glupi jaś

1. Data: 2004-10-10 20:08:27

Temat: glupi jaś
Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja sie nazywa leka, popularnie zwany glupim jasiem? to jest lek
uspokajajacy? czy podaje sie go tylko dozylnie?

2. Data: 2004-10-10 20:32:20

Temat: Re: glupi jaś
Od: "ZbyszekS" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:ckc4ro$1bs5$1@mamut1.aster.pl...
> ja sie nazywa leka, popularnie zwany glupim jasiem? to jest lek
> uspokajajacy? czy podaje sie go tylko dozylnie?
>
> Dolargan - albo coś podobnie - nie jestem lekarzem .
Z.

3. Data: 2004-10-10 21:01:03

Od: scream <s...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ruua napisał:
> ja sie nazywa leka, popularnie zwany glupim jasiem? to jest lek
> uspokajajacy? czy podaje sie go tylko dozylnie?

Nazywa się to Midazolam, podaje się domięśniowo lub dożylnie (w
zależności od efektu jaki ma przynieść), dawka jest różna w zależności
od masy ciała. Działa uspokajająco, nasennie, zwiotcza mięśnie, ma
działanie przeciwlękowe i przeciwdrgawkowe.

--
best regards,
scream (at)w.pl

4. Data: 2004-10-10 21:18:32

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> od masy ciała. Działa uspokajająco, nasennie, zwiotcza mięśnie, ma
> działanie przeciwlękowe i przeciwdrgawkowe.

a czy takie dzialanie ma tez dolargan?

5. Data: 2004-10-10 22:30:16

Od: scream <s...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ruua napisał:
> a czy takie dzialanie ma tez dolargan?

Nie, co innego lek uspokajający a co innego morfinopodobny lek
przeciwbólowy...

6. Data: 2004-10-11 13:42:41

Od: Tomek Jarzynka <t...@z...tlen.net> szukaj wiadomości tego autora

scream wrote:

> [...]
> od masy ciała. Działa uspokajająco, nasennie, zwiotcza mięśnie, ma
> działanie przeciwlękowe i przeciwdrgawkowe.

Nazwa "glupi jas" jest dosc ogolna, przewaznie jest to
jakas kombinacja srodkow wziewnych i podawanych dozylnie,
np. wlasnie midazolam albo thiopental + podtlenek azotu,
albo jakis opioid.

Nawiasem mowiac, midazolam podaje sie tez doustnie jako
premedykacje np. przed narkoza fentanylowa.

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee(a-t)kadu(d-o-t)net

"Niewiara i ateizm są stanem nienormalnym człowieka. (Józef Glemp; tak, to
miało być śmieszne)"

nadmierne pocenie i klucie serca
Angina?
starosc nie mlodosc;)