caly czas duzo, duzo tanszy
niz prad

ja dogadalem sie z gazownikiem, ktory przerobil mi cala instalacje bez
zadnego projektu i koszty nie byly az tak wysokie.

--
crisp

4. Data: 2005-04-20 10:42:09

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

crisp napisał(a):
> Grzegorz W. Fedorynski napisał(a):

> ???
> Na jakiej podsatwie tak twierdzisz? Gaz jest caly czas duzo, duzo tanszy
> niz prad

Nie wiem, na jakiej podstawie twierdzi przedpisca, ale ja za prad (nie
mam gazu, kuchenka elektryczna) place mniej niz np. rodzice czy
tesciowie w sumie za gaz i prad.

th.

5. Data: 2005-04-20 10:58:11

Od: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja dogadalem sie z gazownikiem, ktory przerobil mi cala instalacje bez
> zadnego projektu i koszty nie byly az tak wysokie.

rozmawiałem z inspektorem z gazowni, który trzyma się ścisle przepisów.
w praktyce wygląda to tak że każdy robi jak chce, tylko jak coś się stanie
(...) to tylko można pomarzyć o zwrocie kasy z ubez

u mnie jest o tyle niedobrze, że za dwa lata mają wymianiać instalację w
całym budynku, wówczas na odbiór przyjdzie właśnie ten inspektor z którym
rozmawiałem :((

6. Data: 2005-04-20 11:05:18

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 20 Apr 2005, crisp wrote:

> ???
> Na jakiej podsatwie tak twierdzisz? Gaz jest caly czas duzo, duzo tanszy
> niz prad

Do tego dochodzą koszty stałe, w przypadku używania gazu tylko do
gotowania znacznie wyższe, niż opłata za zużycie gazu.

Nie napisałem poza tym, że będzie taniej, tylko że nie będzie dużo drożej.
Bo nie będzie.

Pozdrawiam,

Alojzy

7. Data: 2005-04-20 20:42:14

Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli wrote:
> Nie wiem, na jakiej podstawie twierdzi przedpisca, ale ja za prad (nie
> mam gazu, kuchenka elektryczna) place mniej niz np. rodzice czy
> tesciowie w sumie za gaz i prad.

Ale czy tak samo używacie kuchni? Bo jeśli jedna osoba gotuje tylko
wodę na herbatę a inna/inni gotują codziennie obiad dla 5 osób to
różnica będzie w opłatach za samo grzanie, nie mówiąc już o ogrzewaniu
pradem/gazem wody, oświetleniu itp. więc takie porównanie jest nic niewarte.

--
Filip.----------------------------------------------
----------------

8. Data: 2005-04-21 06:19:07

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja płaciłem średnio 90 zł za gaz (ciepła woda i kuchenka) i 150 za prąd za
całą chałupę. Po zamianie kuchni z gazowej na elektryczną płacę 60 zł za gaz
i prawie 300 za prąd. Gotuje sie i grzeje tak samo ale drożej.
JAck

9. Data: 2005-04-21 07:20:43

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 21 Apr 2005, Jacek wrote:

> Ja płaciłem średnio 90 zł za gaz (ciepła woda i kuchenka) i 150 za prąd za
> całą chałupę. Po zamianie kuchni z gazowej na elektryczną płacę 60 zł za gaz
> i prawie 300 za prąd. Gotuje sie i grzeje tak samo ale drożej.

Gotujesz nonstop 10 godzin dziennie?

Pozdrawiam,

Alojzy

10. Data: 2005-04-21 08:59:37

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:
> [...]
> prąd za całą chałupę. Po zamianie kuchni z gazowej na elektryczną
> płacę 60 zł za gaz i prawie 300 za prąd. Gotuje sie i grzeje tak samo

Z tego co napisałeś wynika, że zużycie prądu wzrosło Ci o kilkanaście kWh
dziennie! Zatem rada dla Michała Zdziarskiego. Jeżeli, tak jak Jacek,
prowadzisz małą rodzinną knajpkę, zostań przy gazie ;->

gdzie zakupic panele korkowe na podloge?
Zarzadce nieruchomosci poszukiwany
elektryczne okapy kuchenne z podlączeniem do komina w nowym budownictwie zabronione?
Dodatkowe uszczelnienie podłączenia gazu?
remont dachu i przyłącza prądu