gofry takie jak nad morzem ma ktos przepis?

1. Data: 2004-07-27 10:32:37

Temat: gofry takie jak nad morzem ma ktos przepis?
Od: "marqzik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej... kolega marudzi ze mu bardzo gofry nad morzem smakowały i kupił nawet
gofrownice....!!!
tylko chcialby przepis na takie ciasto zeby bylo jak najlepsze...
bo z nalesnikowo - racuchowego mowi ze wyszlo mu ale do niczego ;)
czekamy z koega (sam jestem ciekaw moze zaprosi na gofry)

1. Data: 2004-07-27 10:43:32

Temat: Re: gofry takie jak nad morzem ma ktos przepis?
Od: f...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo z nalesnikowo - racuchowego mowi ze wyszlo mu ale do niczego ;)
> czekamy z koega (sam jestem ciekaw moze zaprosi na gofry)

to nie zalezy tylko od ciasta jakie wyjda gofry :) aczkolwiek wazne jest
zeby bylo nieco gesciejsze niz na nalesniki czy racuchy ...
a to glownie zalezy od gofrownicy jaka ma kolega :) bo te zwykle w
sprzedazy do uzytku domowego nie daja takich walorow smakowych jak te
zakupione np nad morzem... sa zupelnie inne mam gofrownice robilam
ciasta na rozne sposoby ale to juz nie to samo....
wazne tez jest by nie wylewac za duzo ciasta na forme gofrownicy bo gofry
sa wtedy jakby zbite ( ciasto nie moze sie wylewac po zamknieciu
maszyny ) one i tak nieco rosna pod wplywem temperatury i jak jest mniej
ciasta jest szansa ze beda pulchniejsze , a i z temperatura by nie
przesadzac tak na poczatku najlepiej dac na umiarkowanie bo beda
bardzo suche

1. Data: 2004-07-27 14:26:49

Od: "eM eL" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

marqzik <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> bo z nalesnikowo - racuchowego mowi ze wyszlo mu ale do niczego ;)
> czekamy z koega (sam jestem ciekaw moze zaprosi na gofry)

W lepszych delikatesach w PL mozna kupic "Bisquick" - to gotowa mieszanka.
A jak juz tam bedziesz to kup syrop klonowy - znakomity do gofrow!

2 szklanki Bisquick
1 1/3 szklanki mleka
1 cale jajko
2 lyzki oleju (byle nie rzepakowego...)

Nalezy to wymieszac ALE TYLKO DO MOMNENTU KIEDY SKLADNIKI SIE WYMIESZAJA.
Moga byc grudki. Jesli za dobrze wymieszasz to gofry beda zbite i do d...

Gofrownice nalezy dobrze rozgrzac (wlaczyc, zamknac i poczekac kilka cykli
wlaczenia/wylaczenia. Troche ciasta nalac na goraca gofrownice,
rozprowadzic, zamknac i poczekac dwa cykle wlaczenia/wylaczenia (tutaj
nalezy poeksperymentowac.)

1. Data: 2004-07-27 16:30:50

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo z nalesnikowo - racuchowego mowi ze wyszlo mu ale do niczego ;)
> czekamy z koega (sam jestem ciekaw moze zaprosi na gofry)

Mam informacje z pierwszej ręki ( od sprzedawcy gofrów z nad morza) . Kupują
gotowy proszek w hurtowni spożywczej, dodają wodę, i ...... to wszystko. Smażą
i sprzedają jeszcze ciepłe. Tak więc Twój kolega powinien wykonać telefon do
najbliżej hurtowni, i.......już! :-) Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-07-27 17:07:10

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aretkka napisał:

> [...]
> i sprzedają jeszcze ciepłe. Tak więc Twój kolega powinien wykonać telefon do
> najbliżej hurtowni, i.......już! :-) Pozdrawiam Areta

Gdzie ten kolega pracuje? zebysmy wiedzieli, gdzie nie kupowac tych gofrow.
Ech, pisalam tu juz nie raz i jeszcze raz napisze, imho duzo daje
odrobina smietany. Wiadomosc w pierwszej reki, bo takie gofry
sprzedawalam :) Reszta skladnikow calkowicie naturalna - jajka, maka,
cukier, bez zadnych gotowych dodatkow, o ile pamietam, to jeszcze cukier
waniliowy i ciut proszku do pieczenia.

Th.

1. Data: 2004-07-27 17:28:46

Od: "kaTaRzYnA" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marqzik" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> bo z nalesnikowo - racuchowego mowi ze wyszlo mu ale do niczego ;)
> czekamy z koega (sam jestem ciekaw moze zaprosi na gofry)
takie jak nad morzem to pewnie nie wyjda ale najlepsze co udało mi się
osiagnąc to gofry nie z mleka ale z maslanki.

1. Data: 2004-07-27 18:31:46

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprzedawalam :) Reszta skladnikow calkowicie naturalna - jajka, maka,
> cukier, bez zadnych gotowych dodatkow, o ile pamietam, to jeszcze cukier

Biję się w piersi ( no patrzę, wcale nie takie małe, ale kurcze mogłyby byc
większe;-))) nie gniewaj się ale Ci nie powiem. Jak piszesz, to rzadko kto
się "bawi" tak jak Ty. Chociaż pytanie, co jest w tym proszku? Pewnie mąka,
pewnie spulchniacze, pewnia jaja w proszku, pewnie mleko w proszku- ...więc
tak jakby naturalne, tylko......ususzone, mein Got, sama nie wierzę w to co
piszę.:-(. No, dobra już gadam: rewir koszalińskiego, bo to nie tylko on, ale
jeszcze Jego mamuśka, i ...ktoś tam , i...ktoś tam:-(. Areta:-(

1. Data: 2004-07-27 19:57:00

Od: f...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprzedawalam :) Reszta skladnikow calkowicie naturalna - jajka, maka,
> cukier, bez zadnych gotowych dodatkow, o ile pamietam, to jeszcze cukier

jedyna madra odpowiedz bez jakis tam ceregieli :]

1. Data: 2004-07-28 05:35:32

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupują
> Smażą
> do

> jedyna  madra odpowiedz bez  jakis tam ceregieli :]
>

> --

"Reszta składników całkowicie naturalna..........."
Tyle tylko, że te czasy się nie wrócą :-(, naturalne jaja !, a wymogi
unijne..., a salmonella....., a kafelki na suficie.......
Areta ( nieprzepadająca za deserem w postaci gofrów)

1. Data: 2004-07-28 09:01:06

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aretkka wrote:

> [...]
> unijne..., a salmonella....., a kafelki na suficie.......
> Areta ( nieprzepadająca za deserem w postaci gofrów)

Kafelki byly, jaja przechowywane tak, jak sobie zyczyl sanepid (z dala od
produktow, ktore spozywa sie na surowo), a gofry sie smazy, wiec problem salmonelli
w nich odpada ;)
No to jeszcze: lody tez robili sami ;) z prawdziwej smietany, jedynie mleko i jaja
w proszku :)
Ogolnie, tak czystych (no wiecie, o co mi chodzi) ludzi, jak ci wlasciciele jeszcze
w zyciu nie spotkalam i dlatego nie boje sie teraz u nich cokolwiek kupowac, bo
wiem, ze jest tam czysto i zgodnie z przepisami i ludzkim rozsadkiem.
Ech, jak sobie przypomne te kolejki, ludziska stali po pol godziny, a czasami i
wiecej, zeby gofra kupic :)
Th.

Czarna rzodkiew
nalewka truskawkowa-pytanie
pzasta z czarnych oliwek-do czego?
pomysły na kompot
Po zeberkach - salatka z burakow z serem feta