glutaminian sodu - Na czym polega szkodliwa działanie

1. Data: 2003-04-18 23:16:54

Temat: glutaminian sodu - Na czym polega szkodliwa działanie
Od: j...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

glutaminian sodu - Na czym polega szkodliwa działanie
W książce : Biologiczne mechanizmy zachowania" prof. Jerzego Strojnowskiego KUL
1992 znalazłem tekst:"Natomiast ostatnio dowiedziono, że podawanie w pokarmach
glutaminianu sodowego uszkadza układ nerwowy zwierząt laboratoryjnych,
szczególnie młodych. Tymczasem środek ten bywa stosowany jako przyprawa
poprawiająca smak potraw. W Stanach Zjednoczonych od 1978 roku zakazano
dodawania tej substancji do potraw przeznaczonych dla dzieci."

Na czym polega szkodliwa działanie na organizm ludzki związku dostarczonego w
pożywieniu ?

Jan

2. Data: 2003-04-19 04:11:08

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

były badania mówiące o uszkodzeniu wzroku przez glutaminian

3. Data: 2003-04-19 09:32:32

Od: "WiseMan" <w...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> były badania mówiące o uszkodzeniu wzroku przez glutaminian

Jesli tak to dlaczego dopuszcza sie jego stosowanie??

--
Wise Man
Nie ponosze odpowiedzialnosci

4. Data: 2003-04-19 12:48:52

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

papierosy też szkodą a są legalne....

5. Data: 2003-04-19 15:28:08

Od: "WiseMan" <w...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> papierosy też szkodą a są legalne....

Papierosy to wybor dowolny i tylko idiota zaczyna palic.
A kupujac zywnosc, nawet w restauracji cos jedzac nie wiemy co tam jest.
Mozna czytac ulotki ale czy oni tam zawsze pisza prawde?! Czy nie mozna by
bylo ograniczac takich srodkow? I tak kupny syf trzeba doprawiac wiec niech
nie wsypuja za mnie czegos do jedzenia.
BTW gdzie jest wykaz nazw ktore kryja sie pod Exxx.

6. Data: 2003-04-21 07:34:44

Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> BTW gdzie jest wykaz nazw ktore kryja sie pod Exxx.

Gdzie się kryją, nie pamiętam, ale wysyłam Ci na priva jako word.doc.

Jasiek
a...@p...onet.pl

7. Data: 2003-04-21 11:00:02

Od: "WiseMan" <w...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie się kryją, nie pamiętam, ale wysyłam Ci na priva jako word.doc.

Jeszcze nie doszlo?!
wise-man [at] wp.pl
Mam nadzieje ze usunales bezspamu ;)

8. Data: 2003-05-04 23:04:54

Od: "persifler" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2003-05-05 11:45:21

Od: "WiseMan" <w...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alkohol tez bym zakazal.
To jedna z glownych przyczyn rozkladu polskiego spoleczenstwa od stuleci.

10. Data: 2003-05-05 13:53:11

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:b95it4$om8$1@atlantis.news.tpi.pl tako rzecze WiseMan

> Alkohol tez bym zakazal.
Już próbowali, powstało sporo fortun jak i książek i filmów na ten
temat. Chesz powtórki? Nie lepiej pójść do wypożyczalni kaset?

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

Ankieta - wielka prosba
Ankieta - wielka prośba
Problem ze stawem kolanowym
cytomegalia