Wasz najlepszy przysmak

1. Data: 2001-03-27 12:41:50

Temat: Wasz najlepszy przysmak
Od: "Weronika" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy kucharze i smakosze!

Moze uchylicie rąbka tajemnicy światu i opiszecie
Waszą ulubioną potrawę, ktora u Wszystkich wywołuje
odgłosy zachwytu, wszystkim smakuje i z niecierpliwością czekają na kolejny
raz...:)
Pozdrawiam
Weronika

1. Data: 2001-03-27 13:05:21

Temat: Re: Wasz najlepszy przysmak
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Weronika" <b...@h...pl> wrote in message
> [...]
> Waszą ulubioną potrawę, ktora u Wszystkich wywołuje
> odgłosy zachwytu, wszystkim smakuje i z niecierpliwością czekają na

Od jakichs 4 miesiecy jest to "kurczak po koreansku" podany na grupe przez
( Na)Lesnika. Rewelacja smakowa.Na poczatku robilam 2 razy w tygodniu - bo
mi w chacie zyc nie dawali, teraz spokojnie - raz w tygodniu:)))

Kto jeszcze nie jadl - to polecam bardzo szczerze

Jola L-L

Ps : a gdzie podziewa sie (Na)Lesnik????? W jego buszu chyba malo sniegu i
moglby juz sie odkopac i cos skrobnac. (Na)Lesniku!!!!!! gdze jestes???!!!!

1. Data: 2001-03-27 13:39:22

Temat: Odp: Wasz najlepszy przysmak
Od: "g_now" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ( Na)Lesnika. Rewelacja smakowa.Na poczatku robilam 2 razy w tygodniu - bo
> mi w chacie zyc nie dawali, teraz spokojnie - raz w tygodniu:)))
jaki przepis? jakies namiary

1. Data: 2001-03-27 14:13:58

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"g_now" <n...@p...com> wrote in message
> przez
> jaki przepis? jakies namiary

No to skopiuje dla przypomnienia:

KURCZAK PO KOREANSKU - pycha

Skladniki dla 3-4 osób:
40 dag piersi z kurczaka,
40 dag porów(czyli dwa bardzo duze pory- biala czesc),
2 czerwone straczki chili- zamiennie chili w proszku,
2 lyzki oleju,
sól,
slodka papryka w proszku,
1 opakowanie smietany kremówki (200 ml)- ja dawalam 36%,
1 puszka brzoskwin (425 ml)- ja dodaje pól puszki , (mozna wymiennie
morele )
2 lyzeczki maki ziemniaczanej),
2 lyzki soku z cytryny, plastry cytryny do przybrania.
Filety z kurczaka umyc, osaczyc i pokroic na male kawalki. Pory oczyscic,
umyc i pokroic w plasterki. Jeden straczek chili pokroic wzdluz,usunac
pestki i drobno posiekac.
Olej rozgrzac, podsmazyc na nim mieso. Dodac posiekana chili, krótko
smazyc. Doprawic sola i slodka papryka.
Pory polaczyc z produktami na patelni i krótko smazyc. Dodac 1/4
litra wody i smietane. Gotowac na duzym ogniu okolo 5 minut. Brzoskwinie
osaczyc,
zebrac sok, owoce pokroic w kostke. Rozrobiona odrobina wody
make ziemniaczana dodac na patelnie, zagotowac. Zagrzac w tym owoce.
Wszystko jeszcze raz posolic, przyprawic do smaku sokiem z brzoskwin i
cytryny.
Podawac z plasterkami cytryny i posiekana chili. Podawac z dodatkiem
sypkiego ryzu lub ze swieza bagietka.

Chili w proszku( zamiast w strakach) dodaje zwykle podkoniec smazenia
(uwaga-nie przesadzic z chili) . Zamiast 1/4 litra wody mozna dodac wode i
sok z brzoskwin .

Ryz gotuje sie 20 min. a to danie gora 10 min. Wiec najpierw wstawiamy ryz a
potem do patelni.Wczesniej tylko kroje w kostke kurczaka i brzoskwinie
oraz pora bialego w plasterki. Podaje tak jak gulasz: ryz na talerz - duzo i
na wierzch wykladam to z patelni.

skopiowala Jola
L-L

1. Data: 2001-03-27 15:52:29

Od: Theli <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze uchylicie rąbka tajemnicy światu i opiszecie
> Waszą ulubioną potrawę, ktora u Wszystkich wywołuje
> odgłosy zachwytu, wszystkim smakuje i z niecierpliwością czekają na kolejny
> raz...:)

Ja sie podziele czyms, za czym mi caly czas cieknie slinka, a powstalo
to przypadkiem ze skompilowania chyba dwoch czy trzech przepisow.

Piersi kurczaka z ananasem

0,5 piersi z kurczaka
bialko
2 lyzeczki maki ziemniaczanej
puszka ananasow
zabek czosnku (jesli ktos lubi)
lyzeczka startego swiezego imbiru
szklanka bialego wina
sol, ewentualnie imbir w proszku
olej

Piersi pokroic na kwaleczki, dodac bialko, sol, imbir w proszku i
lyzeczke maki ziemniaczanej, dokladnie wymieszac. Na duzej patelni
rozgrzac olej, podsmazyc rozgnieciony czosnek, potem wkladac stopniowo
miesko i smazyc az sie ladnie zrumieni. Wlac wino i sok z ananasow i
gotowac, az troche odparuje, dodac druga lyzeczke maki rozrobiona woda,
zagotowac. Na koniec dodac imbir i pokrojone kawalki ananasa. Calosc
zagrzac, juz nie trzeba gotowac.

smacznego,

Theli

1. Data: 2001-03-28 07:53:56