grasica...?

1. Data: 2003-04-28 12:49:34

Temat: grasica...?
Od: "Mariusz B" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy ktos biegly w sztuce medycznej moze odpowiedziec na z pozoru proste
pytanie:
od czego zalezy "niewchlonieta" w swym czasie grasica?
Bo chyba nie entliczek pentliczek...
Pozdrawiam
Mariusz

2. Data: 2003-04-28 12:55:02

Temat: Re: grasica...?
Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> od czego zalezy "niewchlonieta" w swym czasie grasica?
IMHO to piata woda po kisielu ze status thymolymphaticus. Wariant
rozwojowaty, grasica jest dosc zmienna.
Tzn. taka spora grasica bez niczego innego. Bo jak ktos ma np. miastenie,
albo guz grasicy to zupelnie inna sprawa.

3. Data: 2003-04-28 13:20:13

Od: "Mariusz B" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

suzuki nakai wrote:
> [...]
> Tzn. taka spora grasica bez niczego innego. Bo jak ktos ma np.
> miastenie, albo guz grasicy to zupelnie inna sprawa.
---------
hmm - no tak, powiedzmy ze zrozumialem...
Ale dla scislosci przepisze co "starozytni" napisali:
"Tumor mediastini anterior-susp. thymoma persistens. Excisio tumoris per
thoracoscopiam dex. Drainage cavi peritonei dex.,"
Oraz pozniej w rozpoznaniu mikroskopowym:
"26476-Tela adiposa et fibrosa.
26477-79-Thymus persistens."
I jak to mozna wyrazic w bardziej zywym jezyku?
Pozdrawiam
Mariusz

4. Data: 2003-04-29 07:02:40

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W skrócie - lekarze myœleli, że to guz œródpiersia, pewnie grasiczak. Wyszło,
że po prostu duża grasica. Czyli IMHO tbbnt (to by było na tyle).

Wersja pełna:
Guz œródpiersia przedniego - podejrzenie przetrwałego grasiczaka (??).
Torakoskopowe wycięcie guza. Drenaż prawej jamy opłucnej.
Oraz pozniej w rozpoznaniu mikroskopowym:
"26476-Tkanka tłuszczowa i włóknista.
26477-79-Przetrwała grasica."

NB zmieniłem czytnik (pisznik?) - mógłby mi ktoœ napisać na priv, czy widać
polskie literki, czy krzaki? Nie jestem pewien czy sterownik
klawiaturki przerzuca na ISO. Dzieki.
--
Krzysiek, EBP

5. Data: 2003-04-29 08:01:52

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Apr 2003 07:02:40 +0000 (UTC), suzuki nakai wrote:

> W skrócie - lekarze myœleli, że to guz œródpiersia, pewnie grasiczak. Wyszło,
> że po prostu duża grasica. Czyli IMHO tbbnt (to by było na tyle).

Mariusz nie pisze, jakie było podłoże tego zabiegu, a z tego co
podsłuchałem było i to istotne.
BTW - pozdrawiam Mariusza z przyległościami:)

> NB zmieniłem czytnik (pisznik?) - mógłby mi ktoœ napisać na priv, czy widać
> polskie literki, czy krzaki? Nie jestem pewien czy sterownik
> klawiaturki przerzuca na ISO. Dzieki.

Popełniasz kłamstwo nagłówkowe. Deklarację masz prawidłową, ale literki
są kodowane jakoś dziwnie (co widać powyżej). Niestety w konfiguracji
Xnewsa nie pomogę, bo nie pamiętam juz jak to było. O ile wiem Xnews sam
z siebie nie potrafi kodować po polsku, a żeby uzyskać prawidłowe
kodowanie w ISO trzeba korzystać z Hamstera ze skryptami.
Polecam 40tude Dialog (www.40tude.com/dialog):) Umie to samo co Xnews,
nawet więcej, a kodowanie polskie obsługuje pierwszorzędnie:) Najnowsza
beta jest doskonała i IMHO funkcjonalnie bije Xnews na głowę, czy to w
kombinacji z Hamsterem, czy bez.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

6. Data: 2003-04-29 14:06:53

Od: "Mariusz" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Mariusz nie pisze, jakie było podłoże tego zabiegu, a z tego co
> podsłuchałem było i to istotne.
> BTW - pozdrawiam Mariusza z przyległościami:)

--------------------
Serdeczne dzieki za wyjasnienia.
Jest mi odrobine lzej, nie miotam sie jez po omacku.
Co prawda mialem to juz tlumaczone ale wyglzdalo ono mniej wiecej tak: no,
wycielismy kawalek (o - taki...) ble, ble, ble... wygladalo na niezlosliwe,
a co do wynikow ble, ble, ble... sa dobre.
Pozdrawiam
Mariusz

P.S. Marku, podloze moze jest istotne, ale mnie w tej chwili bardziej
interesuje zrodlo tego wszstkiego.
O podlozu mozesz porozmawiac ze swoimi przyleglosciami.
BTW - przyleglosci odwzajemniaja pozdrowienia.

7. Data: 2003-04-29 14:50:39

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Apr 2003 16:06:53 +0200, Mariusz wrote:

> P.S. Marku, podloze moze jest istotne, ale mnie w tej chwili bardziej
> interesuje zrodlo tego wszstkiego.

Myślę, że Suzuki jako patomorfolog być może potrafił by napisać coś
więcej - poinformowany o całości problemu. Myślę, że nie miał by chyba
nic przeciw pogadaniu na ten temat na priv (przynajmniej kiedyś nie
miał, kiedy ktoś pytał:) - mam rację?).

Najlepszego:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

8. Data: 2003-04-29 15:29:37

Od: "Mariusz" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> więcej - poinformowany o całości problemu. Myślę, że nie miał by chyba
> nic przeciw pogadaniu na ten temat na priv (przynajmniej kiedyś nie

Ba, gdybyz to chodzilo o mnie bylbym pierwszym do takiej rozmowy, ale
robienie za posrednika nie jest chyba w takim wypadku wskazane.
Ja (egoista) zaspokoilem juz swoje potrzeby. A reszta...? Reszta jest
milczeniem.

9. Data: 2003-04-30 07:43:56

Od: Krzysztof Okon <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tytułem uzupełnienia cytuję Kornsteina 'Pathology of the Thymus and
Mediastinum' (we własnym, kulejącym tłumaczeniu). "Wielkość grasicy zmienia
się w szerokich granicach. Sprawa była intensywnie badana przy okazji stanu
grasiczo-limfatycznego. W tych badaniach stwierdzono, iż grasica zwiększa
wagę całkowitą do okresu dojrzewania, a potem powoli się zmniejsza. Jednak
waga grasicy jest bardzo zmienna w obrębie danej grupy wiekowej. W jednej z
nowszych publikacji Steinmann nie stwierdził związku pomiędzy wiekiem a
wielkością grasicy.... Przyczyna tych niezgodności jest niejasna. Mimo to
wniosek jest jasny: waga 'normalnej' grasicy jest *niezwykle* zmienna w
każdym wieku. Prawie wszystkie grasice mieszczą się w granicach 5 do 50g".

--
Krzysiek, EBP

10. Data: 2003-04-30 07:43:59

Od: Krzysztof Okon <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecam 40tude Dialog (www.40tude.com/dialog):)
Dzięki Marku, faktycznie jest piękny.

--
Krzysiek, EBP

Bóle wzrostowe u 4-latka??
skierowanie do szpitala
Tarczyca- bylo
Rak piersi
jeszcze raz to samo, ale strasznie mnie to meczy...