Sernik na zimno

1. Data: 2001-10-04 18:45:31

Temat: Sernik na zimno
Od: "Sylwia & Jurek" <e...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, ze to pewnie bylo i to nawet niedawno, ale czy ktos moglby podac
sprawdzony przepis na ow sernik. Uwielbiam, ale ciagle wychodzi mi nie taki
jak trzeba. Zagubil mi sie przepis i teraz ciagle eksperymentuje - czego
owocem jest dzisiejszy wyrob "niezsiadniety" do konca. Wiecie jak sie cos
takiego je, prawda? Chcialabym (najchetniej), zeby byl z serka homogeniz..
No i tak mialam w dzisiejszym przepisie, ale bylo napisane 3 serki i nie
wiedzialam jakiej wielkosci. Dlatego wyszedl taki jaki wyszedl. Blagam
poratujcie .

Pozdrawiam
Sylwia z chetka na sernik na zimno

1. Data: 2001-10-05 06:07:36

Temat: Re: Sernik na zimno
Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hehe:-)) Ja już jestem maniaczką sernika na zimno:-)
Podam Ci przepis mojej szwagierki. Też robiłam wiele prób i tylko ten mi
wyszedł :-)))
-Kostka rozpuszczonego, ostudzonego masła
-niecała szklanka cukru
-4 żółtka
-3serki homo (to są takie najzwyklejsze serki mają bodajże 150g ale ręki nie
dam sobie uciąć), najlepiej waniliowe- albo dodać cukier waniliowy
-torebeczka żelatyny (rozpuścić w gorącej wodzie (1/3 szklanki) poczekać aż
ostygnie, ale wyczuj moment żeby się nie zsiadła)
-herbatniki na spód
-galaretka na wierzch

Z żółtek i cukru ukręcić kogel-mogel, wlać masło, domieszać do tego serki,
żelatynę (ja daję troszkę mniej żelatyny (pół łyżeczki mniej) za to dokładam
jeszcze jakąś kolorową galaretę np. brzoskwiniową żeby kolor był
ładniejszy - też rozpuszczoną najlepiej razem z żelatyną - odrobina więcej
wody ). Wszystkie składniki mieszam mikserem.
Herbatkinki na spód można albo namoczyć (troszeczkę żeby się
nierozglajdały ) albo suche zalać niewielką ilością masy i poczekać aż się
lekko zsiądzie i dopiero wlać resztę. W drugim sposobie spód jest troszkę
suchy i czasem masa się zaczyna ścinać w misce ale jak się zsiądzie trochę
to można zamieszać:-)
Wlać masę i czekać. Galaretka na wierzch (dwie rozpuszczone - jak się
spieszę to dodaje mniej wody niż w przepisie) musi byś schłodzona żeby się
masa pod wpływem ciepła nie rozpuściła - wtedy galaretka będzie mętna - to
też przerabiałam :-))) Można dodać owoce. Te proporcje są na średnią
tortownice.
Mam nadzieję że według tego przepisu Ci się uda - mnie jeszcze nie zawiódł
:-)))
Pozdrawiam:-)))
Uzależniona od sernika na zimno
DominikaNM

1. Data: 2001-10-05 12:28:28

Od: "Eponina" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwia & Jurek" <e...@a...com> napisał

> Wiem, ze to pewnie bylo i to nawet niedawno, ale czy ktos
moglby podac
> sprawdzony przepis na ow sernik.

Ja zawsze robie najprostszy z możliwych. Gdzie mi tam do
miksowania jajek z cukrem, herbatników z masłem czy czegoś z
czymś. Ja leniwa jestem a serniczek lubię.
Rozrabiam galaretkę owocową (najchętniej Dr Oetkera, najszybciej
i najlepiej zastyga) we wrzątku - troszkę mniej wodzy niż w
przepisie na opakowaniu. Jak ostygnie mieszam ją (łyżką, a jeśli
chcesz uzyskać puszystość pewną to mikserem chwilę) z dwoma
pudełkami serka homogenizowanego waniliowego (mają chyba po 150
gramów te serki - najzwyklejsze takie, żadne tam Danio czy inne)
Masę wlewam do formy i wstawiam do lodówki, po czym rozpuszczam
we wrzątku drugą galaretkę, w innym kolorze (i też w troche
zmniejszonej ilości wody) Zanim galaretka ostygnia, masa w
foremce już zastyga, więc można galaretke na nią wylać. Całość do
lodówki no i czekać teraz. Ze dwie godziny, może dłużej. Całość
jest kwaśna, orzeźwiająca i lekka. Żadnego tłuszczu (no, tyle co
było w serkach) jajek i kombinacji alpejskich.
Można do masy serkowej wrzucić rodzynki albo uprzednio
przygotowaną i pokrojoną w kostkę galaretkę w innym koloprze.
Albo można na masę wyłożyc cząstki owoców różnych i dopiero zalać
galaretką.

Smacznego

Monika

1. Data: 2001-10-05 12:36:59

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eponina" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
: Ja zawsze robie najprostszy z możliwych. Gdzie mi tam do
: miksowania jajek z cukrem, herbatników z masłem czy czegoś z
: czymś.
No to widze, ze w Cafe za Slupem masz juz u Krysi stoliczek? ;o))
Ja robie podobnie jak Ty, tylko ze jeszcze dodaje kupny, pojedynczy podklad
biszkoptowy.

z piwnicy Cafe za Slupem
nadaje i pozdrawia Wilma

1. Data: 2001-10-06 09:32:26

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 5 Oct 2001 14:36:59 +0200, "{Wilma}" <w...@s...pl>
wrote:

>U?ytkownik "Eponina" <e...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
>: Ja zawsze robie najprostszy z mo?liwych. Gdzie mi tam do
>: miksowania jajek z cukrem, herbatników z mas?em czy czego? z
>: czym?.
>No to widze, ze w Cafe za Slupem masz juz u Krysi stoliczek? ;o))
>Ja robie podobnie jak Ty, tylko ze jeszcze dodaje kupny, pojedynczy podklad
>biszkoptowy.
>
>z piwnicy Cafe za Slupem
>nadaje i pozdrawia Wilma

tak sie zastanawiam, tez zza Slupa (juz awansowal na litere
Duza), ze jakby to bylo nie dla Cafe Za Sl. to JAK mozna by to
zrobic???

rozumiem biszkopt kupny versus domowy, ale reszta????serek homo -
na co a la Cafe zamienic?? Zwykly twarog? i sie z nim, qrcze,
meczyc???

Krysia

P.S. Myslalam, ze masz na mysli jaki sernikmix czy jak mu tam...
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-08 05:53:45

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:fojtrtoidl35ckk3d5gohrrvmkh0elftcc@4ax.com...
[...]

- no tak, a najlepiej to jeszcze samemu przekrecic przez maszynke 2 x ;o)) A juz
oryginalny to pewnie z sera wlasnej roboty byl robiony! ;o))
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-08 06:35:26

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
>- no tak, a najlepiej to jeszcze samemu przekrecic przez maszynke 2 x ;o)) A juz
>oryginalny to pewnie z sera wlasnej roboty byl robiony! ;o))

a ludzie kreca dwa razy??

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-08 06:47:12

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:i8i2sto1hgkp9v0dcmcof7nm3v6f98b6hl@4ax.com...
: >- no tak, a najlepiej to jeszcze samemu przekrecic przez maszynke 2 x ;o)) A
juz
: >oryginalny to pewnie z sera wlasnej roboty byl robiony! ;o))
: >pozdr. Wilma
:
: a ludzie kreca dwa razy??

Z tego co pamietam z dziecinstwa to nieraz mama gonila mnie do krecenia. Na
szczescie teraz sa juz elektryczne maszynki. A pamietam tez, ilez to kawy
musialam namielic sie recznie gdy w domu szykowala sie impreza! Ufff ...jak zly
sen ;o)
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-08 08:08:24

Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzisz, toż ja pisałam że różnych przepisów próbowałam - tyle że te
najprostsze nie wyszły. No i co tu dużo kryć - ten jest słodki i
puszysty :-))) I wychodzi mi zawsze. Znowu ukręcenie żółtek z cukrem
nie jest tak pracochłonne :-))) A jak się doda serek waniliowy ( też
nie żaden tam Danio ) to jest smaczniejsze :-)
Pozdrawiam
DominikaNM
PS. Rozumiem że ten do KZS się nie nadaje bo oprócz gotowych serków i
galaretek to te jajka i masło go dyskwalifikują ? :-)))) Ech! Na
pocieszenie kupie gotowe kopytka i sosem knora je poleje:-)))

1. Data: 2001-10-08 08:39:08

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>galaretek to te jajka i masło go dyskwalifikują ? :-)))) Ech! Na
>pocieszenie kupie gotowe kopytka i sosem knora je poleje:-)))

o to-to

Krysia
K.T. - starannie opakowana

Podpiwek
wizja... (ostre, wrazliwi niech nie czytaja)
co jecie w tej chwili?
szalotki (w tonie bojowym) oraz propozycja biznesowa
sos conpollo