grecka kuchnia - co polecacie a czego unikać?

1. Data: 2001-03-27 13:52:19

Temat: Re: grecka kuchnia - co polecacie a czego unika??
Od: Malgorzata Lesner <b...@r...mif.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Shaman <S...@k...net.pl> wrote:

> Witka :-)

> tak si? sk?ada, ?e w z pocz?tkiem sierpnia znajdziemy si? z ?on? na Rodos..
> czy mo?ecie zaznajomi? mnie z podstawami greckiej kuchni? co jest dobre, co
> takie sobie, co bra? na obiadek a co na kolacje?

Ja bylam w zeszlym roku na Kos, ogolnie jedzonko niezle, duzo roznistych salatek
(oczywiscie wsrod nich grecka:-)), wlasciwie sporo bylo knajpek z wloskim jedzeniem,
pizze, roznego rodzaju pasty. Z typowo greckich rzeczy polecam tzatziki, pycha!!!
I na sniadanie i na kolacje (czasem o 3 nad ranem;-P - szczegolnie z czosnkowym
chlebkiem podanym na cieplo. Oprocz tego souvlaki - szaszlyk z baraniny, i
obowiazkowo trzeba sprobowac mousaki, na mnie nie wywarla wielkiego wrazenia,
moze nie trafilam na najleposza knajpke, ale powtarzac eksperymentu nie chcialam
- to zapiekane mieso mielone z warzywami. Jak dla mnie bylo troszke bez smaku.
Ogolnie jedzonko bylo bardzo dobre:-)
Pozdrawiam i zycze wspanialych wakacji!

megi

1. Data: 2001-03-27 13:57:27

Temat: RE: grecka kuchnia - co polecacie a czego unikać?
Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Shaman

> Witka :-)

Gałązka!

Sorry.....;-))

> tak się składa, że w z początkiem sierpnia znajdziemy się z
> żoną na Rodos..
> czy możecie zaznajomić mnie z podstawami greckiej kuchni?
> co jest dobre, co
> takie sobie, co brać na obiadek a co na kolacje?
>
> może znacie jakies stronki www które o tym traktują?
>
> PZDR
> Shaman

Ryby wszelkiego typu, caciki (kurczę, jak to się pisze?), wina,
szczególnie te regionalne.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-03-27 16:40:06

Od: ANia <a...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

O rany! Juz ci zazdroszcze.

Bylam w ubieglym roku na Rodos i wspomnienia kulinarne mam baaardzo mile. Moze
to fakt, ze trzeba trafic do dobrej knajpki. Ale jest w czym wybierac.

Pyyyszna musaka (zapiekanka z mielonego miesa i baklazanow), giouvetsi (rodzaj
gulaszu z makaronem wygladajacym jak ryz), stifado (gulasz z wolowiny w
malutkich cebulkach). No i oczywiscie salatka grecka i tzatziki.

Ale sie rozmarzylam...

1. Data: 2001-03-27 18:47:05

Od: "Horrendum" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

no to bedzie Wam cieplo :))) najlepiej pozyczcie woz i pojezdzijcie troche
po wyspie - wiekszosc lokalnych knajpek jest OK (aczkowliek osobiscie nie
przepadam za ich miesami). Swietne warzywa - salatka grecka jest naprawde
super. Genialne oliwki. No i sporo miejscowych win, acz takich sobie, ale
czy to wazne wieczorem, po sloncu?

Milego wypoczynku i probujcie wszystkieog ile wlezie - niczego nie
unikajcie.

H.

Użytkownik Shaman <S...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:99q4mt$e8c$...@n...onet.pl...

1. Data: 2001-03-27 22:59:56

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Klient - rzeczoznawcyap - info wrote:
> caciki (kurczę, jak to się pisze?),

ostatnio w modzie było tzatziki, ale jako że to z greki (czyli pisane
omegami :) to może być kłopot z ogólnoświatową pisownią

sadyl

1. Data: 2001-03-28 06:53:00

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych napisał:
> [...]
> takie sobie, co brać na obiadek a co na kolacje?
>
> może znacie jakies stronki www które o tym traktują?

Tu mozna przeczytac cos ciekawego o kuchni greckiej:
http://www.sekretykobiet.pl/php/index.php3?art=995&d
zial=5

Pozdrawiam
Lilla
Psc.:
W nawiazaniu do Twojego ostatniego postu:
kuchnia lagodzi obyczaje... :)

1. Data: 2001-03-28 07:34:22

Od: "Shaman" <S...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no to bedzie Wam cieplo :))) najlepiej pozyczcie woz i pojezdzijcie troche
> po wyspie - wiekszosc lokalnych knajpek jest OK (aczkowliek osobiscie nie

tak właśnie zamierzamy zrobić :-) a co do upału.. no cóż... my steż się go
obawiamy, ale jest to jedyny termin w którym możemy jechać.. poza tym będzie
to parę dni po naszym ślubie.. taki zbieg okoliczności :-)

> Milego wypoczynku i probujcie wszystkieog ile wlezie - niczego nie
> unikajcie.

ok - zastosujemy sie do tej rady :-)

PZDR
Shaman

1. Data: 2001-03-28 07:36:21

Temat: Re: grecka kuchnia - THNX wszystkim! :-)
Od: "Shaman" <S...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki wszystkim którzy napisali i tym którzy jeszcze być może napiszą

a tak BTW pisze na ok 7, 8 grup i zdecydowania pl.rec.kuchnia jest
NAJPRZYJAŹNIEJ nastawiona do świata.. można więc chyba postawić teze, że
ludzie dobrze odżywieni są weselsi? :-)

PZDR
Shaman

1. Data: 2001-03-28 08:09:38

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Shaman" <S...@k...net.pl> napisał...

> tak właśnie zamierzamy zrobić :-) a co do upału.. no cóż... my steż się
go

Hmm... samochód na jakieś dwa dni, żeby objechać całą wyspę... Ale są też
świetne wycieczki statkiem z portu w Rodos
na sąsiednie wyspy... Szkoda, że ta wycieczka tak już bo nie zaliczycie
tropikalnych motyli - jeszcze nie sezon na nie...
A z jedzonka ja się zachwyciłam shrimp souvlakia - tak się to nazywało w
karcie, a były to krewetki zawinięte w boczuszek nabite na patyk i
zgrillowane - boskie dla kubków smakowych - przypraw szef nie chciał
zdradzić... Pyszne są tez świeżo usmażone kalmary... - broń boże dotykać
kalmarów ze szwedzkiego stołu w hotelu na kolacji- jak to się podgrzewa i
podgrzewa to robi się zupełnie gumowate...
A na późny wieczór polecam knajpki ze słodkościami wzdłuż wybrzeża w mieście
Rodos... Są drinki o różnych fajnych nazwach... Np. "sex on the beach" i tez
nie wiem z czego były zrobione ale...
Spróbujcie też koniecznie likieru truskawkowego - jest cudownie pyszny...
:-))) ale koniecznie tego czerwonego, a nie białego... Nie spodziewałam się,
ze truskawkowy alkohol może być w ogóle pijalny, ale ten z Rodos jest
suuuper...
I jeszcze jedno... taki powrót wieczorem z knajpki do hotelu już za dwie
osoby wychodzi taniej taksówką niż autobusem - my mieszkaliśmy jakieś 8km od
centrum... hmm... chociaż godzinny spacer wzdłuż morza nocą też jest
romantyczny... ;-)))
I jeszcze jedno... nie macie co liczyć na plażowanie nad morzem... Plaże
przed sezonem zaczynają sprzątać dopiero około 10 maja... wjeżdżają tam
wtedy takie glebogryzarki - jak kopaczki do ziemniaków i zbierają wszystkie
puszki po cocacoli itp... Nawet plaże luksusowych hoteli jeszcze pod koniec
kwietnia nie są sprzątnięte... i hotele te oferują tylko basen - skąd inąd
ze słoną morską wodą...
Życzę miłego wypoczynku... Na Rodos jest tak cudownie, że nie ma prawa się
nie udać...

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl