gen blc a1

1. Data: 2002-12-10 19:25:16

Temat: gen blc a1
Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Biore tabletki i mam 22 latka, a w związku z szumem jaki się zrobił wokół
sprawy tego genu tzn. BLC A1, mam pytanko czy ktoś wie gdzie można wykonać
badania na jego posiadanie i czy to polega na pobraniu krwi czy na czym?

2. Data: 2002-12-10 21:42:49

Temat: Re: gen blc a1
Od: "becisko" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> badania na jego posiadanie i czy to polega na pobraniu krwi czy na czym?

Czy chodzi ci o ten gen ktory moze spowodowac raka piersi???
ten gen ktory tabletki moga pobudzac i powodowac zwiekszone ryzyko
zachorowania???
bo tez cos o tym slyszalam tylko nie wiem jak to sie fachowo nazywa i czy o
to ci chodzi.
jezeli tak to tez mnie zmartwil ten szum i takze poszukuje wiadomosci na
temat tych badan zwlaszcza ze jestem w grupie ryzyka...

3. Data: 2002-12-10 21:43:27

Od: "becisko" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2002-12-11 17:36:30

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jezeli tak to tez mnie zmartwil ten szum i takze poszukuje wiadomosci na
> temat tych badan zwlaszcza ze jestem w grupie ryzyka...

na pewno robią to na terenie zachodniopomorskiej kasy chorych.

Asmira

5. Data: 2002-12-16 11:29:30

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jezeli tak to tez mnie zmartwil ten szum i takze poszukuje wiadomosci na
> temat tych badan zwlaszcza ze jestem w grupie ryzyka...

Tak właśnie o ten gen mi chodzi. Chciałabym się przebadać i nie wiem gdzie.

6. Data: 2002-12-16 11:53:14

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak właśnie o ten gen mi chodzi. Chciałabym się przebadać i nie wiem gdzie.
W Galicji Krakow, Grzegorzecka 16, Patomorfologia. Tez AM Szczecin, ale tam
adresu Ci nie podam. prof. Liberski w kazdym razie jak sie nie myle. Tenze
zdaje sie grasuje tez w Lodzi, ale gdzie nie wiem. Przypuszczam ze we W-wie
tez. Zadzwonilbym do Ins. Onkologii na Roentgetna.
Natomiast cytujac komentarz do wyniku 'ujemny wynik badania na BRCA-1 nie moze
sklaniac do zaprzestania badan profilaktycznych w kierunku raka sutka'. Po
pierwsze wiarygodnosc nigdy nie jest 100%, po drugie nie wszytkie raki rodzinne
zaleza od BRCA, a po trzecie ryzyko sporadycznego nowotworu pozostaje takie jak
populacyjne.

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

7. Data: 2002-12-16 12:49:03

Temat: Odp: gen blc a1
Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najprościej chyba zadzwonić do najbliższego szpitala onkologicznego i tam
zapytać. Na pewno będą wiedzieć.
Wynik prawidłowy i tak nie da Ci pewności, że nigdy nie dostaniesz raka.
Będziesz jedynie wiedzieć, czy w tej chwili wszystko jest w porządku.
Zastanawiam się czy mamy na myśli ten sam gen ;-)
Ja słyszałam o genach BRCA1 i BRCA2. Przy zespole dziedzicznego raka piersi
te geny mają wady.
Nikt tutaj na grupie nie odpowie Ci na pytanie, czy pigułki mogą się
przyczynić do powstania raka. Przecież nie zostało to do końca poznane.
Lekarze nie mają jednego (wspólnego) zdania na ten temat.
Ja zrezygnowałam z pigułek kiedy się dowiedziałam, że w mojej rodzinie jedna
kobieta zmarła właśnie na raka piersi. Wolę nie ryzykować.
Chyba powinnaś sama podjąć decyzję, a wcześniej dobrze się nad tym
zastanowić :-)
Kasia

Jeszcze raz: Gdzie szukac pracy/stazu ?
nierowne zrenice
Ca125
klebsiella pneumoniae - jak sie jej pozbyc?????
czy możecie polecić dobrego pediatrę, który przyjedzie do domu? - Chorzów