gołąbki ?

1. Data: 2004-08-18 12:48:50

Temat: gołąbki ?
Od: "Dorcia" <d...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Słyszałam coś na temat "gołąbków" z siekaną kapustą.To właściwie nie gołąbki
tylko kotlety wymieszane z posiekaną kapustą i zapiekane w piekarniku.
Czy ktoś z grupy ma może przepis na coś takiego ?

pozdr,dorcia

1. Data: 2004-08-18 13:13:44

Temat: Re: gołąbki ?
Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

pogooglaj pod hasłem "leniwe gołąbki"

pozdrawiam

Jini- łakomczuch ;-)

1. Data: 2004-08-18 13:50:25

Od: "Dorcia" <d...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jini" <j...@i...pl> napisał w wiadomości > pogooglaj pod
hasłem "leniwe gołąbki"

co prawda nie pod "leniwe" ale znalazłam, dzięki !

pozdr,dorcia

1. Data: 2004-08-18 16:49:40

Od: "Osika" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A mogłabyś mi podać ten przepis??
Chętnie też zrobię :)

Osika
--
Pozdrówka Osika
o...@g...pl

1. Data: 2004-08-19 06:45:48

Od: "Dorcia" <d...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osika" <o...@g...pl> napisał w
> A mogłabyś mi podać ten przepis??
> Chętnie też zrobię :)

proszę bardzo :

"Witam ostanio proponowałem wam sałatke po grecku inaczej dzis chciałbym
podzielić się z wami przepisem na pyszne gołabki
Składniki
1.2 kg mielonego mięska łopatki lub karkówki
2 jajka surowe
2 cebule srednie zszatkowac i podsmażyć i ostudzić
3 woreczki ryżu ugotowac na pół twardo i ostudzić
1 kostku rosołku winiary lub podobnego
sól ,pieprz do smaku
średniej wiekości głowka kapusty włoskiej trzeba ja bardzo drobno zszatkować
To wszystko należy wymieszac łacznie z kapustą (tak własnie z poszatkowana
kapusta ) i z powstałej masy uformowac cos na kształt gołąbków nie
zawijamy w żadne liście
Następnie powstałe gołąbki obsmażamy na patelni na oleju z obydwu stron ,gdy
już mamy obsmazone wszystkie
układamy je w rondlu zalewamy woda i wstawiamy je do piekarnika ,gdy zacznie
nam woda wrzeć dodajemy 1 rosołek i to wszystko sprawdzajac co jakiś czas
czy kawałeczki kapusty sa już miękie.Następnie wyciągamy gołąbki i do
pozostałego rosołku dodajemy przecier i zasmażke i mamy pyszny sosik ."

pozdr,dorcia

1. Data: 2004-08-19 13:12:22

Od: "Kasia C" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem pewna, że Wasze"leniwe gołąbki" są pyszne, ale ja już kiedyś
podawałam podobny na danie lżejsze i delikatniejsze ;)
1. nie smażę cebuli
2. nie używam rosołku
3. zamiast ryżu dospypuję kaszy manny, żeby mięsko złapało odpowiednią
konsystencję

uformowane kotleciki układam ścisło w płaskim garnku, zalewam sosem
przygotowanym: fix knorr spaghetti+szklanka wody, uzupełniam wodą żeby
przykryło kotleciki, gotuję średnio szybko ok 45 min!!

Myślę, że trochę bardziej przypominają oryginalne gołąbki i są troszkę
bardziej leniwe ;)

Smacznego!!

masala dosa - strączkowe inaczej
swieze surowe ryby - gdzie kupic w w-wie?
coś z beszamelem
grzyby suszone
wisnie pasteryzowane - jak?