głęboka studnia

1. Data: 2008-07-25 08:55:29

Temat: głęboka studnia
Od: m <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam studnie ok 4 m do dna. Wszystko było by fajnie gdyby nie fakt, że
dno studni
jest strasznie zamulone i teraz kiedy pobieram z niego wodę (wiadro na
sznurku)
przy niskim poziomie ciągne również cały syf z dołu. Czy macie jakieś
sposoby na
odmulenie tak głębokiej studni ?
Nie posiadam tam prądu.

2. Data: 2008-07-25 09:30:51

Temat: Re: głęboka studnia
Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"m" wrote...
> Czy macie jakieś sposoby na
> odmulenie tak głębokiej studni ?

Sam się za to nie bierz, tym bardziej, że:

> Nie posiadam tam prądu.

Zawołaj fachowca od studni, nie znam tej studni, ale pewnie trzeba
wybrać muł albo wybrać i dołożyć jeden krąg.
Jakbyś miał prąd to sprawa prosta, ale też raczej dla fachowca.
A.

3. Data: 2008-07-25 09:49:11

Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

m wrote:
> [...]
> sznurku)
> przy niskim poziomie ciągne również cały syf z dołu. Czy macie jakieś

Witam,

Ja swoją studnię tylko że troszkę płytszą normalnie czyściłem wybierając
całą wodę za pomocy pompy i pozniej szlam wiaderkiem z dna, oczywiście
siedziałem w studni. Przy szybkim odbieraniu wiader przez drugą osobę udało
mi się nie "utopić" ;) Ważne jest nie wybierać za głęboko bo studnia zacznie
osiadać. U mnie jeszcze na dodatek ziemia znajdująca sie wokoło studni
zaczęła się obsypywać przy zewnętrznych scianach kręgów i dostawała się do
środka.

Pozdrawiam Gejzero

4. Data: 2008-07-25 10:37:48

Od: "mz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

DO studni nie wiejde na wąska jest

5. Data: 2008-07-25 10:45:02

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> DO studni nie wiejde na wąska jest

Wybierz wodę wiadrem, a błoto przy pomocy plastykowej rury z klapką.
Taką rurą kupioną w hurtowni elektrycznej zrobiłem w twardej glinie
dziurę w ziemi, na głębokość 6m. Wsadziłem tam rurę średnicy 200 mmm
i mam z tej studni trzy razy dziennie beczkę wody.Do łączenia rur stosowałewm
zużyte tuby po silikonie.
mirzan

6. Data: 2008-07-25 12:52:46

Od: "mz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i mam z tej studni trzy razy dziennie beczkę wody.Do łączenia rur stosowałewm

Jak ta rura wygląda ?

7. Data: 2008-07-25 17:40:46

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jak ta rura wygląda ?

Jest biała. A jeśli chodzi Ci o średnicę, to obejrzyj tubę po silikonie.
Mirzan

8. Data: 2008-07-26 06:01:39

Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mz wrote:
> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

A ta rura 200mm była łączona czy miałeś całe 6 metrów ? Jeżeli łączona to
jak się zachowuje to łączenie podczas wsuwania w ziemię, nie zaciera się to
?
Pytam bo zamierzam do przyszłej wiosny wykopać sobie studnie o troszkę
większej wydajności z kręgów albo kilka takich otworów z rurami wbitymi w
grunt i z takiego zestawu studni ciągnąć wodę "równolegle". Ale druga sprawa
nie wiem czy przy kilku takich otworach nie spowoduję zbyt dużego przepływu
wód między warstwami wodonośnymi i w konsekwencji jakiejś migracji wody na
większe głębokości

Gejzero

9. Data: 2008-07-26 10:26:36

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ta rura 200mm była łączona czy miałeś całe 6 metrów ?

Ta rura 200 była w jednym kawałku.Trochę ciężka, ale chytrymi sposobami dała
się postawić i wpuscić do dziury wypałnionej wodą.Dziura z ziemi była w glinie.
Obok dziury, czyli już studni wygrzebałem dołek, pompa trzy razy na dobę
pompuje do dołka i mam naraz kilkaset litrów wody.
Pozdrawiam. Mirzan

10. Data: 2008-07-26 11:01:42

Od: "Mirosław Kowalczyk" <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dziurę w ziemi, na głębokość 6m. Wsadziłem tam rurę średnicy 200 mmm
> i mam z tej studni trzy razy dziennie beczkę wody.Do łączenia rur

Interesujące... Ale co to jest "plastykowa rura z klapką". I jak się ma
średnica rury 200 mmm do średnicy zużytej tuby po silikonie ?

pozdrawiam
Mirek

Co sie dzieje z grupą ?
nalewka z wiśni - jak zrobić